کسب و کار

ویژگیهای لباس کار ضد جرقه

پوشش لباس ایمنی برای کارکنان مشاغل آتش نشانی، پتروشیمی و تولید برق، برق کاری و… که در انجام فعالیت­های خود همواره با برق سر و کار دارند الزامی می­باشد. لباس ضد الکتریسیته انواع متفاوتی دارد که باید با توجه به کار خود آن را تهیه نمود، به طور مثال لباس آتش نشانی ضد جرقه با لباس یک برق کار دارای تفاوت­هایی در ظاهر آن می­ باشد که بتوان نسبت به فعالیت هر کدام از این شغل­ها از راحتی و ایمنی مخصوص به هر لباس بهره برد. تهیه­ ی لباس،کفش ایمنی  و دستکش ایمنی با کیفیت، مورد تایید استانداردهای جهانی و تضمین ایمنی هر فرد در برابر هر گونه برق گرفتگی نیازمند محیط­هایی می­باشد که خطر برق گرفتگی جان کارکنان را تهدید می­کند.

دژ محکم در برابر نفوذ خطر

لباس ضد الکتریسیته هرگونه بار الکتریکی را از بدن خارج می­کند و با خاصیت ضد جرقه­ای که دارد اجازه­ ی نفوذ هیچ الکتریسیته­ ای را به درون الیاف خود نمی­دهد. جنس لباس ایمنی به گونه­ای ساخته شده است که باعث می­شود به وظیفه­ ی خود به خوبی عمل نماید. همچنین این لباس از نفوذ هرگونه آلودگی مانند غبار به پارچه­ ی لباس جلوگیری می­کند.

لباس ایمنی ضد الکتریسیته در محیط مرطوب

در محیط­های مرطوب که عبور برق و الکتریسیته بسیار پیشرو و راحت انجام می­شود استفاده از تجهیزاتی مانند لباس و کفش ایمنی که بتواند در برابر خطر برق گرفتگی از شما محافظت کند الزامی و ضروری است. این لباس با خاصیت ضد جرقه در عملیات­ های متنوع آتش نشان­ها کاملا عبور برق را خنثی می­کند و امنیت جانی را تضمین می­نماید.

راحتی لباس ایمنی ضد الکتریسیته

انعطاف این لباس بسیار زیاد است و با وزن سبکی که دارد هیچ محدودیتی به فرد در حرکت کردن و انجام فعالیت خود نمی­دهد. لباس ضد جرقه در کنار کارایی بسیار مفید خود و ویژگی­های قابل توجه آن از راحتی زیادی برخوردار است و هیچ سختی در پوشش آن ایجاد نمی­شود، همچنین برای کارکنانی که ساعت­های طولانی باید دارای پوشش ضد الکتریسیته باشند نیز راحتی و انعطاف لازم را فراهم می­کند و افراد می­توانند با امنیت کامل و بدون آشفتگی به کار خود برسند.

جنس لباس ضد جرقه

انتخاب جنس این لباس­ها به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی معمولا نخی می­باشد و در ساخت آن از الیاف متنوع طبیعی و مصنوعی استفاده می­شود. استفاده از پارچه­های کتان و نخی معمولا در مشاغل برق کاری استفاده می­شود که ضد جرقه هستند و در صورت آتش گرفتن به بدن نمی­ چسبند. جنس لباس­های ضد الکتریسیته معمولا با پارچه­ای به نام داکرون تهیه می­شود که نارسای الکتریکی می­باشد.

دارای ایمنی بالا

با اطمینان از داشتن کیفیت متناسب لباس ایمنی فردی که از آن استفاده می­کند نیز از آرامش روانی برخوردار می­شود، خصوصا در آتش نشان­ ها که در انجام عملیات خود با استرس­ و خطرات زیادی همراه می­شوند داشتن ایمنی بالا و اطمینان از سلامت فردی باعث می­شود با خیالی آسوده از جان خود به فعالیتشان بپردازند. پس تهیه­ ی لباسی با کیفیت ایمنی بالا و مورد تایید استانداردهای جهانی امری پر اهمیت است.

واکنش در برابر دیگر مواد

لباس ایمنی ضد الکتریسیته هیچ گونه واکنشی با دیگر مواد آلی و غیر آلی ندارد و نیازی نیست نگران بخار حاصل از دمای بالایی که این لباس تولید می­کند باشید، چرا که هیچ خطری برای موارد موجود در آزمایشگاه و کارخانه­ های پتروشیمی یا تولید برق ندارد.

لباس ضد الکتریسیته آتش نشانی

در کنار وظیفه­ ی اصلی آن که حفاظت از نیروهای آتش نشانی در برابر برق گرفتگی است در برخی قسمت­های این لباس پارچه­های شب رنگ کار شده تا در تاریکی و عملیات­ ها قابل تشخیص باشند.

سایز لباس ایمنی

سایز لباس ایمنی

لباس ضد جرقه باید در اندازه و سایزهای متنوعی تهیه شود تا کارکنان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و در انجام فعالیت خود محدودیتی نداشته باشند. حتما هر فرد باید سایز متناسبی را برای کار انتخاب کند چرا که در غیر این صورت می­تواند باعث سختی در انجام امور خود بشود.

شکل ظاهری لباس ضد جرقه

این لباس هم به صورت سرهمی و هم به صورت شلوار و اورکت می­باشد. در هنگام فعالیت در محیط کاری جا به جا کردن وسایل کوچک مانند آچار یا بی سیم آتش نشان­ها نیازمند تعبیه جیب­هایی بر روی لباس است تا حمل این وسایل آسان صورت بگیرد. دکمه و زیپ­های استفاده شده در این لباس باید از جنس پلاستیک باشد تا خطر برق گرفتگی را بالا نبرد.

جمع‌بندی

در محیط­هایی که خطر برق گرفتگی جان کارکنان و افراد آن را تهدید می­کند استفاده از لباس ایمنی ضد الکتریسیته و ضد جرقه از اهمیت زیادی برخوردار است. اما تهیه­ ی این لباس با کیفیتی مطلوب که بتواند ایمنی فرد را تضمین کند و دارای استانداردهای جهانی باشد نکته­ ای حائز اهمیت است. در مشاغل پر خطر مانند آتش نشانی در هنگام عملیات نیازمند لباس و کفش ایمنی با خاصیت ضد الکتریسیته هستند تا با خیالی راحت به انجام امور خود که می­تواند عبور از یک محیط مرطوب، تعمیر، یا نجات یک فرد آسیب دیده باشد بپردازند، چرا که اگر احساس خطر وجود داشته باشد و جان خودشان نیز در معرض آسیب باشد در انجام عملیات به مشکل برخورد خواهند کرد. ایمن کالا با وجود داشتن تمامی این لوازم ایمنی از شما در برابر شغل پرخطر شما محافظت می کنید برای خرید این کالاها کافی ست به سایت www.imenkalla.com مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *