دانستنیها

اگه وسط خیابون بنزین تموم کردی چاره اش اینجاست | دیگه غصه تموم شدن بنزین وسط جاده رو نخور

به گزارش راه پایدار و به نقل از

سایت سرگرمی روز :

بدترین و اعصاب خورد کن ترین اتفاقی که می تواند برای شما در حین رانندگی بی افتد , تمام شدن بنزین ماشین در حین رانندگی است . و بدتر از آن این است که باید هر طور شده بنزین گیر بیاورید تا ماشین و موتور شما بتواند روشن شود .

در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم درابتدا اگر بنزینتان بسیار کم بود چکار کنید و اگر تمام شد بهترین روش برای گرفتن بنزین چیست ؟

با ما تا انتهای این مقاله تجربی همراه باشید …

روشن شدن چراغ بنزین چه مفهومی برای ما دارد ؟!! ( بسیار مهم )

بیایید تصور کنیم که در یک اتوبان در حال رانندگی و گوش دادن به موزیک مورد علاقتون هستید و ناگهان یک صدا می شونوید : ( دیییید دیییید دیییید دیییید ) !!!!! یعنی چه ؟

به قسمت نمایش دهنده کیلوکتر پشت فرمان ماشینتان دقت می کنید و می بینید یک چراغ قرمز و یا زرد روشن شده است و بنزین شما به شدت عقربه اش پایین است و در این حالت شما می فهمید که فاجعه تمام شدن بنزین برای شما در حال اتفاق افتادن است اما اما اما … نکته مهم دقیقا اینجاست .

وقتی این چراغ روشن می شود به این معناست که شما حدودا ۲ الی ۴ لیتر بنزین دارید . البته در خودرو های جدید این مقدار از ۵ الی ۸ لیتر است و دلیل این هشدار این است که راننده باید به فکر باشد .

وقتی چراغ بنزین روشن می شود چه ضرری به ماشین می زند ؟

تمام رانندگان فکر می کنند : خب این یک آپشن است دیگر , ضررش کجاست ؟ اما صلا اینطور نیست .

وقتی چراغ سوخت روشن می شود دقیقا شما فرصت محدود دارید به پمپ بنزین برسید نه فقط به خاطر زدن سوخت , بلکه به این دلیل که اگر با این شرایظ همچنان ادامه دهید , تمامی رسوبات باک سوخت خودروی شما وارد سیستم انتقال سوخت ماشین شما می رسد .

فاجعست نه ؟ پس هرچه سریعتر بهتر است خود را به پمپ بنزین برسانید .

نکات بسیار مهم برای وقتی که در مرحله تمام شدن بنزین هستیم !!!!!

به هیچ وجه پر گاز رانندگی نکنید . اولا سوخت شما به شدت سریعتر تمام می شود دوما رسوبات بیشتری وارد موتور می شود .

به هیچ وجه کولر خودرو را روشن نکنید زیرا سوخت باز هم سود تر تمام می شود .

به کنار بنزین و خودرو را خاموش کنید تا اولین پمپ بنزین را از روی نقشه های آنلاین پیدا کنید و سپس به سمت پمپ سوخت حرکت کنید .

اگر سوختمان به کل در حین رانندگی تمام شود باید چکار کنیم ؟

در ابتدا باید در کنار مسیر بایستید و یک تابلو پشت ماشینتان قرار دهید .

اگر آشنایی دارید می توانید تماس بگیرید . در غیر این صورت توصیه می کنم ۳ پیشنهاد پایین را انجام دهید .

۱ – درخواست یک پیک الوپیک دهید . وقتی به محل شما رسید از او بخواهید برای شما بنزین تهیه کرده و بیاورد . این ساده ترین و کم هزینه ترین راه است . و هزینه کل که شامل حق معطلیست را هم پرداخت می کنید .

۲ – یک راننده اسنپ سفارش دهید . وقتی آمد , ماشینتان را هر جا که هست به جایی ایمن تر برده و یا اگر در کنار اتوبان هستید , از راننده بخواهید در بطری شما مقداری بنزین ریخته و برایتان بیاورد و یا با او بروید به پمپ و خودتان بنزین در بطری پر کرده و بر گردید .

۳ – می توانید از اپلیکیشن ” پیدو درخواست ارسال فوری سوخت ” کنید . که می توانید محلتان را در نقشه پیدا کنید تا پیدو به سمت شما حرکت کند .

توجه داشته باشید اگر در جاده بنزین شما تمام شد , بهتر است در کنار جاده بایستید و درخواست سوخت کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که به یدک کشان زنگ بزنید تا با خیال راحت تر به سمت شما بیایند .

آیا می توان به جای بنزین در باک ماشین الکل ریخت ؟

این یک واقعیت است که الکل بهترین اکتان را در میان تمامی سوخت ها دارد و اگر مجبور باشید و به جای سوخت خودرویتان , الکل داشتید , می توانید از الکل استفاده کنید . البته به دلیل خشک کار کردن بسیار زیاد الکل ممکن است تنظیمات موتور ماشینتان به شدت به هم بخورد . پس حواستان را به خوبی جمع کنید .

اگر هم به جای سوخت ماشینتان , الکل در باک ریختید , سعی کنید فورا به پمپ بنزین رفته و سوخت را هرچه سریعتر در باک پر کنید . توصیه می کنم زیاد روی الکل حساب نکنید زیرا سوختی گران و بسیار خشک بوده و مناسب موتور ماشین نیست .

توصیه های پایانی

پیشنهاد می کنم به هیچ وجه نگذارید سطح سوخت ماشینتان به پایینترین حد برسد زیرا روسوبات قاتل خاموش خودروی شما هستند . شاید بپرسید : خب رسوبات با موتور چه می کنند ؟

اولین کاری که می کنند این است که این رسوبات می توانند انژکتور سوخت شما را به کل از بین ببرند و دومین کارشان این است که باعث ایجاد خام سوزی شدید در خودروی شما شوند که نتیجه آن می شود : ” مصرف سوخت بسیار زیاد تر ” .

 

منبع: سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *