اقتصاد

نامزد‌های ریاست جمهوری برای بحران مسکن رویا فروشی نکنند

به گزارش راه پایدار

نامزد‌های ریاست جمهوری برای بحران مسکن رویا فروشی نکنند

اقتصاد ۲۴– عبدالکریم حسین زاده، نماینده مجلس دوازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: فضای سیاسی به رویا فروشی تبدیل شده است و با مردم روی مکاتباتی که روی یخ نوشته می‌شود، معامله رای می‌شود.

وی افزود: احساس می‌کنم مردم هوشیار شدند و این تیپ شعار دادن‌ها که می‌دانند قابلیت اجرا ندارد، چندان مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد.

حسین زاده پیشنهاد داد که کاندیدا‌ها برای یکبار هم که شده در حوزه ریاست جمهوری براساس ظرفیت‌های قانونی، توان اقتصادی کشور و واقعیت‌های روابط ایران با جهان برنامه بدهند.

وی در ادامه مطرح کرد: من نمی‌گویم هزاران برنامه بدهند، حداقل سه الی چهار برنامه عملیاتی بدهند که مردم براساس آن معیاری داشته باشند و افراد را با آن‌ها بسنجند و رای بدهند.

این نماینده در ادامه تصریح کرد: ما قرار بوده سالی یک میلیون مسکن بسازیم. یکی از عوامل اصلی عدم ساخت مسکن دولت بوده است. شما عملکرد وزارت راه و بانک مسکن را با نوع برنامه‌هایی که دولت داشته، مقایسه کنید.

وی افزود: وقتی دولت نمی‌تواند برنامه‌ها را عملیاتی کند، چرا باید بیاید شعاری بدهد که در ظرفیت قانونی نمی‌گنجد. الان خیلی‌ها می‌گویند برنامه‌های توسعه ۲۵ درصد عملیاتی شده است. دلیل اصلی آن این است که در کنار روش‌های غلط اجرایی، این برنامه‌ها غیرواقعی هستند.


بیشتر بخوانید: بازار مسکن زیر ضرب میخکوب شدن نرخ دلار


حسین‌زاده در ادامه توضیح داد: برنامه و بودجه را با دلار ۲۰ هزار تومان در نظر می‌گیرند، در صورتی که دلار در کف خیابان دوبرابر این قیمت است؛ لذا هیچ وقت پروژه‌ها عملیاتی نمی‌شوند. باید برنامه را جوری تنظیم کنند که عملیاتی شود. این مشکل در میزانی از فروش نفت هم وجود دارد که در برنامه طبق واقعیت‌ها نیست.

وی تصریح کرد: در خصوص مسکن هم من فکر نمی‌کنم هیچ برنامه عملیاتی و اجرایی که پول و داده‌های آن مشخص باشد، وجود داشته باشد. کما اینکه در تهران چیزی بالای ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه داریم. آیا ما واقعا مطالعه کردیم که کمبود مسکن داریم یا خیر؟

حسین زاده گفت: من فکر می‌کنم ما در ایران با کمبود مسکن مواجه نیستیم، ما با بد مسکنی روبرو هستیم. جمعیت کثیری در کشور حاشیه‌نشین هستند و در واقع مسکن ندارند و هنوز مشخص نیست که چه برنامه‌ای داریم. امری که در مسکن مهر و ملی هم عملیاتی نشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

منبع: اقتصاد ۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *