گردشگری

سفر داخلی یا مسافرت خارجی؟



تاریخ چاپ:



شماره خبر:


۳۸۷۶۴۴۶


بزرگنمایی متن خبر


نحوه «تغییر عادت سفر» با افزایش سن در جریان یک نظرسنجی بررسی شد


دنیای‌اقتصاد :

یک موسسه آمریکایی در یک نظرسنجی اعلام کرد که سن نقش مهمی در سبک سفر و انتخاب مقصد خواهد داشت. بسیاری از افراد، در گروه‌‌‌های سنی مختلف، زمانی که درباره فعالیت‌های مورد علاقه‌‌‌شان سوال می‌شود، از سفر به عنوان اولویت و آرزوی خود یاد می‌کنند. این موضوع باعث شد تا شرکت آمریکایی املاک پاکاسو (Pacaso) از‌هزار نفر از نسل‌‌‌های مختلف اطلاعات مربوط به سفر را گردآوری کند که بر اساس آن، بیش از نیمی از مسافران ۶۵ ساله یا بیشتر، سفرها را برای دیدار با خانواده یا دوستان در اولویت قرار می‌دهند. از هر ۴ مسافر زیر ۳۰ سال، حدودیک نفر سفرهای بین‌المللی را در اولویت قرار می‌دهند. ۴۴‌درصد از مسافران زیر ۳۰ سال و ۳۷‌درصد از افراد ۶۵ سال یا بیشتر، سفرهای خارج از آمریکا را در اولویت قرار می‌دهند. تقریبا نیمی از مسافران زیر ۳۰ سال آرزو می‌کنند سفرشان کمی طولانی‌‌‌تر باشد.

سفر داخلی یا مسافرت خارجی؟

دیدار خانوادگی؛ اولویت افرد مسن‌‌‌تر

این نظرسنجی نشان داد که با افزایش سن اولویت‌‌‌های سفر تغییر می‌کنند و به نظر می‌رسد عادات سفر ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ۳۸‌درصد از همه پاسخ‌دهندگان، دیدار با خانواده و دوستان را دلیل اصلی سفر خود عنوان کردند، اما پاسخ دهندگان مسن‌‌‌تر به احتمال زیاد به این دلیل سفر می‌کردند. پاسخ‌‌‌دهندگان در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال اندکی مقاصد به‌‌‌دور از جمعیت (۲۹‌درصد) را به دیدن خانواده و دوستان (۲۷‌درصد)ترجیح دادند. افراد بین ۳۰ تا ۴۴ سال شاهد افزایش این شکاف بودند، به طوری که ۴۱‌درصد سفرهای آرام را در اولویت قرار دادند و ۲۶‌درصد به دیدار خانواده یا دوستان خود رفتند. افراد بین سنین ۴۵ تا ۶۴ سال تغییری در این گزینه‌‌‌ها دیدند، به طوری که ۳۷‌درصد سفرها برای دیدار با خانواده و دوستان را در اولویت قرار دادند و ۳۰‌درصد مایل به استراحت بودند. این شکاف برای افراد بالای ۶۵ سال بیشتر می‌شود و ۵۳‌درصد از پاسخ‌‌‌دهندگان، دیدار خانواده و دوستان را به‌‌‌عنوان دلیل اصلی سفر در اولویت قرار می‌دهند.  به‌‌‌رغم برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌های سفر، سفرهای کاری همچنان در تلاش برای بازگشت به سطح قبل از همه‌گیری هستند. تنها ۴‌درصد از پاسخ‌دهندگان به این موضوع اشاره می‌کنند که سفرهای کاری نقشی کلیدی در سفرهای اخیر آنها داشته است. در حالی که گردشگری پزشکی به‌‌‌عنوان یک صنعت در حال رشد تنها ۳‌درصد از انگیزه‌‌‌های اصلی مسافران را شامل می‌شد، زیرا مسافران برای استفاده از درمان‌‌‌های پزشکی مقرون به صرفه‌‌‌تر به خارج از کشور می‌‌‌روند. رویدادها و جشنواره‌‌‌ها اما تنها ۲‌درصد از دلیل سفر در بین پاسخ دهندگان بود.

سفرهای بین‌المللی؛ انتخاب جوانان

در حالی که سفر با کوله‌‌‌پشتی در طول مدت یکسال در خارج از کشور ممکن است برای برخی از افراد در اوایل جوانی طرفداران بسیاری داشته باشد اما به نظر می‌رسد با افزایش سن، علاقه‌مندی به سفرهای خارجی، کاهش می‌‌‌یابد. ۸۷‌درصد از پاسخ‌‌‌دهندگان در سال ۲۰۲۲، سفرهای داخلی را به خارج از کشور ترجیح می‌دهند، اما این اعداد در نسل‌‌‌های مختلف متفاوت است و جوان‌‌‌ترین پاسخ‌‌‌دهندگان بیشترین ترجیح را برای سفرهای بین‌المللی نشان می‌دهند. ۲۶‌درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال گفتند که سفر به کشوری دیگر برای آنان اولویت بالایی دارد. این احساس برای افراد بین ۳۰ تا ۴۴ سال به طور قابل‌توجهی به ۱۵‌درصد کاهش یافت، شاید به این دلیل که این گروه سنی احتمال بیشتری برای بچه دار شدن و تشکیل خانواده دارند که این امر، سفرهای بین‌المللی را گران‌‌‌تر یا پیچیده‌‌‌تر می‌کند. علاوه بر این، مسافران بین ۴۵ تا ۶۴ سال و بالای ۶۵ سال کمترین انگیزه را برای بازدید از کشورهای دیگر داشتند. نکته جالب اینجاست، در حالی که ۴۴‌درصد از گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال به احتمال زیاد از سفر به خارج از آمریکا به عنوان انگیزه سفر یاد می‌کردند، افراد بالای ۶۵ سال با ۳۷‌درصد در رتبه دوم قرار داشتند. انگیزه این گروه سنی برای خارج از کشور، داشتن فرزندان یا نوه‌‌‌های آنها در خارج از کشور است که با توجه به ترجیح آنها برای دیدار با خانواده و دوستان، این می‌تواند یک عامل انگیزشی در سفر آنها باشد. این ترجیح برخلاف گروه‌‌‌های میانسال است که بیش از ۳۰‌درصد از پاسخ‌‌‌دهندگان می‌‌‌خواهند ایالت یا کشور خود را ترک کنند.


این مطلب برایم مفید است



۷


نفر
این پست را پسندیده اند

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *