کسب و کار

چرا برند‌های بزرگ همچنان از پنل اس‌ام اس تبلیغاتی استفاده می‌کنند؟

به پیامک‌های تبلیغاتی که در چند ماه گذشته دریافت کرده‌اید کمی دقت کنید. بی‌شک متوجه خواهید شد که بیشتر این پیامک‌ها، از سمت شرکت‌های بزرگ و کسب‌و‌کار‌های حرفه‌ای ارسال شده‌اند. اگر تا کنون به این موضوع دقت نکرده‌اید، اکنون می‌خواهیم از خود بپرسید که چرا برند‌های بزرگ همچنان از پنل اس‌ام اس تبلیغاتی استفاده می‌کنند؟ یا این که چرا با وجود روی کار آمدن راه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی، حتی برند‌هایی که محدودیت بودجه تبلیغات ندارند هم همچنان به سراغ استفاده از پنل‌های پیامکی می‌روند؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید، ادامه این مطلب را همراه ما باشید، در ادامه قصد داریم تا تمامی موارد و نکات مربوط به دلایل استفاده از پیامک مارکتینگ در کسب‌و‌کار‌های حرفه‌ای را توضیح دهیم.

پیامک مارکتینگ چیست؟

در ابتدا باید مروری مختصر به این داشته باشیم که پیامک مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ پنل پیامکی، نوعی ابزار کارامد است که با استفاده از آن، می‌توانید یک یا چند دسته متن را به‌صورت هدفمند به مخاطبان خود ارسال کنید. برخی از افراد برای تبلیغات و هوشمند‌سازی کسب‌و‌کار خود، به سراغ خرید پنل پیام کوتاه می‌روند. در‌حالی‌که برخی دیگر از مشاغل، تنها برای مدت زمانی محدود به این خدمات نیاز داشته و برای کمپین‌های تبلیغاتی خود، به سراغ خرید پیامک انبوه می‌روند. از این پیام‌ها برای معرفی کسب‌و‌کار جدید، معرفی محصول، ارسال کد تخفیف، ارائه پیشنهاد‌های ویژه و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود. ارسال اس‌ام اس با استفاده از پنل پیامک کوتاه با ارسال از طریق گوشی موبایل تفاوت بسیاری داشته و عملا نمی‌توانید بدون بانک شماره‌های پنل یا امکانات دیگر آن، در کمترین زمان ممکن، تبلیغات هدف‌مندی داشته باشید.

پیامک مارکتینگ، تنها برای کسب‌و‌کار‌های کوچک نیست

اکنون که با ماهیت پیامک مارکتینگ آشنا شدیم، شاید این‌گونه به نظر برسد که این‌روش تبلیغات تنها برای کسب‌و‌کار‌های کوچک و نوپاست تا برند خود را معرفی کنند. اما کاربرد پنل اس ‌ام اس تبلیغاتی تنها برای کسب‌و‌کار‌های کوچک نبوده و حتی مشاغل بزرگی که با شیوه‌های درست مارکتینگ آشنا هستند، بیشتر به سراغ این‌روش می‌روند. در حال حاضر تبلیغات در فضای مجازی اشباع‌شده و بسیاری از کسب‌و‌کار‌های مختلف، یا از اینفلوئنسر‌ها برای تبلیغ استفاده کرده یا این که پیج و سایت شخصی خود را می‌زنند. مخاطبان شبکه‌های اجتماعی هم که هر روزه با حجم زیادی از تبلیغات رو‌به‌رو می‌شوند، دیگر به‌اندازه کافی به این ویدیو‌ها و آگهی‌ها اعتماد ندارند. خیلی از مخاطبان هم اصلا این محتوا را تماشا نمی‌کنند. اما موضوع درباره پیامک مارکتینگ متفاوت است. شما می‌توانید یک پیام را به‌صورت مستقیم به‌دست خود مشتری یا مخاطب رسانده و مطمئن شوید که بدون نیاز به اینترنت یا اپلیکیشن خاصی می‌تواند این پیام را مشاهده کند. همچنین لازم به ذکر است که تبلیغات با اس‌ام اس هم هدفمند‌تر بوده و هم امکان زمان‌بندی دارد. پس همانطور که مشاهده می‌کنید، بسیاری از برند‌های مطرح و بزرگ هم همچنان برای تبلیغات خود از پیامک مارکتینگ استفاده می‌کنند.

berand2

دلایل استفاده از بازاریابی اس‌ام اسی در کسب‌و‌کار‌های بزرگ

گفتیم که برند‌های مطرح و بزرگ ایران هم به سراغ پیامک مارکتینگ می‌روند. در ادامه با هم مرور می‌کنیم که دلیل این امر چیست و چرا این‌روش هنوز هم در بین مشاغل بزرگ کاربرد دارد؟

بازگرداندن مشتریان قدیمی

یکی از مهم‌ترین سیاست‌های تبلیغات و بالا نگه‌داشتن فروش در کسب‌و‌کار‌های بزرگ‌تر، نگه‌داشتن مشتریان قدیمی است. مشاغلی که به خوبی با بازار تبلیغات و مارکتینگ آشنایی داشته باشند، به‌هیچ‌عنوان تنها به فکر جذب مخاطب و مشتری جدید نیستند. این افراد معمولا یک باشگاه مجازی از مشتریان وفادار و قدیمی خود تشکیل داده‌اند که به آن‌ها پیشنهاد‌های ویژه و تخفیف‌های استثنایی ارسال می‌کنند. این پیشنهاد‌ها و کد‌های تخفیف هم در‌نهایت باعث می‌شود تا مشتری، برند را فراموش نکند. علاوه بر جلب رضایت مشتری، تبلیغات ارجاعی و بازگرداندن مشتریان قدیمی، این کار باعث افزایش فروش هم می‌شود.

افزایش فروش با کمپین‌های مختلف

کد‌های تخفیف و پیشنهاد‌های ویژه همیشه لازم نیست تا برای مشتریان قدیمی و وفادار باشد. گاهی شما می‌توانید به سادگی پیشنهاد‌های خود را برای مخاطبان هدفمند و جدید ارسال کنید. این کار با راه اندازی کمپین‌های فصلی امکان‌پذیر است. روی اجناس قدیمی‌تر خود تخفیف گذاشته و کمک کنید تا اجناس و خدمات جدید هم بهتر دیده شوند. با ارسال پیامک به مخاطبان در این کمپین‌ها، می‌توانید مشتری را ترغیب به خرید کنید. به‌عنوان مثال، بیشتر کتاب فروشی‌های بزرگ مانند شهرکتاب یا باغ کتاب، در هفته کتابخوانی، کمپین‌های تبلیغاتی راه انداخته و با ارائه تخفیف‌های ویژه، فروش خود را افزایش می‌دهند.

زمانبندی درست ارسال تبلیغات

جالب است بد‌انید که هیچ‌کدام از روش‌های تبلیغاتی، به‌اندازه ارسال پیامک قابل زمانبندی نیستند. شما می‌توانید پیام‌های خود را در روز و ساعت خاص ارسال کرده و دقیقا در همان ساعت هم به‌دست مشتری برسانید. به دلیل عدم نیاز به اینترنت یا گوشی‌های مدل بالا، تمامی مخاطبان هم این پیام‌ها را به‌سرعت باز و مشاهده می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا کسب‌و‌کار‌های بزرگ مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رستوران‌ها، به سراغ پیامک مارکتینگ بروند. به طور مثال، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اول ماه تبلیغات را ارسال کرده و رستوران و کافه‌ها در زمان نزدیک به وعده‌های غذایی.

berand2

ارتباط مستمر با مشتریان

حتی بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز خدماتی بزرگ هم به سراغ استفاده از پنل‌های پیامکی می‌روند. علت این کار هم عمدتا برقراری ارتباطی مستمر و دائمی با مشتریان کلینیک است. این ارتباط شامل ارسال پیامک‌های مناسبتی، پیامک‌های یادآوری، ارسال هشدار‌ها و پیام‌های مراقبتی می‌شوند. این اقدام به‌ظاهر ساده، می‌تواند اعتماد مشتری به شما را تا چندین برابر بیشتر کرده و حتی منجر به تبلیغات ارجاعی شود.

کدام برند‌های مطرح از پیامک مارکتینگ استفاده می‌کنند؟

بسیاری از برند‌های مطرح کشور برای مارکتینگ خود به سراغ ارسال پیامک تبلیغاتی می‌روند. حتی برند‌های معروف جهانی مانند Subway، Starbucks، Ikea و حتی فیسبوک هم با استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی با مشتریان خود در ارتباط هستند. خیلی از این برند‌ها، تنها پیام‌های تبلیغاتی ارسال نکرده و پیام‌های سلامت، پیام‌های انگیزشی و ارتباط روزانه با مشتریان خود ارسال می‌کنند. حتی مشتریان می‌توانند با ثبت‌نام در خبرنامه آن‌ها، درباره محصولات جدید هم اطلاعات زیادی کسب کند. برخی از برند‌های ایرانی که با استفاده از پیامک مارکتینگ توانسته‌اند ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنند، شامل موارد زیر می‌شوند.

  • پلتفرم فیلیمو
  • اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول
  • فروشگاه افق کوروش
  • مراکز خرید بزرگ مانند ایران مال
  • کارخانه بنمانو
  • بیمه دات کام
  • آژانس گردشگری علی بابا

علاوه بر این موارد، بسیاری از کسب‌و‌کار‌های شناخته شده دیگر و حتی مراکز دولتی و اداری هم برای ارتباط با مشتریان و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، از پنل‌های پیام کوتاه یا پیامک‌های انبوه استفاده می‌کنند.

چگونه بهترین نتیجه را از پیامک مارکتینگ بگیریم؟

برای این که بتوانید بهترین نتیجه ممکن از پیامک مارکتینگ را دریافت کرده و فروش خود را چندبرابر کنید، باید حتما با روش‌های درست مارکتینگ آشنا شده و استراتژی‌های برند‌های مطرح و بزرگ را به‌کار بگیرید. برخی از مهم‌ترین کار‌هایی که برای موفقیت در این‌روش باید انجام دهید، در ادامه توضیح داده شده‌اند.

پیامک‌ها را درست زمانبندی کنید

یکی از راز‌های موفقیت برند‌های معروف در پیامک مارکتینگ، ارسال پیامک در زمان مشخص و درست است. این زمان با‌توجه‌به نوع کسب‌و‌کار شما می‌تواند متفاوت باشد. اما نکته مهم این است که به‌هیچ‌عنوان پیامک را در ساعات استراحت یا کم‌بازدید مانند اوایل صبح یا اواخر شب ارسال نکنید.

از متن پیامکی درست استفاده کنید

بیشتر کسب وکار‌های بزرگی که با ارسال پیامک تبلیغاتی موفق شده‌اند، یک متن کوتاه، جامع و جذاب داشته‌اند. متن شما باید خوانا باشد و ترجیحا قلاب آن در ابتدای پیام باشد. چرا که این بخش از اس‌ام اس از قسمت اعلان‌ها قابل مشاهده است و می‌تواند با جلب توجه مشتری، نرخ بازدید شما را بالا‌تر ببرد.

هدف کمپین‌های خود را مشخص کنید

هیچ‌کدام از کسب‌و‌کار‌ها و مشاغل موفق، کمپین‌های غیرهدفمند برگزار نمی‌کنند. تمامی این کسب‌و‌کار‌ها با هدف افزایش بازدید، افزایش فروش، بازگشت مشتری، افزایش ترافیک سایت و… کمپین‌های خود را شروع می‌کنند. در انتهای کار هم میزان موفقیت کمپین را با استفاده از همین هدف می‌سنجند.

لحن مخصوص به برند خود را داشته باشید

اگر کمی در بین پیامک‌های ارسال شده از کسب‌و‌کار‌های بزرگ بگردید، می‌فهمید که هر‌کدام لحن و طرز نوشتار مخصوص به خود را دارند. این که شما هم یک لحن و بیان مخصوص به کسب‌و‌کار و مناسب با مخاطبان خود را داشته باشید، در میزان موفقیت شما تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

نیازپرداز، یکی از بهترین پنل‌های پیامکی

یکی از بهترین روش‌های تبلیغات چه برای کسب‌و‌کار‌های کوچک و چه برای برند‌های بزرگ و حرفه‌ای، پیامک مارکتینگ است. شما با خرید پنل یا پیامک انبوه، می‌توانید پیام خود را به مشتری رسانده، تبلیغات هدفمند داشته و با بودجه‌ای بسیار پایین و قابل کنترل، تبلیغاتی گسترده داشته باشید. برای این که بتوانید این تبلیغات را به بهترین شکل ممکن انجام داده و بیشترین نرخ بازدید و نرخ بازگشت سرمایه را داشته باشید، باید به سراغ یک سرویس ارائه‌دهنده خدمات معتبر هم بروید. یکی از بهترین سرویس‌های ارائه خدمات پیامکی در ایران در حال حاضر، سرویس پیامکی نیازپرداز است. شما می‌توانید بدون نیاز به دردسر‌های خرید پنل، با کارشناسان این سرویس در تماس بوده و پیامک انبوه برای کمپین‌های مختلف خود خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید