دانستنیها

عمرا اگه میدونستی با خمیردندان میتونی لک های صورتتو ببری | فرمول جادویی از بین بردن جای لک صورت با خمیردندان

به گزارش راه پایدار و

سایت سرگرمی روز :

یک روش برای از بین بردن لک صورت در خانه، خمیردندان است. خمیردندان حاوی جوش شیرین، پراکسید هیدروژن، روغن‌های ضروری، منتول و بعضی از مواد بوده که موجب خشک شدن پوست می‌شود ولی در عین حال، موجب می‌شود تا صورت شما تحریک شود. هیچ ماده‌ای در خمیر دندان وجود نداشته که این روش را نسبت به درمان‌های معمول موثرتر نماید.

لک‌های پوستی یکی از عارضه‌های شایع پوستی هستند که به‌راحتی قابل‌درمان هستند. از بین بردن جای لک با خمیردندان یک راهکار جالب است که اگر از آن استفاده کنید قطعاً نتیجه موردنظر خودتان را می‌گیرید. 

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که علت ایجادشدن این لک‌ها چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم این لک‌ها به دلیل تولید بیش از اندازه ملانین شکل می‌گیرند. همچنین این لک‌ها قادر هستند در اثر مواردی مثل اسکار (جای جوش) و صدمات ناشی از اشعه مضر آفتاب تا تغییرات هورمونی هم ایجاد شوند.

قراردادن خمیردندان روی لک صورت خوب است یا بد؟

یک نکته مهمی که باید در ابتدای این مطلب برایتان بیان کنیم آن است که از بین بردن جای لک با خمیردندان توسط هیچ پزشک و متخصص پوست توصیه نمی‌شود اما یک راهکار خانگی است که برای رفع لک صورت مؤثر بوده و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. خمیردندان اثر خود را از طریق خشک‌کردن جوش‌ها و کاهش قرمزی پوست بر جای می‌گذارد. خمیردندان یک محصول مؤثر در خشک‌کردن جوش‌ها نیز هست.

خمیردندان دارای هیچ ماده‌ای نیست که به طور خاص آکنه یا جوش را مورد هدف قرار داده و باعث ازبین‌بردن آن‌ها شود. مدتی بعد از اینکه خمیردندان را به پوست خود می‌مالید، به طور موقت ممکن است با خشک‌کردن سریع جوش، اندازه آن را کاهش داده و تورم را کم کند.

اما نکته دیگری که باید بدانند آن است که خمیردندان ممکن است باعث مسدودشدن منافذ پوست شده و موجب به دام انداختن باکتری‌ها شود که در این صورت احتمال بروز جوش و آکنه مجدداً وجود دارد؛ بنابراین تا زمان خرید کرم ضد جوش از بین بردن جای لک صورت با خمیردندان یک راهکار ایدئال است.

از بین بردن جای لک صورت با خمیردندان

پیرامون از بین بردن جای لک صورت با خمیردندان باید بگوییم این محصول حاوی جوش‌شیرین، پراکسید هیدروژن، روغن‌های ضروری، منتول و بعضی از مواد بوده که باعث خشک‌شدن پوست شده ولی درعین‌حال، موجب می‌شود تا صورت شما تحریک شود.

هیچ ماده‌ای در خمیردندان وجود ندارد. خشک‌شدن بیش از اندازه و حتی سوزش پوست صورت می‌تواند بر اثر اعمال خمیردندان روی جوش‌ها باشد. همچنین ممکن است خمیردندان برای کاهش قرمزی لکه‌های صورت شما و خشک‌شدن آن‌ها مناسب باشد، ولی شما را از شر آن‌ها خلاص نمی‌کند!

بنابراین، بعد از استفاده از خمیردندان به شما پیشنهاد می‌کنیم از مرطوب‌کننده‌های بدون بو استفاده کنید تا التهابات پوستتان کاهش پیدا کند.

این روش برای زمانی خوب است که به یک مهمانی دعوت شده‌اید و تایم کافی برای درمان جای لک‌های صورت خودتان ندارید.

ازآنجایی‌که در هیچ یک از منابع علمی ذکر نشده که ازبین‌بردن لک صورت با خمیردندان یک راهکار بی‌خطر و اصولی است؛ بنابراین تحقیقاتی نیز صورت نگرفته که بدانیم خمیردندان برای رفع لک و کاهش جای جوش باید چه مدت زمانی روی پوستتان بماند.

برخی از افراد اجازه می‌دهند یک شب به طور کامل روی پوستشان بماند؛ اما اگر پوست حساسی دارید، این راهکار می‌تواند خطرناک بوده و باعث تحریک پوستی شما شود.

زمانی که قصد دارید خمیردندان را از روی پوست صورت خود بشویید، از آب سرد یا ولرم و حرکات دایره‌ای‌شکل و ملایم استفاده کنید. بعد از شستشوی پوست اگر حس کردید که پوستتان خشک شده است، استفاده از کرم مرطوب‌کننده یا آب‌رسان را فراموش نکنید تا خشکی پوست برای شما مشکل‌ساز نشود.

ماسک خمیردندان و وازلین

اگر پوست حساسی دارید و می‌خواهید تاثیر ماسک خمیردندان را با کمترین ریسک ممکن روی پوستتان امتحان کنید، این ترکیب مخصوص شما است. وازلین، ماده‌ای مرطوب کنده است که می‌تواند اثر تحریک کننده خمیردندان را تعدیل نماید. در نتیجه، تا حد زیادی از خشکی و آسیب پوستی احتمالی جلوگیری می‌کند.

برای ساخت این ماسک، ظرف کوچک تمیزی را انتخاب نمایید. نصف قاشق چای خوری خمیردندان را داخل ظرف بریزید. سپس نصف قاشق چای خوری وازلین را نیز به آن بیفزایید. این دو ماده را به مدت ۱ دقیقه با قاشق تمیزی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و خمیری یکدست به وجود بیاید.

حالا ماسک آماده را به کمک انگشتان خود روی محل لک بمالید و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای دوبار تا رسیدن به نتیجه دلخواه مصرف نمایید.

ماسک خمیردندان و آلوئه ورا

آلوئه ورا، گیاهی معجزه آسا با خاصیت آبرسانی خارق‌العاده است که امروزه به صورت عصاره و ژل در تولید محصولات آرایشی بهداشتی کاربرد دارد. این گیاه سبز و ژله‌ای تاثیر بسیاری در زمینه از بین بردن لک و جای جوش، تامین رطوبت و آبرسانی پوستتان دارد. آلوئه ورا در ترکیب با خمیردندان، ضمن کاهش احتمال حساسیت، قدرت ضد لک آن را افزایش می‌دهد.

نخستین قدم برای بهره بردن از مزایای این ماسک، تهیه برگ آلوئه ورا تازه است. ده سانت از آلوئه ورا را برش دهید و به کمک چاقو آن را از وسط نصف کنید. حالا به کمک قاشق، ژل آلوئه ورا را جدا نمایید و در ظرف تمیزی بریزید. ژل را به کمک میکسر یا چنگال له کنید تا کاملا نرم شود. در ادامه، یک قاشق چای خوری خمیردندان را با یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا ترکیب کنید و خوب هم بزنید. این ماسک را روی لک‌های پوستی خود بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم آبکشی کنید.

منبع: سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *