کسب و کار

کمبود های بدن خود را با مصرف آجیل و خشکبار تامین نمائید!

آجیل و خشکبار، نوعی ماده ی مغذی محسوب میشوند که حاوی مواد معدنی فراوانی می باشند. خرید آجیل ، خشکبار و استفاده از این نوع ماده های مغذی به عنوان تنقلات، تاثیرات معجزه آسایی برای بدن برجای میگذارد و مواد معدنی لازم بدن را تا حد ممکن تامین می نماید. املاح موجود در خشکبار و آجیل، موجب شده است که در زمینه های مختلفی همچون درمان اغلب بیماری ها، جوان سازی و شفافیت پوست، درخشندگی و حفظ سلامت مو و… موثر واقع گردد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی معرفی آجیل و خشکبار و ذکر خواص آن ها، در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

املاح موجود در آجیل و خشکبار:

جالب است بدانید اغلب خواص املاحی آجیل و خشکبار براساس تحقیقات علمی و پژوهشی توسط محققان، به اثبات رسیده شده است؛ به گونه ای که افرادی که از این ماده های مغذی مورد مصرف خود قرار می دهند، از سلامتی بالاتری نسبت به دیگر افراد برخوردار هستند و بدن آن ها، کمتر در معرض کمبود املاحی قرار می گیرد. آجیل و خشکبار حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بدن هستند؛ از این رو به عنوان نوعی مکمل املاحی و ویتامینی محسوب می گردند که مصرف آن ها به تمامی افراد در سنین مختلف توصیه می گردد.
خرید خشکبار و آجیل و مصرف آن از خواص بی نظیری برای بدن برخوردار می باشند که در ادامه، به مهمترین آن ها پرداخته شده است:

  • آنتی اکسیدان بالا
  • تقویت ماهیچه ها
  • حفظ سلامت دندان ها
  • دفع رادیکال های آزاد بدن
  • پیشگیری از ایجاد تومور و انواع سرطان ها
  • تقویت سیستم عصبی و تامین آرامش لازم
  • تقویت و ترمیم بافت های استخوانی و مفاصل

از خشکبار و آجیل های معروف که سرشار از انواع املاح و ویتامین لازم برای بدن هستند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

عناب:

یکی از بهترین خشکبار ها که به عنوان نوعی داروی شفابخش برای درمان بیماری کبد چرب و سم زدایی آن محسوب می گردد، عناب است. این نوع خشکبار از خواص فوق العاده ای برای بدن برخوردار است؛ به گونه ای که اغلب پزشکان طب سنتی مصرف روزانه چندتا از آن را به تمامی افراد در سنین مختلف توصیه می نمایند. پیشگیری و کاهش روند انواع سرطان ها در بدن، مهمترین مزایای مصرف این نوع خشکبار به شمار می رود. همچنین افرادی که در طول روز خود دچار اضطراب، استرس، کسالت، ناراحتی و…. هستند، میتوانند با مصرف عناب اختلالات خود را رفع نمایند. عناب به دلیل املاح موجودی که در آن انباشته شده است، تاثیر بسزایی در تقویت عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از ایجاد اختلالات مربوط به آن همچون یبوست دارد. افرادی که مبتلا به فشار خون بالایی هستند، میتوانند با مصرف این نوع خشکبار میزان آن را کنترل نمایند.

برگه ی زرد آلو:

از دیگر خشکباری که خوردن آن برای بدن موثر واقع شده است، برگه ی زردآلو می باشد. این نوع خشکبار نوعی داروی طبیعی برای افرادی محسوب می شود که از بیماری یبوست و بواسیر رنج می برند. همچنین مصرف آن میتواند موجب هضم بهتر و پیشگیری از ایجاد اختلالات موجود در عملکرد روده ها شود. برگه ی زرد آلو سرشار از ویتامین D می باشد؛ بنابراین برای افزایش میزان استحکام استخوان ها، دندان ها و مفاصل موثر واقع شده است. همچنین توانایی بالایی در زمینه ی ترمیم بافت های استخوانی دارد.

توت خشک:

لازم است بدانید یکی از خشکبارهایی که سرشار از قند طبیعی می باشد، توت خشک است. این نوع خشکبار میتواند گزینه ی مناسبی به منظور جایگزین شیرینی جات مضر مثل شکر، قند و نبات محسوب شود؛ زیرا نه تنها عوارض ندارد بلکه از خواص بالایی برای بدن برخوردار است. استفاده از توت خشک میتواند برای جبران کمبود های املاحی پروتئین، آهن و… موثر واقع شود ک همین امر، موجب پیشگیری و درمان کم خونی می شود. افرادی که در طول روز دچار افت انرژی می گردند، میتوانند با مصرف مقدار کمی از توت خشک، میزان کمبود آن را جبران نمایند.

مویز:

از خشکبار هایی که سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده مثل انواع امگاها است، مویز می باشد. این نوع ماده مغذی تاثیر بسزایی در زمینه ی پیشگیری از بیماری های مغزی همچون آلزایمر دارد. البته لازم به ذکر است مویز تاثیر بسزایی در زمینه ی پیشگیری از دیابت و کنترل آن دارد.

انجیر خشک:

انجیر خشک، نوعی خشکبار پرطرفدار محسوب می شود که اغلب افراد به ویژه کسانی که مبتلا به مشکلات گوارشی هستند، از آن مصرف می نمایند؛ زیرا این نوع ماده مغذی سرشار از ماده معدنی فیبر است که نقش مهمی در عملکرد دستگاه گوارش و رفع اختلالات آن دارد. استفاده از این نوع خشکبار تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد دفع یا هضم، درمان یبوست و… دارد. جالب است بدانید توصیه ی پزشکان طب سنتی به اغلب افرادی که مبتلا به اختلالات کبدی هستند، مصرف انجیر خشک است.

فندق:

فندق، یکی از مهمترین ترکیبات موجود در آجیل ها محسوب می گردد که سرشار از خواص بی نظیری برای بدن است. این ماده مغذی حاوی املاح مفیدی همچون فیبر، پروتئین، ویتامین کلسیم و… می باشد. وجود ماده معدنی کلسیم در این ماده مغذی موجب شده است که موجب تقویت و ترمیم بافت های استخوانی شده و از بیماری های مفاصلی مثل آرتروز، نقرس، روماتیسم و… پیشگیری نماید. تقریبا اغلب افراد به منظور حفظ سلامت پوست و موی خود، از ماده مغذی فندق مورد مصرف قرار می دهند. فندق نوعی مکمل املاحی برای بانوان بارار محسوب می گردد.

گردو:

یکی از انواع مغزیجات آجیل که سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ی امگا می باشد، گردو است. این ماده مغذی حاوی خواص فراوانی برای بدن می باشد و مصرف آن میتواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامت انسان ها داشته باشد. از مهمترین خواص گردو میتوان به بهبود عملکرد قلب، افزایش میزان هوش و یادگیری، تنظیم قند خون، ضد سرطان، کاهش کلسترول مضر و… اشاره کرد.

پسته:

پسته ها مهمترین مغزیجات آجیل محسوب می گردد که حاوی پتاسیم فراوانی می باشند. اغلب پزشکان به افرادی که مبتلا به کم خونی هستند، مصرف پسته را توصیه می نمایند. بهتر است بدانید مصرف این ماده مغذی تاثیر بسزایی در پیشگیری از ایجاد بیماری های قلبی عروقی دارد. همچنین میتواند برای افرادی که مبتلا به بیماری ناتوانی جنسی هستند، نوعی داروی شفابخش محسوب گردد. برای تقویت دستگاه گوارش بدن و کبد، میتوان از پسته کمک حاصل کرد.

بادام:

بادام ها یکی از پرطرفدارترین نوع مغزیجات در آجیل ها محسوب می گردند. این نوع مغزیجات دارای دو نوع تلخ و شیرین می باشند که هریک، از خواص مربوط به خود برخوردار هستند. همچنین بادام تلخ و شیرین هریک دارای طبع مجزایی می باشند ؛ بدین معنا که بادام شیرین دارای طبع گرم و بادام تلخ دارای طبع خشک است. این ماده مغذی برای درمان اختلالات قلب، درمان و کاهش روند دیابت و کنترل میزان فشار خون موثر واقع شده است.

کلام آخر:
برای برخورداری از خواص خشکبار و آجیل ها، الزامیست نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید و نوع مرغوب آن را تهیه نمائید. همچنین میتوانید برای خرید آسان و مطمئن، از خرید اینترنتی وبسایت های معتبر همچون آجیل و خشکبار عابدینی استفاده نمائید تا از مواد خوراکی ارگانیک و مرغوبی بهره مند شوید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار ددن اطلاعاتی در زمینه ی خواص بی نظیر خشکبار و آجیل، در اختیار شما کاربران گرامی بود؛ امیدواریم با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی به دست اورده و مورد استقبال شماکاربران گرامی واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *