کسب و کار

مهاجرت به آمریکا – شرایط و هزینه های اخذ ویزای تحصیلی آمریکا ۲۰۲۳

تصمیم به مهاجرت یکی از مهمترین تصمیماتی است که ممکن است هر فرد در زندگی خود بگیرد. “مهاجرت به امریکا” اما یکی از سخت ترین گزینه ها و البته بسیار جذاب است. در صورتی که قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید گزینه های مختلفی پیش رو دارید، که بهترین و راحت ترین روش گرفتن “ویزای تحصیلی امریکا” است. این روش هزینه کمتر و مسیر راحت تری برای مهاجرت به امریکا است. در این مقاله هر آنچه لازم است درباره مهاجرت به این کشور، دریافت ویزای تحصیلی و ترجمه رسمی فوری مدارک برای درخواست ویزای تحصیلی بدانید بیان خواهیم کرد.

مهاجرت به امریکا

برخی بر این تصورند که از طریق ویزای تحصیلی آمریکا می توانند به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنند. اما باید بدانید که از طریق ویزای تحصیلی نمی توانید به اقامت این کشور دست پیدا کنید. با علم به این موضوع اگر بخواهید در هر کدام از دانشگاه ها یا مراکز علمی و آموزشی این کشور ادامه تحصیل دهید باید یکی از انواع ویزاهای تحصیلی را دریافت کنید. البته در این شرایط باید مدارک لازم را در زمان درخواست ویزا ارائه کنید.

مهمترین مدارکی که باید برای دریافت ویزای تحصیلی ایالت متحده ارائه کنید، شامل موارد زیر می باشد:

  1. تمامی مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و نیز ترجمه مدرک تحصیلی به صورت رسمی
  2. پاسپورت معتبر
  3. ارسال درخواست ویزا
  4. ثبت نام در سامانه SEVIS
  5. گواهی پذیرش یکی از مراکز آموزشی آمریکا
  6. رسید واریزی های ضروری
  7. گواهی تمکن مالی و ترجمه رسمی آن
  8. مدرک زبان معتبر

در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی در آمریکا تا حدی زیاد است. اما نگران نباشید، امکان انجام کار دانشجویی برای شما در حین تحصیل فراهم است. دولت این کشور به دانشجویان بین المللی این امکان را داده که ۱۰ ساعت در هفته خارج از ساعات درسی کار کنند. هزینه کار در این شرایط اگرچه زیاد نیست اما تا حد زیادی پاسخگوی نیاز هزینه های زندگی دانشجویی است.

ویزای تحصیلی امریکا

ویزای تحصیلی امریکا

اگر تصمیم شما برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا قطعی است، می توانید از انواع ویزاهایی که این کشور برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است استفاده کنید. از جمله این ویزاها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ویزای F: این ویزا برای کسانی است که قصد تحصیل در مدارس ابتدایی، مدارس علوم دینی، دبیرستان ها دانشگاه ها یا کالج های مختلف و نیز موسسات دانشگاهی مانند برنامه های آموزش زبان دارند، قابل استفاده است.
  2. ویزای M: اگر می خواهید در مراکز فنی حرفه ای و موسسات غیر آکادمیک اقدام به تحصیل کنید البته منهای دوره های آموزش زبان، باید برای دریافت این ویزا اقدام کنید.
  3. ویزای J: این ویزا نیز برای کسانی که می خواهند در دوره های کارآموزی و انترنی و یا دوره های پژوهشی و مطالعاتی شرکت کنند، کاربرد دارد.

در نظر داشته باشید که هر کدام از این ویزاها شرایط خاص خود را دارد که فرد می تواند با استفاده از آن برای تحصیل در این کشور اقدام کند. البته پیش از همه این موارد باید شرایط لازم مانند مدارک تحصیلی مورد نیاز را دارا باشید. پس از آن با ترجمه رسمی آن و نیز معادل سازی مدارک تحصیلی مورد نظر برای دریافت ویزا اقدام کنید.

فرقی نمی کند که شما برای کدام یک از انواع این ویزاها اقدام می کنید. در زمان درخواست ویزا باید ۱۶۰ دلار بابت صدور ویزا، ۱۶۰ دلار بابت کارت عبور از مرکز و ۳۵۰ دلار بابت ثبت نام در سامانه SEVIS پرداخت کنید.

هر آنچه برای مهاجرت به امریکا و اخذ ویزای تحصیلی امریکا باید بدانید

هر آنچه برای مهاجرت به امریکا و اخذ ویزای تحصیلی امریکا باید بدانید

وقتی که برای دریافت ویزای تحصیلی کشور آمریکا اقدام می کنید باید علاوه بر داشتن شرایط لازم مراحل زیر را به درستی طی کنید، تا در نهایت به هدف خود برسید. این مراحل شامل موارد زیر می باشد:

مورد اول: دریافت پذیرش از یک مرکز آموزشی مورد تایید SEVIS و پرداخت هزینه

۳۵۰ دلار اولین مرحله برای اینکه ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کنید، دریافت پذیرش در سامانه اطلاعات بازدیدکنندگان دانشجو SEVIS است. در این مرحله باید تمامی مدارک را نیز ارائه دهید. در صورتی که ترجمه مدارک خود را آماده نکرده اید می توانید ترجمه رسمی فوری مدارک را به موسسه های دارالترجمه رسمی سفارش دهید. در این مرحله نوع ویزای شما مشخص می شود که باید هزینه لازم را نیز پرداخت کنید که حدود ۳۵ دلار می باشد.

مورد دوم: درخواست آنلاین ویزا

در این مرحله باید درخواست ویزای خود را به همراه یک عکس از خود به صورت آنلاین ارسال کنید.

مورد سوم: شرکت در جلسه مصاحبه برای دریافت ویزا

در این مرحله باید به کنسولگری یا سفارت ایالت متحده مراجعه کنید. از آنجا که در ایران سفارت این کشور وجود ندارد، ایرانی ها می توانند به نزدیکترین کنسولگری یا سفارت این کشور، در کشورهای همسایه مراجعه کنند. البته امکان درخواست ویزای آمریکا از طریق آنلاین و به صورت اینترنتی نیز فراهم شده است. به جز افراد کمتر از ۱۳ سال و بالای ۸۰ سال مابقی کسانی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند باید در این جلسه مصاحبه شرکت کنند. برای کسانی که درخواست ویزای تحصیلی دارند نیز باید فرد در این جلسه به سوالات مامور مهاجرت درباره برنامه های آموزشی، منابع مالی، روابط با کشور مبدا پاسخ دهد. تمامی این سوالات باید دقیق و صادقانه پاسخ داده شود.

مورد چهارم: دریافت ویزا

در صورتی که در مراحل قبل با مشکلی مواجه نشده باشید، در این مرحله ویزای شما صادر می شود. غالبا ویزاهای تحصیلی ۴ ماه قبل از شروع تحصیل فرد صادر می شود اما فرد نمی تواند یک ماه پیش از شروع تحصیل وارد امریکا شود.

نکته مهمی که لازم است درباره فرایند دریافت ویزای تحصیلی آمریکا بدانید، اینکه ایراد و هر خللی در فرایند درخواست ویزا می تواند منجر به ریجکت شدن شما شود. غالبا پرونده های درخواستی افراد به دلایلی مانند سوابق کیفری، عدم احراز تمکن مالی، جعل یا نقص مدارم، نداشتن مهارت کافی زبان و عدم قانع کردن مامور سفارت برای بازگشت به کشور مبدا پس از فارغ التحصیلی ریجکت می شود. از همین رو در زمان درخواست ویزا به تمامی این موارد دقت کنید.

نتیجه گیری

مهاجرت به آمریکا اگرچه کار راحتی نیست اما اگر فرد شرایط لازم را دارا باشد، مسیر سختی پیش رو ندارد. فقط کافی است مدارک مورد نیاز را گردآوری و ترجمه رسمی آن با دقت انجام شده باشد. ترجمه های رسمی مدارک به صورت استاندارد و دقیق تاثیر مستقیم بر روند پرونده مهاجرتی افراد دارد. از همین رو پیشنهاد می کنیم در این شرایط از خدمات ترجمه رسمی دارالترجمه رسمی رنسانس استفاده کنید. کیفیت بالای خدمات، با کمترین هزینه و سریع ترین زمان ممکن از مهمترین تعهداتی است که این موسسه در قبال سفارشات مشتریان خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *