کسب و کار

گرانترین NFT ایرانی کدام است؟ + قیمت و تاریخ فروش

هنرمند ایرانی هیپ هاپ، هیچکس، جلد آلبوم سال ۲۰۰۵ خود “جنگل آسفالت” را به عنوان توکن غیر قابل تعویض (NFT) در پلتفرم بنیاد (foundation.app) به قیمت ۱۹۰ اتر فروخت. به گزارش گروه مالی آرادفین، سروش لشکری که با نام هنری هیچکس شناخته می شود، توکن منحصر به فرد «جنگل آسفالت» را در ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ بر روی پلتفرم فاندیشن ثبت کرد و حراج از ۳۱ فروردین ماه با قیمت پایه ۱ اتر آغاز شد.

گران ترین nft ایرانی

در توضیحات توکن آمده است که “جنگل آسفالت” اولین آلبوم ایرانی هیپ هاپ (رپ) است که به طور رسمی در یک استودیو در سال ۲۰۰۶ ضبط شده است. طراح جلد، مهدیار آقاجانی، آهنگساز و هم گروه سابق، در توضیحات این توکن ذکر نشده است. . این حراج ۲۴ ساعت به طول انجامید و در ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ با قیمت فروش نهایی ۱۹۰ اتر معادل ۴۰۲۷۴۳ دلار به پایان رسید. خریدار بنیاد ۳FMusic بود. هیچکس ساعاتی پیش در کانال تلگرامی رسمی خود از پایان مزایده و انتقال رسمی توکن به موسسه ۳FMusic خبر داد و اظهار داشت:

“ما واقعاً انتظار چنین استقبالی را از این حراج نداشتیم. از همه دوستانی که در تمام این سال ها از ما حمایت کردند و در کنار ما ایستادند بسیار سپاسگزاریم. از ۳FMusic برای حمایت باورنکردنی آنها از هنر مستقل بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم این آغازی باشد برای پیمودن مسیری برای کسب درآمد از هنر رایگان.”

اوایل این ماه، هیچکس همچنین توکن NFT را برای آخرین جلد آلبوم خود “مجاز” در پلتفرم Opensea به حراج گذاشته بود. اما به دلیل اختلاف با این طراح گرافیک، ساعاتی بعد توکن را از Opensea حذف کرد.

معروف ترین NFT ایرانی

اگر نمی دانید دقیقا NFT چیست، پیشنهاد می شود عبارت “NFT” را به همراه عبارت “گروه مالی آرادفین”، در اینترنت جستجو کنید، تا کامل ترین مقاله را در این باره مطالعه کنید.

 

NFT هیچ کس روی کدام ارزهای دیجیتال است؟

در پاسخ به این سوال که کدام ارزهای دیجیتال میزبان NFT های هیچکس هستند، همانطور که قبلا ذکر شد، NFT برای جلد آلبوم “جنگل آسفالت” در پلتفرم فاندیشن فهرست شد. بنابراین، این توکن NFT مبتنی بر ارز دیجیتال اتریوم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره اتریوم، عبارت “ارز دیجیتال اتریوم چیست” را در اینترنت جستجو کنید.

 

آیا پروژه فروش NFT هیچکس یک کلاهبرداری بود؟

در پاسخ به این سوال که آیا پروژه فروش NFT هیچکس کلاهبرداری بوده است، هیچ گزارشی از کلاهبرداری مربوط به فروش NFT وجود ندارد. تنها اتفاقی که در این زمینه ذکر شد مربوط به جلد آلبوم است که به دلیل شکایت طراح آن از پلتفرم OpenSea حذف شد. سامان ویلسون، یکی دیگر از رپرهای مشهور ایرانی، اعلام کرده است که کلاهبرداری از افراد از طریق فروش NFT صورت گرفته است. وی تاکید کرد که هیچکس موفق به فروش این توکن غیر قابل تعویض به مبلغ قابل توجهی بدست آورده است، که نشان می دهد این توکن NFT ارزش ذاتی ندارد.

 

چگونه NFT هیچکس را بخریم؟

برای پرداختن به پرسش در مورد خرید NFT هیچ کس، توجه به این نکته ضروری است که خریداران باید از کیف پول های مبتنی بر ارز دیجیتال اتریوم برای شرکت در تراکنش های NFT استفاده کنند. پلتفرمی که خرید این NFT خاص را تسهیل می کند Foundation است.

قیمت گران ترین NFT ایرانی

 

از کدام پلتفرم می توانید این NFT را بخرید؟

برای پاسخ به این سوال در مورد بازار NFT پلیس که می توانید این NFT را از آن خریداری کنید، باید روشن شود که افراد می توانند این NFT ها را از طریق بازار فاندیشن خریداری کنند. فاندیشن به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر اتریوم، برای به دست آوردن توکن های غیرقابل تعویض (NFT) عمل می کند. کاربران می توانند با استفاده از کیف پول هایی مانند Metamask یا TrustVault، یک حساب کاربری در این پلتفرم ایجاد کنند.

 

قیمت NFT هیچکس چقدر است؟

در بخش پایانی این مقاله، در مورد قیمت NFT هیچکس، همانطور که قبلا اشاره شد، جلد آلبوم “جنگل آسفالت” به قیمت ۱۹۰ اتریوم که ارزش آن در فروردین ۱۴۰۱، ۴۰۲۰۰۰ دلار بود، در پلتفرم Foundation فروخته شد. ارزش ریالی آن باید بر اساس قیمت روز اتریوم و آخرین قیمت دلار، به روز رسانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید