تغذیه

بازار شیرخشک در روزهای آینده آرام خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته سه جلسه با شرکت‌های تولید کننده، توزیع کننده و انجمن داروسازان به منظور تسریع تولید، توزیع و عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها و تسهیل دسترسی مردم در محل سازمان غذا و دارو برگزار شد.
در این جلسات که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، حاضران به بیان دغدغه‌های خود پرداخته و بر افزایش ظرفیت تأمین و عرضه شیرخشک در یک ماه اخیر تأکید کردند.
نمایندگان شرکت‌های تولید کننده و توزیع کننده و همچنین انجمن داروسازان در این نشست اعلام کردند که طی یک ماه ظرفیت تأمین شیرخشک از سوی آنها به ماهیانه هفت میلیون قوطی رسیده است.
به گفته مدیران و نمایندگان شرکت‌های تولیدی و توزیع شیرخشک و همچنین داروسازان حاضر در این نشست‌ها یکی از دغدغه‌های جدی موجود ساماندهی و واقعی سازی قیمت شیرخشک به منظور پیشگیری از قاچاق معکوس و عدم استفاده از این محصول در مصارف غیر ضروری است.
در ادامه این نشست، سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، ضمن شنیدن تمامی دغدغه‌های موجود و قدردانی از عملکرد مثبت تمامی ذی‌نفعان درگیر در ساماندهی شیرخشک، بر تسهیل دسترسی مردم و رفع نگرانی‌های آنها تأکید کرد.
وی افزود: درب‌های سازمان غذا و دارو به روی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و داروخانه‌ها باز بوده و شنونده دغدغه‌های آنها هستیم.
رئیس سازمان غذا و دارو، با تأکید بر این موضوع که سلامت مردم باید در اولویت همیشگی همه گروه‌ها، شرکت‌ها و انجمن‌ها باشد ابراز امیدواری کرد که در روزهای آتی وضعیت شیرخشک به ثبات رسیده و اشباع این محصول در بازار صورت بگیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *