گلهای آپارتمانیسبک زندگی

۸ گیاه همیشه سبز و زیبا مناسب نگهداری در بالکن

 فرقی ندارد یک تراس بزرگ و آفتاب‌گیر داشته باشید یا یک بالکن آپارتمانی کوچک، شما به سادگی می توانید فضای بالکن منزلتان را به گیاهان زیبا و شکوفه های رنگارنگ مزین کنید. گیاهان آپارتمانی مناسب فضای باز این امکان را به شما می دهند تا بالکن منزل خود را به یک پناهگاه سرسبز تبدیل کنید. از آویزان کردن گیاهان گرفته تا استفاده از گلدان های رنگارنگ، ایده های مختلفی برای این کار وجود دارد.

پیش از خرید گیاهان آپارتمانی مناسب فضای بالکن، میزان نورگیر بودن بالکن منزل خود را در نظر بگیرید. تابیدن حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید به فضای بالکن به معنای آفتاب گیر کامل است. در حالی که بالکن های نیمه آفتابی حدود سه ساعت در روز نور خورشید را دریافت می کنند. برخی از بالکن ها نیز ممکن است در طول روز هیچ آفتابی دریافت نکنند و کاملا سایه باشند. بر اساس میزان آفتاب بالکن و نیاز گیاه مورد نظر به نور خورشید می توانید اقدام به خرید گیاه مناسب برای فضای بالکن منزل خود نمایید. در ادامه با معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری در بالکن با راهنماتو همراه باشید.

۱- اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یا لاوندر یکی از خوشبوترین گیاهان جهان است که در زمان شکوفایی گل هایی با رنگ، فرم و اندازه های مختلف بر روی آن نمایان می شوند. این گیاه علاوه بر تصفیه هوا، ویژگی آروماتراپی یا همان رایحه درمانی نیز دارد و تحقیقات نشان می دهند که استنشاق اسانس آن می تواند به کاهش فشار خون و ضربان قلب منجر شود. این گیاه برای رشد به یک مکان کاملا نورگیر نیاز دارد.

 اسطوخودوس


۲- فوشیا

گل فوشیا یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب با گل های آویزی شکل به رنگ های سفید، قرمز تیره، آبی، ارغوانی، نارنجی و سفید مایل به زرد است که هم در فضای آپارتمان و هم فضای باز دوام می آورد. این گیاه به گل آویز، گل زنگوله‌ای و گل گوشواره‌ ای نیز معروف است و برای رشد به سایه کامل نیاز دارد.

فوشیا


۳- آلیسوم شیرین

یکی از گیاهان محبوب که معمولا در فضای سبز و پارک ها مشاهده می شود، آلیسوم شیرین است. این گیاه زیبا گل های ریزی به رنگ سفید، قرمز و صورتی دارد و عطری شبیه عسل دارد. یکی از مزیت های این گیاه نسبت به دیگر گیاهان طولانی بودن زمان گلدهی آن است. این گیاه پس از کاشت در اواخر بهار شروع به گلدهی می کند و تا قبل از یخ بندان به گلدهی ادامه می‌دهد. این گل خوشبو شهد شیرینی دارد و برای رشد به آفتاب کامل نیاز دارد. اما تا حدودی نیز می تواند سایه را تحمل کند.

 آلیسوم شیرین


۴- کالادیوم

کالادیوم یکی از زیباترین گیاهان زینتی با برگ هایی نسبتا پهن است که اغلب به رنگ صورتی کم رنگ، صورتی پررنگ و سفید دیده می شود. این گیاه هم در فضای بسته مانند منازل و ادارت و هم در فضای باز رشد می کند. از گیاه کالادیوم به نام های دیگری همچون فیل گوش یا بال فرشته ای نیز یاد می شود. این گیاه از خانواده گل های شیپوری است و برای زنده ماندن و حفظ رنگ برگ هایش به نور کامل نیاز دارد.

 کالادیوم


۵- لوبلیا

لوبلیا نوعی گیاه گلدار با گل هایی به رنگ آبی، بنفش و سفید است که رشد کندی دارد و ساقه های آبشاری و زیبای آن جلوه ویژه ای به فضای بالکن شما می بخشند. جالب است بدانید این گیاه به دلیل برخورداری از ماده ای به نام لوبلین، می تواند اثرات نیکوتین را کاهش داده و برای ترک سیگار مفید است. با این حال توصیه می شود به هیچ عنوان بدون توصیه پزشک از این گیاه استفاده نکنید. لوبلیا آفتاب صبحگاهی و سایه عصر را دوست دارد. اما در سایه نیز می تواند بخوبی دوام بیاورد.

لوبلیا


۶- هیبیسکوس

هیبیسکوس نوعی گیاه گلدار با شکوفه های زیبا است که بومی مناطق گرم معتدل، نیمه گرمسیری و گرمسیری بوده و از آنگولا سرچشمه می گیرد. این گیاه در تهیه غذا و نوشیدنی های مختلف نیز کاربرد دارد و طعم، بو و رنگ خوبی به آنها می بخشد. از این گیاه در تهیه دمنوش چای ترش نیز استفاده می شود و خواص درمانی بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به تنظیم کلسترول خون، تنظیم فشار خون، بهبود هضم غذا، درمان بی اشتهایی و درمان سرما خوردگی اشاره کرد. این گیاه برای رشد به آفتاب کامل نیاز دارد و کمبود نور موجب نابودی آن خواهد شد.

هیبیسکوس


۷- رز

گل رز یکی از محبوب ترین گل های جهان است که با طراوت و زیبایی خاصش در مراسم مختلفی مانند روز عشق، جشن عروسی، تولد و … مورد استفاده قرار می گیرد. این گل زیبا با ۱۵۰ گونه و بیش از ۲۰ هزار رقم که هر ساله صدها گونه به آن اضافه می‌شود، قدمتی ۷۰ میلیون ساله دارد.نگهداری و رشد گل رز ساده تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. یک نوع مینیاتوری یا گل رز درختچه ای که در گلدان بخوبی رشد می کند، انتخاب کنید و حداقل شش ساعت آن را در معرض نور خورشید قرار دهید.

رز


۸- ادریسی

گل ادریسی یا هورتانسیا نوعی گیاه گلدار است که به دلیل رنگ های متنوع به گل هفت رنگ نیز معروف است. هم افراد مبتدی و هم باغبان های حرفه ای می توانند این گیاه زیبا را پرورش دهند. این گیاه برای رشد به خاک با زهکشی مناسب و کاملا مرطوب نیاز دارد و آفتاب صبح و سایه عصر را ترجیح می دهد. گونه های جدید این گل زیبا به جز تابستان در اوایل بهار هم گل دهی دارند و برخی از انواع آن مقاومت بالایی در برابر نور و سرمای زیاد دارند.

عکس گل : عکس اصلی گزارش

منبع:راهنماتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *