پزشکیسلامت

تصادفات رانندگی، از علل اصلی مرگ کودکان در ایران: توجه به ایمنی و آموزش ضروری است

به گزارش راه پایدار:

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تصادفات رانندگی، از علل اصلی مرگ کودکان در ایران: توجه به ایمنی و آموزش ضروری است

ایرنا: رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت هشدار داد که سوانح و حوادث، به ویژه تصادفات رانندگی، از عوامل اصلی مرگ کودکان در ایران است. او تأکید کرد که کاهش این مرگ‌ومیرها نیازمند بهبود وضعیت جاده‌ها، خودروها و افزایش آموزش و آگاهی والدین است.
دکتر صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، همزمان با فرارسیدن روز ملی کودک، اعلام کرد که سوانح و تصادفات رانندگی هر ساله جان تعداد زیادی از کودکان را می‌گیرد. او تأکید کرد که برای کاهش این آمار نگران‌کننده، بهبود وضعیت جاده‌ها و خودروها، نقش پلیس و ارتقای فرهنگ ایمنی والدین و کودکان بسیار حیاتی است.

دکتر جباری با اشاره به کاهش چشمگیر مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال از ۱۳۵ مورد در هر هزار کودک پیش از انقلاب به ۱۵ مورد در حال حاضر، اعلام کرد که با وجود بهبود وضعیت سلامت کودکان، هنوز هم سوانح و تصادفات به عنوان یکی از عوامل اصلی مرگ کودکان در کشور باقی مانده است. او گفت که کنترل این حوادث می‌تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت و جوانی جمعیت کشور داشته باشد.

جباری به اهمیت آموزش والدین و کودکان در کاهش حوادث اشاره کرد و گفت: «ارتقای سواد سلامت و فرهنگ‌سازی از سوی والدین به کودکان در پیشگیری از سوانح نقش کلیدی دارد.» همچنین او از برنامه‌های جدید وزارت بهداشت برای آموزش و بازآموزی احیای پایه کودک در بیمارستان‌ها خبر داد تا از مرگ‌ومیرهای ناشی از حوادث جلوگیری شود.

با توجه به نقش بالای تصادفات و سوانح در مرگ کودکان، نیاز فوری به تلاش‌های مشترک در حوزه‌های آموزش، بهبود زیرساخت‌ها و توجه به ایمنی در حمل‌ونقل وجود دارد تا بتوان از جان کودکان و آینده‌سازان کشور محافظت کرد.

منبع :انتخاب

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید