رباتهایی که جای آدمها را گرفتهاند / عکس
![رباتهایی که جای آدمها را گرفتهاند / عکس 1 d8b1d8a8d8a7d8aad987d8a7db8cdb8c daa9d987 d8acd8a7db8c d8a2d8afd985d987d8a7 d8b1d8a7 daafd8b1d981d8aad987d8a7d986d8af 65acaca7380eb](https://rahepaydar.ir/wp-content/uploads/2024/01/d8b1d8a8d8a7d8aad987d8a7db8cdb8c-daa9d987-d8acd8a7db8c-d8a2d8afd985d987d8a7-d8b1d8a7-daafd8b1d981d8aad987d8a7d986d8af_65acaca7380eb.jpeg)
به گزارش راه پایدار:
امیرمسعود عابدین: پیشرفت فناوری، جایگزینی نیروی انسانی بیشتری را با ماشینهای زیادی در سالهای آینده ممکن میسازد. بر اساس دادههای فدراسیون بین المللی رباتیک، صنعت خودروسازی جهانی در سال ۲۰۲۲، ۱۳۶ هزار واحد رباتیک صنعتی جدید را نصب کرده که این مقدار زیاد به نظر میرسد.
بیشتر بخوانید:
این گزارش نشان میدهد که اپراتورهای انسانی در کارخانههای خودروسازی لزوماً اخراج نمیشوند، بلکه وقتی بازنشسته یا ترک میشوند، دیگر جایگزین نمیشوند!
یکی دیگر از عواملی که ممکن است صنعت را به سمت اتوماسیون بیشتر سوق دهد این است که ما در میانه رونق کارخانهسازی هستیم، چرا که خودروسازان به دنبال ایجاد کارخانههای جدید باتری و خودروهای برقی هستند. نصب رباتها در یک مرکز جدید، سادهتر از افزودن آنها به یک مجموعه است که هزینههای زیادی برای تغییر آن وجود دارد.
با این حال، در حالی که رباتها به تعطیلات، حقوق بازنشستگی و چیزهای دیگری نیاز ندارند، اما بدون معایب هم نیستند. خرید آنها گران است و افرادی برای برنامهریزی و نگهداری آنها باید وجود داشته باشد و ممکن است در ابتدا مشکلات کیفی ایجاد کنند.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
بیشتر بخوانید:
۵۸۵۸
منبع :خبر آنلاین