کسب و کار

آیا خرید ارزهای متاورس ، بهترین راه سرمایه گذاری برای آینده هستند؟

متاورس یکی از جدیدترین مفاهیم مطرح شده در بازار ارزهای دیجیتال است. بسیاری بر این باور هستند که متاورس پتانسیل بسیار زیادی دارد و برای آینده ساخته شده است. سرمایه‌گذاران نیز با در نظر گرفتن پتانسیل بالای پروژه‌های متاورس، به دنبال فرصتی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت روی ارزهای متاورس هستند. چرا که این حوزه هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است و در طی سال‌های آینده به یکی از جذاب‌ترین، پرطرفدارترین و سودبخش‌ترین محصولات بازار ارز دیجیتال تبدیل می‌شود. تخمین زده می‌شود که ارزش کل بازار متاورس تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰۰ میلیارد دلار برسد. بنابراین اگر به دنبال یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری هستید، متاورس می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری برای آینده باشد. با ما همراه باشید.

 متاورس چیست؟

برای درک متاورس باید یک دنیای مجازی را تصور کنید که محل سکونت میلیون‌ها انسان است و خدماتی مانند فروشگاه‌، شرکت‌ها، مراکز آموزشی و سالن‌های گردهمایی را در خود جای داده است. تمام مفاهیمی که در دنیای واقعی مشاهده می‌کنید در جهان متاورس نیز نمود خواهند داشت. در این دنیا کاربران با استفاده از صفحه مانیتور به جهانی ساخته شده با واقعیت مجازی راه پیدا می‌کنند. هر کاربر در این دنیا با ظاهر یک آواتار تردد می‌کند و با پول واقعی در این دنیا زندگی مجازی خود را سپری می‌کند. از این رو شرکت‌ها و افراد همواره به دنبال پیدا کردن فرصتی برای سرمایه گذاری در متاورس هستند.

ارزهای متاورس چیستند؟

همانطور که گفته شد متاورس یک جهان مجازی است که کاربران در آن بازی می‌کنند، معامله ‌می‌کنند و حتی خرید و فروش می‌کنند. می‌توان متاورس را ترکیبی از ارزهای دیجیتال، واقعیت مجازی، شبکه‌های اجتماعی و واقعیت افزوده به حساب آورد.

در این جهان شما به پول نیاز دارید، ارزهای متاورس برای انجام اموری که گفته شد حیاتی هستند. در این جهان نیز از بلاک چین کمک گرفته می‌شود. توکن‌های متاورسی و ارزهای متاورسی در این جهان کاربردهای متفاوتی دارند. هر پروژه متاورسی ارز خاصی را برای کاربران خود در نظر می‌گیرد. بازار خرید و فروش ارزهای متاورس نیز به دلیل جذابیت‌های خدمات این جهان مجازی بسیار داغ است و کاربران سعی دارند با استفاده از ارز رایج در شبکه، ظاهر بهتری برای آواتار خود بسازند یا ملک خود را در متاورس افزایش دهند یا ان اف تی‌های موجود در بازارهای متاورسی را خریداری کنند.

ارزهای متاورس

آیا سرمایه گذاری در متاورس سودمند است؟

ارزهای دیجیتال با بیت کوین قدم به عرصه گذاشته و پس از مدتی توجه همه را به خود جلب کردند. این روزها موسسات مالی و شرکت‌های بزرگ جهان همگی در بازار معاملات ارزهای دیجیتال مشارکت دارند و با حمایت ارز یک ارز دیجیتال به افزایش قیمت آن دامن می‌زنند. اکنون با مطرح شدن مفهوم متاورس فرصت تازه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این بازار فراهم شده است که می‌تواند سودهای کلانی را برای سرمایه‌گذاران و موسساتی که زودتر از دیگران وارد این بازار می‌شوند به همراه داشته باشند.

چرا که بسیاری از معامله‌گران هنوز با مفهوم متاورس بیگانه هستند و نمی‌دانند که چطور باید از این فرصت تازه به نفع خود استفاده کنند. این برنامه سال‌هاست که از سوی سازندگان بازی‌های کامپیوتری به کار گرفته می‌شود و توسعه‌دهندگان همواره سعی داشته‌اند با ایجاد یک جهان مجازی و موازی با دنیای واقعی امکان انجام معاملات واقعی را میسر کنند.

این روزها داغ‌ترین مفهوم در بازار بلاک چین متاورس است و خرید املاک متاورسی است. قیمت ارزهای متاورسی در طول ماه‌های گذشته ۵۰۰ درصد افزایش داشته است و این روند ادامه دارد. کاربران در دنیای متاورس به دنبال به‌دست آوردن بهترین ملک‌ها هستند و حتی یک کاربر برای این که همسایه اسنوپ داگ (Snoop Dogg) باشد ۴۵۰ هزار دلار را برای خرید ملکی کناری این رپر شناخته شده صرف کرده است.

ارزهای متاورس برتر در بازار

در این بخش با برخی از معروف‌ترین ارزهای متاورس در بازار آشنا می‌شوید:

ApeCoin

ApeCoinار دلار تخمین زده شده است.

Ontology

Ontology

ارزش کل بازار این ارز ۱۸۵ میلیون دلار است و در حال حاضر به قیمت ۰٫۲۱۱۵ دلار معامله می‌شود. این پروژه متاورسی برای افزایش اعتماد و امنیت در فضای وب تری روی کار آمده است و دسترسی امن به وب ۳ را میسر می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از راهکارهایی که برای حفظ حریم شخصی در نظر گرفته شده است از اینترنت نسل سوم استفاده کنند. بلاک چین آنتولوژی یک شبکه بسیار سریع و کم هزینه است. با مشاهده قیمت لحظه ای ارز آنتولوژی متوجه می‌شوید که روز به روز بر میزان استقبال کاربران از این ارز افزوده می‌شود چرا که مردم بیشتری به دنبال استفاده از Web3 هستند.

Stacks (STX)

Stacks (STX)

ارزش کل بازار این ارز دیجیتال ۹۰۸ میلیون دلار است و در حال حاضر به قیمت ۰٫۶۵۳۳ دلار معامله می‌شود. این ارز بر پایه شبکه بیت کوین ساخته شده است. ماینرهای بیت کوین می‌توانند این ارز را روانه بازار کرده و دارندگان این ارز نیز می‌توانند در ازای استیک کردن این ارز بیت کوین پاداش بگیرند. هدف اصلی از ایجاد این ارز درست کردن راهی برای ورود اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا dApp ها و قراردادهای هوشمند به بلاک چین بیت کوین بوده است. به این ترتیب بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان نیز به قابلیت‌های روز بلاک چین مجهز می‌شود.

Decentraland (MANA)

Decentraland (MANA)

ارزش کل بازار این ارز ۷۹۳ میلیون دلار است و درحال حاضر به قیمت ۰٫۴۱۹۷ دلار فروخته می‌شود. این ارز با استفاده از شبکه اتریوم و تکنولوژی واقعیت مجازی توکن بومی خود یعنی مانا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کاربران با استفاده از ارز دیجیتال مانا در فضای متاورس این پروژه خرید و فروش می‌کنند.

کاربران در این متاورس آواتارهای محبوب خود را می‌سازند، زمین خریداری، لباس و اکسسوری خریداری می‌کنند. محتوا و اپلیکیشن‌های موجود در این شبکه همگی قابل خرید و فروش هستند. این پروژه به عنوان فضایی برای دورهم جمع شدن کاربران و انجام معاملات واقعی ایجاد شده است.

تنوع پروژه‌های متاورس بسیار بالاست و روز به روز بر تنوع این بازار افزوده می‌شود. بنابراین اگر به این مفهوم علاقه‌مند شده‌اید بهتر است بخش کوچکی از سبد سرمایه خود را به خرید ارزهای متاورس اختصاص دهید و سهمی از آینده این ارزها داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *