دانش روز

۲ ماه در آسمان شب به مدت ۲ ماه

به گزارش راه پایدار:

۲ ماه در آسمان شب به مدت ۲ ماه از اواخر سپتامبر ۲۰۲۴ تا اواخر نوامبر در آسمان خواهیم داشت و این پدیده کیهانی آسمان شب را زیبا خواهد کرد. اما آیا همه می‌توانند این دو ماه را در آسمان ببینند و آیا در همه کشورها قابل مشاهده است؟ در ادامه با آسمونی باشید تا اطلاعاتی در خصوص پدیده دو ماه در آسمان به دست آورید.

سیارکی به نام ۲۰۲۴ PT۵ توسط گرانش زمین، به سمت سیاره زمین کشیده شده و به مدت دو ماه از  ۲۹ سپتامبر تا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۴ به شکل نعل اسبی به دور زمین می‌چرخد.

ماجرای ۲ ماه در آسمان

دانشمندان فضایی گفتند که به مدت کوتاهی از تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ تا ۲۵ نوامبر در آسمان شب شاهد ۲ ماه خواهیم بود. ماه دوم در حقیقت سیارکی به نام ۲۰۲۴ PT۵ است که برای لحظه‌ای کوتاه وارد مدار زمین می‌شود و گرانش زمین این سیارک را به سمت سیاره زمین می‌کشد و به مدت دو ماه به شکل نعل اسبی به دور زمین می‌چرخد. البته در گذشته هم سایر اجرام وارد مدار سیاره شده‌اند اما چرخش خود را کامل نکرده‌اند. این سیارک متعلق به کمربند سیارکی آرجونا است که سنگ‌های فضایی و ذرات ریزودرشت غبار هستند که مدار آنها بسیار شبیه مدار زمین در چرخش به دور خورشید است.

چگونه می‌توان ۲ ماه در آسمان را دید؟

این مینی ماه یا سیارک ۲۰۲۴ PT۵ برای دیدن با چشم غیرمسلح بسیار کوچک است و به دلیل کوچکی این سیارک و اینکه از صخره‌های بی‌رنگ و بی انعکاس ساخته‌ شده است با چشم غیرمسلح یا حتی با تلسکوپ‌های معمولی قابل مشاهده نخواهد بود و فقط می‌توان از تلسکوپ‌های حرفه‌ای استفاده کرد؛ ولی برای تحقیق دانشمندان موقعیت بسیار مناسبی است تا طی این دو ماه بتوانند تصاویر خارق‌العاده‌ای از این سیارک و ماه در کنار زمین ثبت کنند. گفته شده چنین پدیده‌ای چند بار دهه رخ می‌دهد و حضور طولانی‌تر سیارک‌ها پدیده نادری است که هر ۱۰ تا ۲۰ سال یک بار رخ می‌دهد.

 

منبع : آسمونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید