کسب و کار

فاصله اصفهان تا تهران با اتوبوس، قطار و هواپیما

شهر اصفهان برای همه ما ایرانیان نماد تاریخ و فرهنگ است. شهری که به نصف جهان معروف شده و حقیقتا به‌اندازه نیمی از جهان، جاذبه دیدنی دارد. در عید نوروز که بسیاری از افراد از جای‌جای ایران راهی اصفهان می‌شوند، اهالی این شهر دوست دارند که از سایر شهرها دیدن کنند. چه شهری بهتر از پایتخت خلوت برای بازدید در عید نوروز خواهد بود؟ اگر دوست دارید از تهران بازدید کنید، قطعا عید نوروز بهترین فرصت است. چنان‌چه تابه‌حال از اصفهان به تهران سفر نکرده‌اید، خوب است ابتدا روش‌های دسترسی به پایتخت را بررسی کرده و سپس بلیط مورد‌نظر را خریداری کنید. در این مقاله، به بلیط قطار اصفهان تهران و سایر روش‌های سفر خواهیم پرداخت.

سفر از نصف جهان تا پایتخت با هواپیما

زمانی که صحبت از سفری آسوده و آرام به‌میان می‌آید، نخستین وسیله نقلیه‌ای که به ذهنمان می‌رسد، هواپیماست. هواپیما امکان سفری سریع و بدون هدر‌دادن وقت را برایتان فراهم می‌کند. همین موضوع سبب راحتی بیشتر می‌شود و می‌توانید بدون آن‌که از طولانی‌بودن مسیر خسته شوید، به مقصد برسید. جالب است بدانید حتی طولانی‌ترین مسیرهای داخلی که طی کردن آن‌ها با سایر وسایل نقلیه بیش از یک شبانه‌روز طول می‌کشد، با هواپیما در کمتر از ۲ ساعت طی می‌شوند.

مسیر هوایی اصفهان به تهران تقریبا ۳۳۸ کیلومتر است و می‌توانید ظرف کمتر از یک ساعت این مسیر را طی کنید. برای این کار باید پس از تهیه بلیط هواپیما، در ساعت مقرر به فرودگاه اصفهان بروید. فرودگاه اصفهان در شمال شرقی این شهر واقع شده و برای دسترسی به آن باید به اتوبان شهرک صنعتی جی یا همان اتوبان شهید دستجردی بروید. سپس با پیمودن مسیر یک‌ساعته، به فرودگاه مهرآباد در تهران خواهید رسید. تنها نکته‌ای که درباره سفر با هواپیما در مسیر اصفهان به تهران وجود دارد، گران‌بودن هزینه بلیط هواپیما در مقایسه با بلیط سایر وسایل نقلیه است. به‌همین‌دلیل، بسیاری از افراد روش‌های دیگری را برای سفر انتخاب می‌کنند.

با مسیر جاده‌ای اصفهان تهران آشنا شوید

یکی دیگر از روش‌های محبوب برای سفر از اصفهان به تهران، استفاده از مسیر جاده‌ای است. بسیاری از افراد از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند. در این حالت، می‌توانند سفری هیجان‌انگیز را با توقف در شهرهای مختلف بین راه تجربه کنند. همچنین می‌توانید از اتوبوس برای سفر به تهران استفاده کنید. مزیت اصلی سفر با اتوبوس، ارزان‌بودن بلیط آن نسبت به سایر روش‌های سفر است. شما می‌توانید با کمترین هزینه از‌طریق مسیر جاده‌ای به تهران سفر کنید. در سفر با خودروی شخصی نیز تنها هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، هزینه بنزین خواهد بود. برای رسیدن به تهران از اصفهان، سه مسیر پیش‌رو خواهید داشت که آن‌ها را شرح می‌دهیم:

  • مسیر اولاین مسیر از شهرهای گز، شاهین‌شهر، مورچه‌خورت، وزوان، میمه، دلیجان، ساوه و تهران می‌گذرد. این مسیر تقریبا ۴۴۸ کیلومتر است و می‌توانید آن را ظرف مدت‌زمان ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه طی کنید.

  • مسیر دوم: در مسیر دوم باید از اتوبانی که از نطنز به کاشان کشیده شده بروید و سپس از کاشان به سمت تهران حرکت کنید. این مسیر نیز ۴۳۱ کیلومتر است و سفری ۵ساعته در این راه خواهید داشت.

  • مسیر سوم: مسیر سوم نیز مشابه مسیر اول است؛ با این تفاوت که پس از دلیجان باید از مسیر قم-تهران به‌سمت پایتخت حرکت کنید. بخش قابل‌توجهی از این مسیر آزادراه ندارد و علاوه‌بر آن‌که کمی خطرناک‌تر است، مسیر ۴۳۶کیلومتری آن نیز در ۵ ساعت و ۱۵ دقیقه طی می‌شود و کمی طولانی‌تر است.

images 1709646408 65e7224824d85

راه‌آهن اصفهان به تهران و قطارهای این مسیر

آخرین روشی که برای سفر از اصفهان به تهران معرفی می‌کنیم، تهیه بلیط قطار اصفهان تهران است. سفر با قطار بسیار راحت است و می‌توانید روی تخت‌تان استراحت کنید تا به تهران برسید. همچنین بلیط قطار بسیار ارزان است و با تهیه آن می‌توانید سفری اقتصادی و ارزان داشته باشید؛ بااین‌حال، باید به این نکته توجه داشته باشید که سفر با قطار در برخی مسیرها کمی طولانی است و ممکن است مدت زیادی را در راه باشید. قطارهای متعددی در مسیر اصفهان به تهران فعالیت می‌کنند.

مسیر راه‌آهن اصفهان به تهران تقریبا ۴۱۰ کیلومتر است؛ بااین‌حال، برای طی‌کردن آن به ۸٫۵ الی ۹ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. در طی این مسیر، از ایستگاه‌های مختلفی عبور خواهید کرد. چاریسه، گرم‌آب، اسپیدان، بادرود، سرخ‌گل، کاشان، فیروزآباد و قم ازجمله شهرهایی هستند که از آن‌ها عبور خواهید کرد. همچنین باید بدانید که قطارهای متعددی در این مسیر در حرکت‌اند و شما می‌توانید با بررسی ویژگی‌های هر یک، درنهایت بهترین مورد را بر‌اساس شرایط خودتان انتخاب کنید.

کدام روش برای سفری آرام و مطمئن بهتر است؟

همان‌طور‌که دیدید، تفاوت قابل‌توجهی میان روش‌های سفر به تهران وجود دارد. شما می‌توانید با بلیط قطار اصفهان تهران سفری ۹ساعته داشته باشید و یا با هواپیما در کمتر از یک ساعت به مقصد برسید. در مقابل، می‌توانید با حداقل هزینه، خرید بلیط قطار را انجام دهید و یا هزینه زیادی بابت بلیط هواپیما بپردازید. همه‌چیز به ترجیحات شما برمی‌گردد. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی و درعین‌حال راحت داشته باشید، از فرصت پیش فروش قطار استفاده کرده و بلیط خود را بخرید. اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان به مقصد برسید، بلیط هواپیما بهترین انتخاب است.

images 1709646408 65e7224829e2d

پیش فروش بلیط قطار در فلای تودی آغاز شد

اگر با قطار یا هواپیما سفر می‌کنید، باید از فرصت استثنایی پیش فروش بلیط قطار در فلای تودی مطلع باشید. این مجموعه در‌حال‌حاضر پیش فروش بلیط‌ ها را آغاز کرده و می‌توانید برای عید نوروز، بلیط قطار مورد‌نظرتان را رزرو کنید. فلای تودی تمام مسیرهای ریلی را پوشش داده و بلیط قطار آن‌ها را ارائه می‌کند؛ علاوه‌بر‌آن، انواع دیگر خدمات گردشگری نظیر رزرو اقامتگاه یا اخذ ویزای توریستی را نیز می‌توانید از‌طریق همین مرجع انجام دهید. کافیست وارد سایت یا اپلیکیشن فلای تودی شده و خدمات مورد‌نظر خود را انتخاب کنید. فلای تودی بهترین خدمات گردشگری را با کمترین هزینه به شما همراهان ارائه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *