کسب و کار

بوم‌گردی‌های اهواز، مقصدی ایده‌آل برای یک سفر خاطره‌انگیز

شهر صنعتی و نفت‌خیز اهواز، مرکز استان خوزستان، در سال‌های اخیر به یکی از برترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل شده است. هرساله تعداد زیادی مسافر از‌طریق خرید بلیط قطار یا سایر روش‌های سفر راهی این شهر می‌شوند و با اقامت در بهترین هتل اهواز یا یکی از اقامتگاه‌های بومگردی این شهر، از جاذبه‌های گردشگری متنوع آن بازدید می‌کنند. بوم‌گردی‌های اهواز مقصدی ایده‌ال برای یک سفر خاطره‌انگیز هستند و اقامت در آن‌ها مزایای مختلفی به‌همراه دارد. در این مطلب، قصد داریم درباره مزایا و برتری‌های اقامتگاه‌های بومگردی نسبت به هتل‌های اهواز صحبت کنیم.

چه مزایایی بومگردی‌های اهواز را به مقصدی ایده‌ال برای سفر تبدیل کرده است؟

زمانی که مسافران برای سفر به شهر زیبای اهواز برنامه‌ریزی می‌کنند، به دو گزینه بسیار مهم شامل انتخاب روش سفر و انتخاب محل اقامت خود در شهر مقصد توجه ویژه‌ای دارند. برای سفر به اهواز روش‌های مختلفی وجود دارد که عبارت‌اند از: سفر با هواپیما، سفر با قطار، سفر با اتوبوس و سفر با خودروی شخصی. با‌توجه‌به ارزان‌بودن قیمت بلیط قطار نسبت به بلیط هواپیما و امنیت و راحتی بیشتر قطار نسبت به سایر وسایل حمل‌ونقل، تعداد طرفداران سفر در مسیرهای ریلی نسبت به سایر روش‌های مسافرت بیشتر است.

مسافرانی که به صرفه‌جویی در هزینه‌ها فکر می‌کنند، بین هتل‌های اهواز و اقامتگاه‌های بومگردی این شهر معمولا به‌سراغ بومگردی‌های اهواز می‌روند؛ زیرا اقامت در بهترین هتل اهواز با پنج‌ستاره هزینه بالایی به‌همراه دارد. از هتل‌های معروف و پنج‌ستاره این شهر می‌توان به هتل پارس و هتل ایران اشاره کرد. مزایای اقامت در بومگردی‌های اهواز فقط به هزینه پایین آن‌ها نسبت به هتل محدود نمی‌شود. در ادامه، با سایر مزایای اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی اهواز آشنا خواهید شد.

قرارگیری اقامتگاه‌های بومگردی اهواز در دل طبیعت

هتل‌های اهواز معمولا در مرکز شهر و نزدیکی فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن ساخته شده‌اند؛ اما بومگردی‌های اهواز درست مانند بومگردی‌های سایر شهرها، در دل طبیعت و در روستاهای اطراف این شهر قرار دارند. در این اقامتگاه‌ها، دیگر خبری از ترافیک و آلودگی صوتی نیست و شرایطی فراهم شده است که افراد در فصول گرم سال بتوانند در حیاط یا پشت‌بام نیز بخوابند.

لذت چشیدن طعم خوشمزه و لذیذ غذاهای مخصوص اهواز

یکی دیگر از مزایای اقامت در بومگردی‌های اهواز این است که مسافران می‌توانند طعم خوشمزه و لذیذ غذاهای سنتی مخصوص اهواز را بچشند. از غذاهای سنتی معروف اهواز می‌توان قلیه‌ماهی، اِمگِشِت، نافله، ماهی صُبور تنوری، فلافل، سمبوسه، کپه عربی، حمیس توله، قلیه میگو، اوپیوزی، خورش بامیه، حمیسه، پاکوره، آش ارده، ماسوا و بورانی باقلا سبز را نام برد.

وجود یک راهنمای بومی در اقامتگاه‌های بومگردی اهواز

با‌توجه‌به این‌که بومگردی‌های اهواز در دل طبیعت و به دور از هیاهوی شهر ساخته شده‌اند. جاذبه‌های گردشگری نزدیک به آن‌ها به‌اندازه جاهای دیدنی معروف اهواز شناخته شده نیست و افراد زیادی به مسیر رفت‌وآمد به آن‌ها تسلط ندارند. گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی اطراف بومگردی‌ها به یک راهنمای بومی نیاز دارند. راهنمای بومی ضمن معرفی و نشان‌دادن مکان‌های دیدنی اطراف اقامتگاه بومگردی، درباره تاریخچه آن‌ها نیز اطلاعات خوبی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

وجود یک راهنمای بومی در اقامتگاه‌های بومگردی اهواز

لذت‌بردن از معماری و بافت سنتی بومگردی‌های اهواز

در اقامتگاه‌های بومگردی اهواز از امکانات لوکس و مجلل بهترین هتل اهواز مانند تعداد زیادی اتاق مجهز، اینترنت پرسرعت، سونا، استخر، جکوزی، رستوران و غذاهای بین‌المللی، کافی‌شاپ و … خبری نیست. مسافران دارای اتاق جداگانه هستند؛ اما سایر امکانات رفاهی شامل سرویس بهداشتی، حیاط، حمام و … برای همه آن‌ها مشترک است. یکی از مزیت‌های مهم بومگردی‌ها این است که گردشگران با اقامت در آن‌ها می‌توانند از معماری و بافت سنتی منطقه لذت ببرند. بر‌اساس طرح مطرح‌شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، تمام اقامتگاه‌های بومگردی باید در محیط‌های بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست‌محیطی و سازگاری با معماری و بافت سنتی هر منطقه ساخته شده باشند.

میزبانی از مسافران طبق سنت و فرهنگ بومی مردم اهواز

میزبانان اقامتگاه‌های بومگردی اهواز برای نزدیک‌شدن به استانداردهای بومگردی، موارد خاصی مانند پوشیدن لباس‌های سنتی، صحبت‌کردن به لهجه یا گویش محلی و بومی و همچنین پذیرایی بر‌اساس آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم منطقه را رعایت می‌کنند تا از فراموش‌شدن عناصر فرهنگی جلوگیری کنند. مسافران با غذا‌خوردن روی زمین و خوابیدن روی تشک، با زندگی ساده بومی‌های اهواز آشنا می‌شوند.

راحتی بیشتر مسافران در اقامتگاه‌های بومگردی اهواز

درست است که در هتل‌های اهواز تخت‌های راحت و امکانات رفاهی بیشتری نسبت به بومگردی‌ها وجود دارد، اما مسافران محدودیت‌هایی مانند ممنوع‌بودن کشیدن سیگار، ممنوع‌بودن به‌همراه‌بردن حیوانات خانگی و … دارند. با چند روز اقامت در بومگردی‌های اهواز و با پرداخت هزینه کمتر نسبت به هتل می‌توانید سفری جذاب، راحت و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

آشنایی با معروف‌ترین و بهترین اقامتگاه‌های بومگردی نزدیک اهواز

قبل از سفر به اهواز، برای انتخاب راحت اقامتگاه بومگردی بهتر است که با معروف‌ترین بومگردی‌های این نقطه از کشور آشنا شوید. اقامتگاه‌های بومگردی‌های معروف نزدیک به اهواز شامل موارد زیر است:

استان خوزستان و شهر اهواز به‌دلیل برخورداری از تعداد زیادی جاذبه دیدنی و تنوع آب‌وهوایی، هرساله پذیرای تعداد زیادی مسافر است. زیاد‌بودن تعداد مسافران نیاز به این اقامتگاه‌های بومگردی را افزایش داده است.

خرید بلیط قطار و رزرو بومگردی و هتل اهواز در سایت فلای تودی

خرید بلیط قطار و رزرو بومگردی و هتل اهواز در سایت فلای تودی

در این مطلب، راجع‌به مزایای اقامت در بومگردی‌های اهواز صحبت کردیم و توضیح دادیم که مسافران با پرداخت هزینه کمتر نسبت به هتل، می‌توانند سفری جذاب و به‌یادماندنی را تجربه کنند. اگر شما نیز قصد سفر به اهواز را دارید و برای رزرو بلیط قطار و رزرو هتل یا اقامتگاه بومگردی به‌دنبال سایت معتبری هستید، به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

این سایت بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات آنلاین سفر را به کاربران خود ارائه می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند در عرض چند دقیقه و تنها با چند کلیک، بلیط هتل یا اقامتگاه موردنظر خود را به‌صورت آنلاین رزرو کنند. از مهم‌ترین مزایای خرید آنلاین خدمات سفر در سایت فلای تودی می‌توان به مواردی مانند تنوع بالا، قیمت‌های ارزان و مقرون‌به‌صرفه، پرداخت ریالی هزینه‌ها و پشتیبانی شبانه‌روزی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *