دانستنیها

ترفند جادویی برای اینکه لیوان هات همیشه برق بزنه و کدر نباشه | با این فرمول جادویی لیوان ها همیشه جیر جیر صدا میدن!

به گزارش راه پایدار و

سایت سرگرمی روز :

لیوان ها، نمادی از زندگی روزمره در آشپزخانه، برخوردار از یک زیبایی مرموز و خاص هستند. اما همانطور که اغلب ما تجربه کرده ایم، برخورد با آب سخت و مواد معدنی قلیایی آن، باعث از دست رفتن شفافیت طبیعی لیوان ها و به تدریج کدر شدن آن ها می شود. 

سرکه سفید

سرکه، یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین مواد تمیز کننده در خانه هاست. این ماده جادویی به راحتی جرم های مختلف را برطرف می کند و همچنین به عنوان یکی از بهترین روش ها برای بازگرداندن شفافیت به لیوان ها شناخته شده است. برای استفاده از سرکه، کافیست مقداری از آن را در یک ظرف بریزید و لیوان های کدر شده را داخل آن قرار دهید. پس از چند دقیقه، لیوان ها را خارج کرده و با آب شسته و شوید. برای افزایش اثربخشی این روش، می توانید مقداری آب لیمو به سرکه اضافه کنید.

شور و شادی با خمیر دندان

خمیر دندان، نه تنها می تواند دندان های شما را براق کند، بلکه به بازگرداندن شفافیت و درخشندگی به لیوان هایتان هم کمک می کند. این روش، با اینکه نیاز به مقدار زیادی خمیر دندان دارد و ممکن است کمی هزینه بر باشد، اما نتیجه ای که به دست می آورید، قطعا ارزش این هزینه را دارد. برای اجرای این روش، خمیر دندان را بر روی کدری های لیوان بمالید و پس از آن با یک پارچه از روی لیوان پاک کنید. به خاطر داشته باشید، خمیر دندانی که برای این کار استفاده می کنید، نباید رنگ دار، ژله ای یا چند رنگ باشد.

تمیزی زیبا با وایتکس

وایتکس، اغلب به عنوان ماده ای شیمیایی و مضر شناخته شده است، اما در زمینه تمیز کردن و بازیابی شفافیت لیوان ها، کم نظیر است. هنگام استفاده از وایتکس، مراقب لباس هایتان باشید و حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنید، زیرا این ماده می تواند رنگ لباس ها و پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد.

جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه، دو ماده بی نظیر برای برطرف کردن جرم های لیوان ها هستند. با ایجاد یک خمیر سفید کننده از این دو ماده، شما می توانید لیوان هایتان را درخشان کنید.

پودر لباسشویی

پودر لباسشویی نه تنها لباس هایتان را تمیز می کند، بلکه می تواند به بازیابی شفافیت لیوان هایتان نیز کمک کند. برای این منظور، لیوان هایتان را به مدت ۱۲ ساعت در محلولی از آب و پودر لباسشویی قرار دهید و سپس با آب گرم و مایع ظرفشویی شسته و تمیز کنید.

از روزنامه استفاده کنید

برای از بین بردن لکه های روی لیوان های خود از روزنامه خیس استفاده کنید زیرا جوهر روی صفحات روزنامه باعث می شوند مواد سخت موجود در آب از سطح شیشه جدا شوند.

از سرکه و آبلیمو استفاده نمایید

برای از بین بردن لکه های روی لیوان کمی سرکه را با آبلیمو ترکیب کنید و آن را روی سطح لیوان اسپری کرده سپس لکه ها را با دستمال تمیز کنید.

از خمیر جوش شیرین و سرکه استفاده نمایید

اگر لکه های روی لیوان راحت تمیز نشدند ، کمی سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیری به دست آید سپس این خمیر را روی سطح شیشه قرار داده و اجازه دهید چند دقیقه ای بماند. پس از گذشت این مدت لیوانتان را با آب گرم بشویید تا لکه ها از بین بروند.

چند نکته ی تکمیلی:

دقت کنید که هر چه بیش تر لکه ها روی شیشه بمانند، پاک کردنشان سخت تر خواهد شد. پس به محض دیدن لکه ی آب، به فکر راه چاره باشید.

بعد از هر بار شستشو لیوان را فورا خشک کنید.

اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، از براق کننده استفاده کنید.

شستشوی لیوان ها با آب های سبک و مواد شوینده فسفات دار باعث افتادن خش بر روی آنها می شود پس اگر در محلی زندگی می کنید که آب سبک دارد، از شوینده کمتری استفاده کنید.

برای درخشندگی لیوان هاهنگام آبکشی چند قطره سرکه به سینک آب اضافه کنید.

 

منبع: سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *