علم و دانشعلم و فناوری

ماه‌نورد «تویوتا» یک تبدیل‌شونده است!

به گزارش راه پایدار:

نسخه جدید ماه‌نورد «آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن» و شرکت «تویوتا» می‌تواند با جمع کردن تجهیزات خود، به یکی از شخصیت‌های مجموعه‌ «تبدیل‌شوندگان» تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، اکنون می‌توان گفت که ماه‌نورد نسل آینده ژاپن بیشتر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

به نقل از اسپیس، مدل جدید ماه‌نورد «آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن»(JAXA) و شرکت «تویوتا»(Toyota) که ساخت آن اولین بار در ژوئن گذشته اعلام شد اما در حال حاضر به نمایش درآمده است، نه تنها جزئیات حمل و نقل فضانوردان را بازتولید می‌کند، بلکه به شخصیت «آپتیموس پرایم»(Optimus Prime) در مجموعه‌ «تبدیل‌شوندگان»(Transformers) تبدیل می‌شود.

ماه‌نورد «تویوتا» یک تبدیل‌شونده است!

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و تویوتا در پنج سال گذشته، تحقیقات خود را روی فضاپیمایی انجام داده‌اند که امکان اکتشاف مداوم را روی سطح ماه فراهم می‌کند. بر خلاف ماه‌نورد تاریخ‌ساز «آپولو»(Apollo) و ماه‌نوردی که ناسا قرار است برای برنامه «آرتمیس»(Artemis) معرفی کند، ماه‌نورد جدید موسوم به «لونار کروزر»(Lunar Cruiser) تحت فشار آزمایش می‌شود تا بتواند به عنوان یک ون مخصوص کمپینگ برای سفرهای چندروزه عمل کند.

ماه‌نورد «تویوتا» یک تبدیل‌شونده است!

کمک‌های تویوتا به ماه‌نورد شش‌چرخ آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن شامل پیل سوختی آن است که علاوه بر فراهم کردن انرژی پنل خورشیدی، انرژی ماه‌نورد را نیز تامین می‌کند.

این نسخه جدید که براساس اولین نسخه لونار کروزر طراحی شده، دارای پنجره‌های بیشتر، لاستیک‌های بزرگ‌تر و آنتن قوی‌تر نسبت به مفهوم اصلاح‌شده در اکتبر ۲۰۲۳ است. لوازم جانبی ماه‌نورد در صورت نیاز جمع می‌شوند تا آن را به شکل ربات آپتیموس پرایم درآورند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *