اخبار سیاسی

عظیمی راد: جلیلی با شناخت از شبکه مسائل در مناظره ظاهر شد

به گزارش راه پایدار :

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس شاخص‌هایی که یک رئیس جمهور باید داشته باشد می توان گفت که شب گذشته آقای جلیلی به مراتب بهتر از آقای پزشکیان در صحنه مناظره حاضر شد.

احسان عظیمی راد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مناظره شب گذشته دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: یکی از نکات مهمی که از نظر بنده باید به آن توجه کنیم این است که ما داریم برای یک جایگاهی مسئول انتخاب می کنیم که فردی که در این جایگاه قرار می گیرد نفر اول اجرایی کشور است. این جایگاه ریاست جمهوری جایگاه والا و برتری است. مهم ترین جایگاه بعد از رهبری معظم انقلاب، شخص رئیس جمهور است. از این جهت به این موضوع اشاره کردم که شاخص هایی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم با اهمیت است. وسواس در این زمینه لازم است تا ما بتوانیم یکی از گزینه های خوب را انتخاب کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: نکته اول برای این جایگاه پرستیژ ریاست جمهور و نوع گفتمان و نوع کلام و حتی آداب و ادب و معاشرت است. این موارد باید در کلام رئیس جمهور باشد. نباید نگاه عامیانه به این جایگاه داشته و حالت کوچه و بازاری به این جایگاه بنگریم. نوع بیان و احترام و فیزیک بدن کاندیداها خیلی مهم است. رعایت ادب و احترام و نوع واژه هایی که به کار برده می شود و نحوه خطابه دیگران بسیار مهم است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته دوم شناخت دقیق مسئله های کشور است. شخصی که می‌خواهد در راس جایگاه اجرایی کشور قرار بگیرد، قرار است مجری باشد. ما در کشور قوانین و برنامه های کلان داریم. شخص رییس جمهور باید برنامه های اجرایی برای تحقق این سیاست های کلان داشته باشد. شناخت رئیس جمهور نسبت به مسائل کشور و مشکلات کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه تاکید کرد: راهکارها و برنامه های کاندیداها برای حل مشکلات بسیار حائز اهمیت است. غیر از آداب و اخلاق فردی رئیس جمهور ، میزان شناخت به شبکه مسائل کشور و راهکارها و برنامه هایی که می تواند آنان را حل کند، بسیار حائز اهمیت می باشد. از سوی دیگر تیم همکاری که کاندیدا می خواهد از آن استفاده کند مهم است. ما باید قبول کنیم که شخصی که می خواهد مقام اجرایی اول کشور را در دست بگیرد هم تیم مشاوره‌ای قوی باید داشته باشد و هم تیم اجرایی قوی باید داشته باشد تا بتواند برنامه های خود را اجرا کند. افرادی که در کنار هر کدام از نامزدها قرار گرفتند هم سابقه و هم کارنامه آنان حائز اهمیت است و از همه مهم تر نگاه گفتمانی این افراد است.

وی افزود: یعنی اینکه ما برای حل  مشکلات کشور به سمت استفاده دقیق از ابزارها و ظرفیت های درون کشور خواهیم رفت یا نگاه کاملا به سمت خارج کشور است. نگاه هر کدام از نامزدها نسبت به توان جمهوری اسلامی ایران نیز بسیار مهم است. اگر یک رئیس جمهوری نسبت به شعارهای انقلاب و آرمان های انقلاب ارزش قائل نباشد و از سوی دیگر تمام ظرفیت های کشور را گره بزند به تعامل با دو یا چند کشور خاص نمی تواند موفق شود.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس این شاخص ها باید بگویم آنچه که دیشب اتفاق افتاد خود بنده به عنوان یک شهروند دیدم که در گفتار و کلام دکتر جلیلی این شاخصه هایی که بنده گفتم نسبت به آقای پزشکیان بیشتر بود. در بعد رفتاری نیز این موضوع دیده شد. مثلا آقای پزشکیان در خطاب کردن از لفظ تو استفاده می کرد. نوع رفتار کوچه بازاری که آقای پزشکیان داشت در شأن یک رئیس جمهور نیست. از طرف دیگر  آقای جلیلی شبکه مسائل کشور را به خوبی شناسایی کرده بود و در کنار آن برنامه هم داشت.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه هایی که آقای جلیلی در مناظره دیشب و شب های گذشته ارائه کرد، کار شده‌تر بود. بر روی آنان وقت گذاشته شده بود. اینکه آقای پزشکیان می گفتند باید از ظرفیت کارشناسی استفاده کنیم، واقعا زمان از دست دادن است. این تفکر کشور را دچار بن بست می کند. آقای جلیلی با فاصله زیادی از آقای پزشکیان خصلت های لازم برای ریاست جمهوری را دارد. مردم ما با درک بالایی در انتخابات شرکت خواهند کرد. اگر انتخاب مردم درست و عالمانه باشد به نفع کشور و انقلاب است و راه شهید رئیسی ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید