اقتصاد

بررسی قیمت فروش چند آپارتمان در غرب تهران

به گزارش راه پایدار

بررسی قیمت فروش چند آپارتمان در غرب تهران

اقتصاد۲۴– به گفته واسطه‌گران ملکی در محله جنت آباد، بازار مسکن هم‌اکنون راکد است، اما به دلیل اینکه اکثر مشتریان سرمایه‌گذار هستند اغلب خریدوفروش صورت می‌گیرد هرچند کم باشد.
به گفته آنها، قیمت هر مترمربع مسکن نوساز در این محله، از ۱۳۵ میلیون تا ۱۷۵ میلیون تومان است و با هر مترمربع ۱۵۰ میلیون تومان نیز می‌توان واحدی نوساز و بدون ضعف خریداری کرد.
مشاهدات ما از پلتفرم‌های خریدوفروش مسکن نشان می‌دهد که برخی از مالکان میل به افزایش قیمت دارند؛ البته تردیدی که معامله‌گران در رابطه با انجام معامله دارند به وضوح مشخص است و در چند روز اخیر،  تعداد فایل‌های سبز (پایین‌تر از میانگین قیمت منطقه) و فایل‌های قرمز (از میانگین قیمت منطقه بالاتر) از فایل‌های مشکی (در محدوده میانگین قیمت منطقه) افزایش یافته است.

طبق گزارش بانک مرکزی، تا انتهای اردیبهشت امسال تمام بانک‌ها در مجموع ۶۸ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح مسکن ملی اعطا کرده‌اند.
در محله جنت‌آباد مرکزی، واحدی ۶۵ متری و ۲۰ سال ساخت، ۶ میلیارد تومان و واحدی دیگر با ۱۰۹ مترمربع زیربنا و ۵ سال عمربنا، ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله جنت‌آباد جنوبی، برای آپارتمانی ۸۰ متری و ۴ سال ساخت، ۹ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان و برای آپارتمانی ۱۰۰ متری و ۱۷ سال ساخت، ۱۰ میلیارد تومان تعیین شده است.
نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: مجلس در قالب طرح خانه اولی پیشنهاد پرداخت تسهیلات یک میلیارد تومانی را به خریداران خانه اولی داده است.
در جنت‌آباد شمالی، واحدی ۸۸ متری و ۸ سال ساخت، ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و واحدی ۷۶ متری و ۱۸ سال ساخت، ۶ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع: اکوایران

منبع: اقتصاد ۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *