کسب و کار

پشت پرده برندها | نکاتی که هیچ کس به شما نمی گوید!

اگر به کسب و کارهای بزرگ و همچنین برندهای معروف و موفق نگاهی بیندازید، به راز بزرگ آنها پی خواهید برد، نقطه مشترک و نقطه عطف آنها دیده شدن است. شاید شما هم تا کنون همه سعی و تلاش خود را کرده باشید، اما هنوز آن تاثیر شگفت انگیز را در بازار تجربه نکرده‌اید، شاید آنچه کم دارید، همان حلقه گمشده‌ای باشد که برندتان را از دیده نشدن به یک نام ماندگار تبدیل کند؛ حلقه‌ای به نام «دیده شدن هوشمندانه» این دقیقاً همان برگ برنده‌ای است که باعث رشد کسب و کار شما می شود. در ادامه همراه نمارا بمانید تا این راز را برای کسب و کارتان پیاده سازی کنید.

مسیر یک: اولین قدم دیده شدن

همانطور که بیان کردیم، اکثر کسب‌وکارهای موفق و برندهای معروف یک نقطه مشترک دارند؛ آن‌ها دیده می‌شوند! دیده شدن، اولین قدم برای ایجاد اعتماد و جذب مشتریان بیشتر است. شاید شما هم یک محصول یا خدمت عالی ارائه میدهید، اما هنوز به فروش رویایی خود نرسیده‌اید. شاید دیده شدن برندتان همان حلقه گمشده باشد!

 

خوب برای اینکه بتوانیم اولین قدم را درست برداریم، باید یکسری اقدامات لازم را انجام دهیم یا به اصطلاح زیر ساخت کار را به درستی پیاده سازی کنیم. برای دیده شدن مراحل زیادی است اما پیاده سازی آن خیلی مهم‌تر است تا شما را از مسیر خارج نکند و باعث پیشرفت روزافزون شما شود. برای اینکه تو این مسیر گیج نشوید ما یک مسیر راهنما آماده کردیم که به صورت اصولی و تخصصی، اما با بیان ساده و شیوه های نوین این راه را برای شما هموارد کردیم. که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

 

مسیر دوم: دیده شدن هوشمندانه

توی این مسیر باید یک استراتژی هدفمند طراحی کنید؛ برای اینکه راحتتر از این مسیر عبورکنید باید مخاطبان هدفتان را بشناسید این کلمه را شاید بارها شنیده یا دیده باشید «شناسایی مخاطب هدف» ولی به سادگی ازش عبور می کنید، اگر به درستی این فرایند را انجام دهید و با درک کردن نیاز مخاطبان، می توانید با تبلیغات هدفمند مخاطبان را جذب کنید. پس راز بعدی که باید به آن توجه کنید تبلیغات است.

 

انواع روش های تبلیغات و بازاریابی

در ادامه به صورت مختصر به انواع تبلیغات می پردازیم، ما تبلیغات را به دو بخش کلی تقسیم کرده ایم که عبارتند از:

0AUVpnmBYQIpCUohAtOtxImBdcoXsUqkl1uEt0qZ

۱)     تبلیغات چاپی: اولین و موثرترین نوع تبلیغات، تبلیغات چاپی است. شاید فکرکنید که دیگر دوره این نوع تبلیغات تمام شده است، اما همچنان یکی از بهترین روش ها تبلیغات کاغذی (چاپی) است. این سبک از تبلیغات وقتی با موارد دیگری ترکیب شوند مانند استفاده از تکنولوژی های جدید مثل کد های کیو آر، واقعیت مجازی و طراحی خاص و یک تیتر جذاب تبلیغاتی، قطعا بازخورد مثبتی دریافت خواهید کرد. البته لازم به ذکر است که برای این اقدام باید یک استراتژی توزیع هم داشته باشید. انواع تبلیغات چاپی شامل:

  • طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی
  • طراحی و چاپ کارت ویزیت خاص
  • طراحی و چاپ بنر تبلیغاتی
  • طراحی و چاپ بیلبورد
  • طراحی لوگو اختصاصی

 

۲)     تبلیغات مجازی: دومین و همچنین موثرترین نوع تبلیغ، تبلیغات مجازی است. با حضور در بسترهای مختلف مثل شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، یوتیوب، آپارات، روبیکا، لینکدین، تلگرام و غیره) و وب سایت (طراحی سایت فروشگاهی یا خدماتی) می توانیم به جامعه گسترده و بی انتهایی متصل شویم و فروش خوبی را برای کسب و کارمان رقم بزنیم.

اما پیچیدگی کار از اینجا شروع می شود که فعالیت در هرکدام از این بسترها قواعد و اصول خود را دارند که اگر آشنایی نداشته باشید قطعا موفق نخواهید شد. انواع تبلیغات مجازی شامل:

 

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی (به خصوص اینستاگرام)
  • تبلیغات به کمک اینفلوئنسرها یا بلاگرها
  • تبلیغات در گوگل
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات پیامکی

 

مسیر سوم: مشخص کردن نیاز شما

اکثر کسب و کارها در بازار رقابتی امروز، مشکلی که دارند نمی توانند خودشان را به مشتریان هدف معرفی کنند. پس میتوان نتیجه گرفت نیاز دارند تا در بازار رقابتی دیده شوند، برای بهبود این وضعیت پیشنهاد می کنیم تا با طراحی و چاپ تراکت قالبی که یک اثر بی نظیر است این اقدام را شروع کنید و برای کسب و کارتان یک کارت ویزیت لاکچری با یک هویت ماندگار (لوگو خاص) در نظر بگیرید. اما کار هنوز تمام نشده است، برای اینکه بتوانیم بازخورد مثبتی از اینکار بگیریم، می توانید با طراحی مزیت رقابتی توجه مخاطب را جلب و برند خود را تقویت کنید.

 

نیاز بعدی فروش محصولات یا خدمات است. ممکن است شما محصولات یا خدمات باکیفیتی ارائه میکنید اما مشتریان بالقوه از آن بی خبر هستند. در این مورد هم با توزیع تراکت در مکان های شلوغ و پرتردد مثل سالن همایش یا در رویدادهای مهم و غیره باید مخاطبان را جذب کنید، برای انجام دادن این کار و تاثیرگذاری بررویه مخاطب طراحی خاص و جذاب بسیار موثر است. علاوه براین می توانید در شبکه های مجازی مثل اینستاگرام، کانال های تلگرامی و دیگر بسترها تبلیغات کنید. ترجیحا یک پیج اینستاگرامی برای کسب و کارتان داشته باشید و به معرفی محصولات و خدماتتان بپردازید. با اینکار یک به هیج از رقبا جلو هستید. اما متکی بودن به یک بستر کافی نیست.

nhyqrZt89MZVNuvdqJGobUbbR80YcYzsokki359z

نیاز بعدی مربوط به اعتماد سازی و ایجاد اعتبار برای برند است. یکی از مواردی است که می تواند بر فروش کسب و کار شما به صورت مستقیم تاثیر بگذارد. مشتریان جدید اصولا به کسب و کارهایی اعتماد می کنند که شیوه و سبک حرفه ای را در کسب و کارشان پیاده کردند؛ منظور از حرفه ای تمام وجه های (از دیزاین و سبک مغازه یا شرکت تا پرزنت کردن مشتریان) کسب و کار است. برای اینکار با چاپ کارت ویزیت خاص که معرف کسب و کارتان است می توانید یک بخشی از اعتماد را به مخاطب القا کنید. نکات طلایی در این زمینه طراحی خاص، استفاده از اطلاعات ضروری جهت ارتباط با شما و از همه مهم تر هویت (لوگو) شما باعث می شود تا در ذهن مشتریان باقی بمایند، لوگو شما خیلی مهم است چرا که در تمامی طراحی ها برای چاپ یا حتی در شبکه های مجازی و سایت این نماد قابل استفاده است.

 

تا اینجای کار باید برروی موارد بالا تمرکز کنید تا به نتیجه نهایی دست پیدا کنید، از اینجا به بعد باید مهارت کسب کنید و فعالیت مستمری داشته باشید. به چه صورت؟

 

با تولید محتوا؛ محتوا سکوی پرتاب شما برای ارتباط موثر با مخاطبان است. پس نیاز به تولید محتوا دارید، بسیاری از کسب و کارها هنوز نمی دانند چه محتوایی بسازند و تولید کنند که مخاطبان را جذب کنند. اینکار با تولید محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام، مثل طراحی پست های جذاب، کپشن های هدفمند و برقراری تعامل با مخاطب رقم می خورد.

 

تقویت مهارت برای رشد پایدار، یکی از نیازهای اساسی هر کسب و کار است. کلا برای پیشرفت در هرکاری باید دانش و مهارتمان را در آن زمینه ارتقاء دهیم. برخی از کسب و کارها به امکانات و ابزارهایی برای تبلیغات دسترسی دارند اما نمی دانند چطور از آنها به درستی استفاده کنند. دوره های رایگان نمارا، این امکان را به کسب و کارها می دهد تا مهارت های خود را تقویت و با تبلیغات هدفمند و مزیت رقابتی، آنرا به یک سرمایه گذاری بلند مدت برای رشد برند استفاده کنند.

برخی کسب و کارها ممکن است برای تبلیغات بودجه محدودی داشته باشند و نمی خواهند پولشان هدر برود. برای اینکه بازخورد مثبتی را مشاهده کنید و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه تبلیغات، می توانید با تبلیغات چاپی شروع کنید مثل: چاپ تراکت و کارت ویزیت که بالاتر اشاره کردیم، همچنان موثر و مقرون به صرفه هستند.

 

ماندگاری در ذهن مشتری، نیاز آخر و نهایی برای برند و کسب و کارتان است. مشتریان ممکن است برندها را فراموش کنند به خصوص وقتی ارتباط موثری برقرار نشود. برای جلو گیری از این اقدام و ماندگاری در ذهن مشتری پیشنهاد می کنیم با طراحی لوگو و کارت ویزیت های خاص (کارت های شفاف یا برجسته)، تولید محتوای خلاقانه و مستمر در اینستاگرام، ماندگاری را در ذهن مخاطب تقویت کنید.

 

کلام‌آخر

خبر خوبی که برای شما عزیزان داریم این است که مجموعه نمارا به صورت کامل تمامی این مسیرها را هموار کرده تا در کم‌ترین زمان ممکن اتفاقات مهمی را مثل افزایش فروش و برندسازی برای کسب و کارتان رقم بزنید.

با مشاوره رایگان نمارا همه این موارد به صورت کامل برای شما دوستان عزیز توضیح داده خواهد شد؛ چه کارهایی باید انجام دهید، به چه چیزهایی نیاز دارید و چگونه آنهارا پیاده سازی نمایید. نمارا صفر تا ۱۰۰ دیده شدن برند و کسب و کارتان را به صورت اختصاصی و اصولی پوشش می دهد و در صورت نیاز آموزش های لازم در اختیارتان قرار میدهد. “با نمارا در اوج دید باشید”.

 

اطلاعات تماس:

وب سایت:  http://namara-academy.com/

شماره تلفن: ۰۹۰۳۰۴۲۲۴۰۶

ایمیل: info@namara-academy.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید