کسب و کار

تجربه‌ای به یاد ماندنی از اقامت در ۶ بوم‌گردی قزوین

استان قزوین، یکی از استان‌های تاریخی واقع در بخش مرکزی ایران است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. آب‌وهوای قزوین در فصل بهار بسیار مطبوع و دل‌انگیز است. در این فصل، تعداد زیادی گردشگر از‌طریق روش‌های مختلف مانند خرید بلیط قطار، هواپیما، اتوبوس یا خودروی شخصی به قزوین سفر می‌کنند. گردشگرانی که به فکر صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر هستند و تمایل دارند از نزدیک با فرهنگ و آداب‌ورسوم قزوین آشنا شوند، اقامت در بوم‌گردی‌ها را به اقامت در بهترین هتل قزوین ترجیح می‌دهند. در این مطلب، قصد داریم ۶ مورد از اقامتگاه‌های بوم‌گردی معروف قزوین را به شما معرفی کنیم.

معرفی ۶ اقامتگاه بوم‌گردی معروف در قزوین

در قزوین، تعداد زیادی هتل و مسافرخانه وجود دارد؛ اما با‌توجه‌به تاریخی‌بودن این استان و بکر‌بودن طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد آن، اقامت در بوم‌گردی‌ها نسبت به اقامت در هتل ‌های قزوین تجربه‌ای متفاوت و به‌یادماندنی‌تر خواهد بود؛ علاوه‌براین، هزینه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از هتل ‌های قزوین پایین‌تر است. پس اگر قصد سفر به قزوین را دارید، برای کاهش هزینه‌های سفر و تجربه‌ای متفاوت، سفر با قطار را انتخاب کنید و در یک اقامتگاه بوم‌گردی ساکن شوید. قیمت بلیط قطار ارزان‌تر از بلیط هواپیما و قیمت بوم‌گردی مقرون‌به‌صرفه‌تر از قیمت هتل قزوین است. در ادامه این بخش، با ۶ بوم‌گردی معروف قزوین آشنا خواهید شد.

اقامتگاه بوم‌گردی بابا‌جعفر قزوین

یکی از بوم‌گردی‌های معروف و سنتی قزوین واقع در الموت غربی، جاده بالاجین، جاده بهرام‌آباد و روستای فشک، اقامتگاه بوم‌گردی بابا‌جعفر نام دارد. گردشگران با اقامت در این مکان می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری مانند چشمه‌ساران خارود، قلعه خرم‌دشت، قلعه زرد‌کندو، دره شکاف و ییلاق‌های انارات بازدید کنند. از امکانات و ویژگی‌های بوم‌گردی بابا‌جعفر می‌توان به ۵ اتاق ۱۸متری کف‌خواب، پارکینگ غیر مسقف، حمام، سرویس بهداشتی و فرنگی اشتراکی، بخاری نفتی و هیزمی، کرسی، آشپزخانه، پنکه رومیزی، ارائه غذاهای محلی، سفره‌خانه سنتی، راهنمای محلی، موسیقی زنده و … اشاره کرد.‌

اقامتگاه بوم‌گردی اله بوم قزوین

یکی دیگر از بوم‌گردی‌های مهم قزوین که در ۱۲کیلومتری شمال قزوین و در روستایی به نام الولک واقع شده است، بومگردی اله بوم نام دارد. گردشگران با اقامت در این بوم‌گردی می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی مانند آسیاب آبی با قدمت ۵۰۰ سال، باغات سبز روستای الولک، دامنه کوه سلطان قیس و مقبره سنگی و هشت‌ضلعی روی این کوه بازدید کنند. ۹ اتاق کف‌خواب برای پذیرش ۴۸ مسافر، ۷ اتاق دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، سیستم گرمایشی شوفاژ، رستوران، اینترنت رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، ارائه غذاهای محلی، اتاق بازی، فضای پارک خودرو، راهنمای محلی و چای‌خانه سنتی، از امکانات موجود در بوم‌گردی اله بوم قزوین به‌شمار می‌روند.

اقامتگاه بوم‌گردی اله بوم قزوین

اقامتگاه بوم‌گردی قلعه عقاب‌ها الموت قزوین

یکی از بوم‌گردی‌های معروف قزوین واقع در بخش الموت شرقی این استان، بوم‌گردی قلعه عقاب‌ها است. با اقامت در این بوم‌گردی می‌توانید از دیدن جاذبه‌های گردشگری مانند غار حاجت‌خانه، پیچ بن، غار ولی، کاروان‌سرای سنگی غار سفیدآب، قلعه لمبسر و قلعه شیرکوه لذت ببرید. از امکانات رفاهی موجود در بوم‌گردی قلعه عقاب‌ها الموت می‌توان مواردی مانند ۴ واحد اقامتی با امکانات کامل، آشپزخانه، آلاچیق، باربیکیو، یخچال، اجاق‌گاز، قوری، کتری، لوازم آشپزی، فضای مقابل درب برای پارک خودرو، سالن غذاخوری با غذاهای محلی شامل قیمه نثار، فسنجان، ماهی قزل‌آلای الموت و خانه موزه روستایی را نام برد.‌

اقامتگاه بوم‌گردی آناده قزوین

در منطقه الموت و معلم کلایه قزوین، روستایی به ‌نام آناده وجود دارد که یکی از بوم‌گردی‌های معروف قزوین یعنی بوم‌گردی آناده نیز در همین روستا واقع شده است. با اقامت در این بوم‌گردی می‌توان به جاذبه‌های گردشگری مانند صخره‌های اَندج، قلعه میمون‌دژ، دریاچه اُوان، قلعه حسن صباح و روستای گرمارود دسترسی داشت. امکانات و خدمات ارائه‌شده در بوم‌گردی آناده قزوین عبارت‌اند از: ۴ اتاق کف‌خواب، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام اشتراکی برای عموم مسافران، بخاری گازی، کرسی، صبحانه محلی و ارگانیک، غذاهای محلی، راهنمای محلی، آشپزخانه عمومی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، پارکینگ غیرمسقف.

اقامتگاه بوم‌گردی بام شهر قزوین

بوم‌گردی بام شهر یکی دیگر از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان قزوین است که در شهر الموت و معلم کلایه قرار دارد. نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری مانند بازار سنتی قزوین، مسجدالنبی، حسینه‌امینی‌ها، عمارت عالی‌قاپو، ییلاقات پیچ بن، آرامگاه حمدالله مستوفی، قلعه الموت، مسجد جامع، کاخ و موزه چهل‌ستون، آب‌انبار سردار بزرگ، آبشار ورچر، کلیسای کانتور و …، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بوم‌گردی بام شهر قزوین است. از امکانات رفاهی این بوم‌گردی نیز می‌توان به مواردی مانند ۴ واحد اقامتی با حمام و سرویس بهداشتی فرنگی اختصاصی، بخاری گازی، پنکه، یخچال، اجاق‌گاز، سینک، باربیکیو، پارکینگ غیرمسقف، تراس، غذاهای ایرانی و محلی و راهنمای گردشگری اشاره کرد.

اقامتگاه بوم‌گردی قلعه الموت قزوین

بوم‌گردی قلعه الموت قزوین در الموت شرقی، روستایی به‌نام گازرخان و روبه‌روی قلعه حسن صباح واقع شده است. گردشگران به‌جای اقامت در بهترین هتل قزوین می‌توانند در این بوم‌گردی یا سایر بوم‌گردی‌هایی که معرفی کردیم، اقامت داشته باشند و سفری ارزان، متفاوت و هیجان‌انگیز را تجربه کنند. بوم‌گردی قلعه الموت در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری مانند قلعه یا دژ الموت معروف به قلعه حسن و دریاچه اوان قرار دارد. ۷ سوییت مجهز به بخاری گازی، برقی و نفتی، سالن غذاخوری، پارکینگ غیرمسقف، راهنمای تور، پرسنل مسلط به زبان، حمام و سرویس بهداشتی اشتراکی، آشپزخانه، یخچال و تلویزیون، امکاناتی هستند که در این بوم‌گردی در اختیار مسافران قرار گرفته‌اند.

اقامتگاه بوم‌گردی قلعه الموت قزوین

خرید بلیط قطار و رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی قزوین در سایت فلای تودی

در این مطلب، توضیح دادیم که باتوجه‌به ارزان‌بودن قیمت بلیط قطار و پایین‌بودن هزینه‌های اقامت در بوم‌گردی‌ها نسبت به هتل قزوین، اکثر مسافرانی که قصد سفر به قزوین را دارند، سفر با قطار را به سایر روش‌های سفر مانند هواپیما، اتوبوس یا خودروی شخصی ترجیح می‌دهند و با اقامت در بوم‌گردی‌های قزوین تجربه‌ای به‌یادماندنی را در ذهن خود به‌ثبت می‌رسانند.

اگر برای خرید آنلاین بلیط قطار و رزرو ۶ بومگردی معرفی‌شده در این مطلب به‌دنبال یک سایت معتبر هستید، به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی در‌حال‌حاضر معتبرترین و قابل‌اعتمادترین سایت ارائه‌دهنده خدمات آنلاین گردشگری در ایران است و باکیفیت‌ترین خدمات را به کاربران خود ارائه می‌دهد. مراحل خرید بلیط و رزرو هتل و اقامتگاه بوم‌گردی در فلای تودی روند بسیار ساده‌ای دارد و کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از پشتیبانی ۲۴ساعته سایت کمک بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *