کسب و کار

ویزای مهارتی، فرصتی مناسب برای کار و زندگی در استرالیا

ویزای مهارتی استرالیا یا ویزای اسکیل ورکریکی از محبوب‌ترین ویزاها در بین افراد متقاضی مهاجرت است. امروزه تعداد زیادی از افراد جامعه کشورهای خارجی را برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنند. استرالیا یکی از این کشورهای محبوب است که معمولاً افراد آن را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند. استرالیا سازوکارهای مشخصی برای پذیرش مهاجران در نظر گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند با اخذ ویزاهای مختلف اقامت خود را در این کشور آغاز کنند.

ویزای مهارتی یا اسکیل ورکر، از آن دسته ویزاهای پرطرف‌دار است که معمولاً افراد برای رفتن به استرالیا آن را اخذ می‌کنند. ویزای مهارتی استرالیا یا همان اسکیل ورکر، انواع مختلفی دارد. کسانی که در زمینه کاری خود مهارت و تخصص دارند؛ می‌توانند بر اساس نوع فعالیت خود، یکی از آنها را انتخاب کنند.

هرکدام از ویزاهای مهارتی برای افراد خاصی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل افراد متقاضی مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ ویزای مهارتی، باید با انواع ویزاهای مهارتی آشنا شوند تا مناسب‌ترین نوع آنها را انتخاب کنند. در ادامه این مطلب، به طور کامل ویزای مهارتی استرالیا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ویزای مهارتی یا اسکیل ورکر برای چه کسانی مناسب است؟

افراد متقاضی مهاجرت به استرالیا در مرحله اول باید مهارت و تخصص کافی را در حوزه فعالیت خود داشته باشند. همچنین باید رشته فعالیت آنها در میان لیست اعلام شده باشد. از دیگر شرایط بسیار مهم که افراد برای اخذ ویزا باید داشته باشند؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن مهارت کافی و اثبات آن
  • حداکثر سن باید ۵۰ سال باشد.
  • تسلط کافی به زبان انگلیسی
  • کسب حداقل ۶۵ امتیاز در آزمون ارزیابی

اطلاعات بیشتر درمورد ویزای مهارتی استرالیا را اینجا بخوانید https://parsicanada.com/australia-immigration/skilled-worker/

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای مهارتی استرالیا

اخذ ویزای اسکیل ورکر شرایط خاص خود را دارد. کسانی که قصد دارند برای اخذ این ویزا اقدام کنند؛ باید یک سری مدارک را آماده کنند. در غیر این صورت، قادر به اخذ ویزا نخواهند شد. از جمله مهم‌ترین مدارکی موردنیاز برای اخذ ویزای مهارتی استرالیا، می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه‌های ویزا
  • ارائه مدارک شخصی از جمله شناسنامه، پاسپورت معتبر و مدت‌دار، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت (مختص آقایان)
  • مدرک زبان انگلیسی
  • رزومه cv
  • مدارک سابقه کار و سابقه بیمه
  • نداشتن سو پیشینه

مزیت‌های اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا

اخذ ویزای مهارتی استرالیا، مزیت‌های بسیار خوبی به همراه دارد. به همین دلیل است که امروزه بیشتر افراد به دنبال اخذ این ویزا و مهاجرت به استرالیا هستند. از جمله مهم‌ترین مزایای اخذ ان وزا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اخذ اقامت کاری در یکی از بهترین کشورهای دنیا
  • پیداکردن کار در حرفه موردعلاقه خود و داشتن درآمد بسیار خوب
  • امکان استفاده از سیستم درمانی استرالیا medicare
  • امکان مهاجرت به همراه خانواده و فرزندان
  • گرفتن تابعیت اقامت دائم استرالیا بعد از ۴ سال زندگی و کار در این کشور

هزینه‌های اخذ ویزای مهارتی استرالیا

هزینه‌های اخذ ویزای مهارتی استرالیا

اخذ ویزای اسکیل ورکر یا همان ویزای مهارتی، هزینه‌هایی به همراه دارد. افراد قبل از هر کاری باید از این هزینه‌ها باخبر باشند تا بر اساس آنها وضعیت خود برای مهاجرت به استرالیا را بسنجند. هزینه اخذ ویزای مهارتی تحت‌تأثیر عوامل مختلفی از جمله حرفه فرد متقاضی، نتیجه ارزیابی مهارت فرد متقاضی، تجربه فرد متقاضی، سوابق پزشکی، تسلط به زبان انگلیسی و نتیجه بررسی‌های پلیسی دررابطه‌با شخصیت اجتماعی فرد تغییر خواهد کرد.

اما به‌طورکلی می‌توان گفت که فرد متقاضی مهاجرت به استرالیا، باید برای خود ۴۰۴۵ دلار، برای همسر ۲۰۲۰ دلار و برای هرکدام از فرزندان حدود ۱۰۰۰ دلار بپردازد.

انواع ویزاهای مهارتی یااسکیل ورکر استرالیا

همان‌طور که گفتیم؛ ویزای مهارتی یا اسکیل ورکر استرالیا انواع مختلفی دارد از جمله ویزاهای مهارتی استرالیا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ویزای ساب‌کلاس ۱۸۹ استرالیا

ویزای مهارتی ۱۸۹ استرالیا (ویزای مهارتی استرالیا به‌صورت مستقل) یک ویزای دائمی است که افراد زیر ۵۰ سال می‌توانند از آن استفاده کنند. کسانی که این ویزا را اخذ می‌کنند؛ قادر خواهند بود که به مدت نامحدود و با درآمد کامل در استرالیا به کار و زندگی مشغول شوند. برای اخذ ویزای ۱۸۹، باید از طرف دولت فدرال برای افراد دعوت‌نامه ارسال شود.

ویزای مهارتی ۱۹۰ استرالیا

ویزای ۱۹۰ استرالیا (ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی) از دیگر ویزاهای مهارتی است که افراد می‌توانند برای اخذ آن اقدام کنند. روند اخذ ویزای ۱۹۰، اساساً شبیه به ویزای ۱۸۹ است؛ با این تفاوت که دولت فدرال برای افراد دعوت‌نامه ارسال نخواهد کرد. بلکه این دعوت‌نامه از طرف یک ایالت ارسال خواهد شد.

ویزای مهارتی ۴۹۱ استرالیا

ویزای ۴۹۱ (ویزای کار مهارتی مناطق کم‌جمعیت) دائمی نیست. افرادی که در زمینه خاصی مهارت دارند؛ با اخذ این ویزا، می‌توانند به مدت ۵ سال در استرالیا به کار و زندگی مشغول شوند. البته لازم به ذکر است که افراد می‌توانند خانواده خود را به همراه خود ببرند و بعد از ۳ سال درخواست اقامت دائم بدهند. افراد برای اخذ این ویزا نیاز به حمایت ایالتی و خانوادگی دارند. همچنین باید حداقل ۶۵ امتیاز کسب کنند.

چگونه ویزای مهارتی استرالیا را تهیه کنیم؟

بهترین و سریع‌ترین راه برای اخذ ویزاهای مهارتی استرالیا، مراجعه به مؤسسه‌های مهاجرتی است. پارسی کانادا به‌عنوان یک مؤسسه معتبر، دارای سابقه درخشانی در اخذ ویزاهای مختلف است. این مؤسسه بیش از ۲۰۰ مشاور آموزش‌دیده و وکلای حرفه‌ای را در اختیار دارد تا در کمترین زمان ممکن ویزا را برای افراد مهاجر اخذ کنند.

مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا تمام کارهای اخذ ویزا و اقامت در کشور مقصد را برای افراد انجام می‌دهد. همچنین هرگونه مشاوره و راهنمایی که لازم باشد به افراد ارائه می‌کنند تا به‌راحتی مهاجرت خود را آغاز کنند. پس اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن و با شرایط بسیار خوب مهاجرت خود به استرالیا را آغاز کنید؛ همین‌الان با مشاوران مؤسسه پارسی کانادا تماس بگیرید.

سخن نهایی

استرالیا یکی از مقاصد جذاب برای مهاجران است. این کشور انواع ویزاهای مختلف را برای افراد تدارک دیده تا بر اساس وضعیت و توانایی خود یکی از آنها را انتخاب کنند. ویزای مهارتی استرالیا یا اسکیل ورکر یکی از محبوب‌ترین ویزاها است که افراد باید بر اساس مهارت و تخصص خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *