اقتصاد

کوچ اجباری بالای شهر و خانه‌های لاکچری که خالی مانده

به گزارش راه پایدار

کوچ اجباری بالای شهر و خانه‌های لاکچری که خالی مانده

اقتصاد۲۴-  مناطق ۱، ۲ و ۳ تهران، مناطق شمالی و لوکس تهران محسوب می‌شوند و هم‌اکنون بازار اجاره و خریدوفروش آن نیز، در وضعیت رکود قرار دارد.
واسطه‌گران ملکی در این مناطق می‌گویند: هم‌اکنون با توجه به افزایش قیمت بالای مسکن، متقاضی رهن و اجاره کاهش یافته است و برخی نیز به مناطق پایین‌تر روی آورده‌اند؛ فروشنده وجود دارد، اما خریداری در بازار نیست.
به گفته یک مشاور ملکی، برخی از واحد‌ها چندماه خالی می‌مانند و به سختی اجاره داده می‌شود و به همین دلیل مالک با تخفیف ۳۰، ۴۰ درصدی حاضر به ثبت قرارداد می‌شود؛ اما با این حال واسطه‌گر ملکی دیگر می‌گوید که برخی مالکان حتی با وجود داشتن چند ملک و وضعیت مالی خوب، حاضر به هیچگونه تخفیفی نیستند.

به گفته مشاوران املاک، نوسانات ارزی در چند روز اخیر ممکن است بر خارج شدن از وضعیت راکد اثر بگذارد؛ هم‌اکنون هم خریداران و هم فروشندگان مردد شده‌اند.
در محله قیطریه، رهن واحدی با ۱۴۰ مترمربع زیربنا و ۱۲ سال ساخت؛ دارای پارکینگ و انباری و آسانسور، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه آن، ۲۰ میلیون تومان است.
در محله الهیه، آپارتمانی با ۱۷۰ مترمربع زیربنا و ۴ سال ساخت، یک میلیارد رهن و ۹۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است؛ در محله جردن برای واحدی ۱۰۰ متری و ۱۷ سال ساخت، ۵۰۰ میلیون تومان رهن و ۳۰ میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.

منبع: اقتصاد ۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *