دانستنیها

میخوای بدونی بقیه راجبت چی فکر میکنن؟ یا تو ذهنشون چی میگذره؟ بیا ترفند ذهن خوانی رو یادت بدم

به گزارش راه پایدار و به نقل از

سایت سرگرمی روز :

خواند ذهن آدم ها با ۱۰ ترفند

در اینجا ۱۰ نکته با استفاده از آخرین تحقیقات روانشناسی وجود دارد که به شما کمک می‌کند ذهن آدم‌ها را مثل یک حرفه ای بخوانید:

مشاهده دقیق زبان بدن

 زبان بدن یک سخنگوی خاموش و در عین حال قدرتمند است. جالب است که چگونه یک تغییر ساده در وضعیت بدن یا یک حالت زودگذر صورت می‌تواند حجم زیادی از احساسات یا نیات یک فرد را نشان دهد. به وضعیت بدنی (باز در مقابل بسته)، حرکات (شوق در مقابل عصبی بودن)، حالات چهره و تماس چشمی توجه کنید. هر یک از این نشانه‌های غیرکلامی می‌تواند سرنخ‌هایی را در مورد آنچه یک فرد واقعاً فکر یا احساس می‌کند ارائه دهد.

با حضور ذهن گوش بدهید و همدلی کنید

 گوش دادن فعالانه به کسی – فراتر از شنیدن کلماتی که می‌گویند – به همدلی و علاقه واقعی برای درک دیدگاه او نیاز دارد. با تمرکز کامل روی فرد گوینده، توجه به لحن صدا و پرسیدن سوالات باز برای عمیق تر شدن در افکار و احساسات او، در واقع فعالانه او را می‌شنوید.

شرایط محیط را در نظر بگیرید

 رفتار آدم‌ها اغلب تحت تأثیر محیط و موقعیتی است که در آن قرار دارند. خواه یک محیط رسمی مانند محل کار باشد و خواه یک گردهمایی گاه به گاه در میان دوستان، شرایط محیط می‌تواند به طور قابل توجهی بر نحوه بیان افراد تأثیر بگذارد. این را در هنگام تفسیر اعمال و گفتار آنها در نظر داشته باشید.

احساسات جهانی را بشناسید

روانشناسی شش احساس جهانی را توصیف می‌کند: شادی، غم، خشم، ترس، تعجب و انزجار. آشنایی با این احساسات و حالات معمول آنها می‌تواند بینشی در مورد وضعیت ذهنی آدم‌ها فراهم کند. به عنوان مثال، یک لبخند واقعی در مقابل یک لبخند اجباری می‌تواند پیام‌های کاملا متفاوتی را منتقل کند.

به تغییرات رفتاری توجه کنید

 تغییرات ناگهانی در رفتار، مانند اجتناب از تماس چشمی یا تغییر لحن صدا، می‌تواند نشان دهنده ناراحتی یا تغییر در وضعیت عاطفی باشد. مشاهده این تغییرات می‌تواند به شما سرنخ‌هایی در مورد آنچه ممکن است فرد احساس کند یا سعی در انتقال آن داشته باشد بدهد.

از تکنیک Mirroring یا بازتاب دادن رفتار مخاطب استفاده کنید

 بازتاب دادن زبان بدن، حرکات و الگوهای گفتار یک فرد می‌تواند حس ارتباط و درک را ایجاد کند. این شکل ظریف از تقلید می‌تواند به شما کمک کند تا با تقویت تعامل همدلانه‌تر، ذهن آدم‌ها را بخوانید.

شهود خود را تقویت کنید

شهود همان احساس درونی است که اغلب ما را در درک دیگران بدون نیاز به استدلال آشکار راهنمایی می‌کند. اعتماد به غرایز، در حالی که شواهد قابل مشاهده را نیز در نظر می‌گیرید، می‌تواند توانایی شما را در خواندن ذهن افراد افزایش دهد.

انگیزه‌ها و نیازها را تجزیه و تحلیل کنید

درک اینکه چه چیزی به آدم‌ها انگیزه می‌دهد – ارزش‌ها، اهداف، ترس‌ها و نیازهای او – می‌تواند بینش عمیقی در مورد رفتار و نحوه برقراری ارتباط موثر با او ارائه دهد. این درک می‌تواند به شما کمک کند تا واکنش‌های او را پیش‌بینی کنید و تعاملات خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

صبر و فروتنی به خرج دهید

 خواندن ذهن آدم‌ها مهارتی است که نیازمند زمان، تمرین و شناخت محدودیت‌های آن است. تعاملات را با ذهنی باز و تمایل به یادگیری و انطباق بر اساس بازخوردها و نشانه‌هایی که از دیگران دریافت می‌کنید، داشته باشید.

تمرین کنید و از تجربه‌ها درس بگیرید

مانند هر مهارتی، هنر خواندن ذهن آدم ها با تمرین و تفکر بهبود می‌یابد. در تعاملات متنوع شرکت کنید، روی موفقیت‌ها و اشتباهات خود تامل کنید و از دیگران بازخورد بگیرید. گسترش مداوم دانش روانشناسی، زبان شناسی و ارتباطات می‌تواند توانایی شما را برای درک و ارتباط با آدم‌ها بهبود بخشد.

منبع: سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *