سازنده تانک چینی بازار ایران، رقیب جدی فراری شد/ عکس

به گزارش راه پایدار :
امیرمسعود عابدین: چین در حال تسلط بر عرصه خودروهای برقی است، اما هنوز موتورهای احتراق داخلی را رها نکرده است. گریت وال موتورز (GWM) اخیراً از یک موتور ۴.۰ لیتری V۸ بنزینی توئین توربو برای خودروهای رده بالا رونمایی کرده و در حال توسعه یک موتور دیزلی ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری است. در رأس خط تولید این شرکت، یک ابرخودرو قرار خواهد گرفت که GWM ادعا میکند طی پنج سال گذشته در حال توسعه آن بوده است. اگرچه این شرکت در دنیای خودروهای اسپرت تقریباً ناشناخته است، اما ظاهراً فراری را هدف قرار داده است.
در مصاحبهای که در پلتفرم شبکههای اجتماعی چینی Weibo منتشر شد، مدیر ارشد فناوری این خودروساز با جسارت ادعا کرد که این خودروی اسپرت مرموز بهتر از یک فراری خواهد بود. یک مدل با قدرت بالا، انحراف بزرگی برای شرکتی خواهد بود که بیشتر به خاطر پیکاپها و شاسیبلندهایش شناخته میشود.
گریت وال موتور در بازار ایران با خودروهایی مانند هاوال و تانک ۳۰۰ و ۵۰۰ حضور دارد.
گریت وال موتورز یک متخصص نوربرگ رینگ را به چین آورده تا اطلاعاتی در مورد پیست چالشبرانگیز آلمانی ارائه دهد. با این حال، توسعه بدون مشکل نبوده است. مشکلاتی در تولید بدنه فیبر کربنی و کاهش هزینه همچنان به عنوان یک چالش باقی ماندهاند که یکی از دلایلی است که این پروژه با وجود پنج سال در دست ساخت بودن، هنوز به طور رسمی رونمایی نشده است.
در مورد اینکه چه چیزی نیروی محرکه این ابرخودرو خواهد بود، هیچ چیز مشخص نیست. این شرکت در حال حاضر یک موتور ۳.۰ لیتری V۶ توئین توربو را در تانک ۷۰۰ به عنوان بخشی از یک سیستم پلاگین هیبریدی ارائه میدهد که ۵۱۶ اسب بخار قدرت تولید میکند. تانک ۵۰۰ نسخه Hi۴-Z نیز با ۸۵۱ اسب بخار قدرت از یک ترکیب پلاگین هیبریدی، شامل یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر و دو موتور الکتریکی وجود دارد.
اشاره به فراری SF۹۰ استراداله حاکی از آن است که مدل جدید GWM نیز احتمالاً یک خودروی پلاگین هیبریدی خواهد بود.
جالب اینجاست که گزارشهای چینی ادعا میکنند که رئیس هیئت مدیره GWM، جک وی، در حال رانندگی با یک فراری SF۹۰ دیده شده است، که این موضوع جاهطلبی بالای شرکت را تقویت میکند.
منبع: motor۱
۵۸۳۲۳
منبع :خبر آنلاین