اخبار سیاسی

از عزای عمومی تا سیاهپوشی مجلس و راهپیمایی مردمی

عصر روز گذشته (سه‌شنبه) نوار غزه شاهد دو جنایت جنگی فجیع بود. یکی در بیمارستان المعمدانی و دیگری در یک مدرسه. براساس برآوردهای اولیه وزارت بهداشت فلسطین در مجموع بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از نوزادان، کودکان، دختران و زنان به همراه جمعیت زیادی از مردان و پسران غزه‌ای در این دو جنایت هولناک به شهادت رسیدند.
به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران از نخستین لحظات این رویداد وحشیانه با محکوم کردن درندگی‌ها و وحشی‌گری‌های یهودیهای صهیونیست، امروز – چهارشنبه – را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام کرد و از مردم ایران خواست تا با حضور در خیابان و میدان انقلاب تهران نسبت به این جنایت هولناک و نسل‌کشی بشری واکنش نشان دهند.
مقامات کشورمان همچنین با صدور بیانیه‌ای از مجامع بین‌المللی و سران کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای اسلامی  درخواست کردند ضمن  محکوم کردن شدید این جنایت، روابطشان با رژیم جنایتکار و سفاک اسراییرا قطع و سفرا و دیپلمات‌های این رژیم را از کشورهای خود اخراج کنند.
مقامات سیاسی و دانشگاهی کشورمان در سخنان و موضع‌گیری‌های جداگانه این اقدام غیرانسانی و وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

رییسی: شعله‌ آتش بمب‌های آمریکایی – اسرائیلی صهیونیست‌ها را می‌بلعد
رییس‌جمهور در واکنش به جنایت نسل‌کشی صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه گفت: «سکوت هیچ انسان آزاده‌ای در مقابل این جنایت جنگی جایز نیست.
شعله‌ آتش بمب‌های آمریکایی – اسرائیلی که امشب در بیمارستان ‌المعمدانی غزه بر سر مجروحان مظلوم فلسطینی ریخته شد، به زودی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید.
ایران نیز همچون امت اسلامی عزادار است و چهارشنبه را عزای عمومی اعلام می‌کند.»

قالیباف: جهنم در انتظار صهیونیست‌های یهودی است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امشب خداوند روی زشت صهیونیست‌ها را به دست خودشان برای جهانیان برملا کرد، گفت: «جهنم در انتظار آنهاست. بی رحم‌ترین جنایتکاران تاریخ از آنچه صهیونیست‌های قاتل امشب در حق مردم مظلوم در بیمارستان معمدانی غزه روا داشتند، پرهیز می‌کردند. این شیاطین غاصب مایه ننگ انسانیت‌اند.»
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم صبح امروز با متوقف کردن برنامه روتین خود و تعطیلی صحن علنی مجلس، در محکومیت جنایت نسل کشی یهودیان صهیونیست در بیمارستان المعمدانی غزه به خیابان مردم در نزدیکی ساختمان مجلس شورای اسلامی آمدند و بر علیه این جنایت صهیونیست‌ها شعار دادند و راهپیمایی کردند.
مجلس شورای اسلامی همچنین در واکنش به این جنایت فجیع انسانی دیوارهای صحن علنی را سیاهپوش کرد.
فیلم واکنش نمایندگان مجلس ایران به جنایت رژیم صهیونیستی را در ادامه مشاهده کنید.

محسنی‌اژه‌ای: جنایت بیمارستان المعمدانی اتمام حجت با صهیونیست‌هاست
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای نیز در پیامی نوشت: «شب گذشته شاهد بودیم که رژیم منحوس صهیونیستی در آستانه ورود رییس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی در جنایتی فجیع، بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد و صدها نفر از جمله کادر درمان، کودکان و زنان بی‌پناه را به شهادت رساند.
جنایت هولناک شب گذشته که دل‌های تمام آزادی‌خواهان جهان از جمله مردم نقاط مختلف ایران اسلامی را داغ‌دار کرد، اتمام حجتی بود بر تمام کسانی که به نوعی می‌خواستند بر جنایات این رژیم جعلی سرپوش بگذراند؛ ضمن آنکه اکنون به غیر از سردمداران این رژیم منحوس، مقامات آمریکایی نیز باید در مجامع حقوق بشری پاسخگو باشند.
یقینا این اقدام وحشیانه و وقیحانه صهیونیست‌ها، خشم مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را بر سر سفاکان آوار خواهد کرد و آنان را به پایان خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.»

وزیر امور خارجه: زمان اتحاد جهان علیه رژیم صهیونیستیِ منفورتر از داعش فرا رسیده است
حسین امیر عبداللهیان در محکومیت این جنایت در صفحه ایکس خود نوشت: «پس از جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران و قتل‌عام بیش از ۱۰۰۰ نفر از زنان و کودکان بی‌گناه در بیمارستان المعمدانی زمان برای اتحاد جهانی بشریت علیه این رژیم جعلی منفورتر از داعش و ماشین کشتارش فرا رسیده است.»
او که بامداد امروز – چهارشنبه – به عربستان سفر کرد در فرودگاه جده گفت : «این جنایت برای مسلمانان جهان وجدان‌های آگاه در جهان غیر قابل تحمل است.
امروز نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی با حضور وزیران امور خارجه کشورهای عضو به میزبانی عربستان در جده با محوریت تحولات جاری در اراضی اشغالی برگزار می‌شود.
روز سه‌شنبه هم در پیام به وزیر خارجه عربستان تاکید کردم باید نسبت به توقف فوری جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه، باز شدن معبر برای ارسال غذا، دارو و سوخت به مناطق مختلف غزه و همچنین مقابله با جنایت صهیونیست‌ها در کوچ اجباری مردم غزه صحبت کردیم.
باید در پایان اجلاسِ امروز جده، بیانیه قوی در حمایت از فلسطین توسط اعضای شرکت کننده و وزیران امور خارجه حاضر در اجلاس صادر شود.»

شورای نگهبان: بیمارستان المعمدانی مرز خیر و شر است
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «حمله وحشیانه و دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه و کشتار بیماران و غیرنظامیان پناه‌گرفته در آن، مرز روشن خیر و شر است. چه کسی جز شیطان می‌تواند پناهگاه مردم بی‌گناه را بمباران کند؟»

سید حسن خمینی: جنایت المعمدانی مرگ انسانیت است
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی غزه، نوشت: «آنچه در غزه واقع شد، مرگ انسانیت در روح و ضمیر کسانی است که به سبب منافع خود در کنار رژیم منحوس صهیونیستی قرار گرفته اند. جنایت بیمارستان المعمدانی اگر نتواند وجدان به خواب رفته حاکمان آمریکا و اروپا و رسانه های آنها را بیدار کند، دیگر باید ایشان را «مردگان عالم انسانیت» نامید.
آنچه واقع شد پایان مشروعیت سیاست ورزی بزدلانه برخی حاکمان عرب بود و بیش از هر چیز به مسلمانان و آزادگان نشان داد رژیم سفاک اسراییل از کمترین مشروعیت اخلاقی برخوردار نیست. این فاجعه نشان داد که با سردمداران این رژیم و طرفداران آنها جز با منطق قدرت و زور نمی توان سخن گفت.
کشتن کودکان و زنان بی دفاعی که به بیمارستانی پناه برده بودند، مطابق کدام منطق انسانی جایز است؟ بمباران غیرنظامیان با کدام ملاک و معیار قابل توجیه است؟
اما واقعا نمی دانم آیا می توان امیدوار بود که این حادثه تلخ وجدان های خواب گرفته ای را بیدار کند؟ ملت فلسطین به مظلومیت تاریخی خود این دردجانکاه را خواهد افزود و به آینده درخشان خود ان شاء الله نزدیک تر خواهد شد.
و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»

دولت ایران: اسراییل پایانش را به دست مردم غزه رقم زد
دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به جنایت یهودیان صهیونیست‌ در غزه در بیانیه‌ای تاکید کرد: «رژیم صهیونیستی با جنایت بمباران بیمارستان معمدانی، پایان خودش را به دست مردم مسلمان فلسطین و منطقه رقم زد؛ این جنایت قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و سردمداران کشورهای اروپایی و آمریکا شریک و همراه جنایت‌های جنگی این رژیم هستند.
دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با تصریح به حق مشروع و قانونی مردم زجرکشیده و مظلوم فلسطین برای احقاق حق تعیین سرنوشت و رهایی از جور و ستم اشغالگران، بر حمایت قاطع خود از مقاومت با توسل به همه ابزارهای موجود تاکید نموده و اعلام داشت: لازم است تمامی ملت‌های مسلمان و دولت‌های اسلامی در مقابل این رژیم جعلی به پا خیزند و با به‌کارگیری همه ابزارهای لازم به این ظلم بی‌انتها و کشتار مسلمانان بی‌گناه پایان دهند.
جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن این جنایت شنیع به شدیدترین وجه ممکن، جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد را به اقدام فوری برای توقف جنایات رژیم کودک‌کش و نژادپرست صهیونیستی فرا می‌خواند و مسئولیت تک‌تک دولت‌ها، شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین‌المللی کیفری برای تعقیب کیفری سرکردگان رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایات شنیع بین‌المللی علیه مردم تحت اشغال فلسطین را یادآور می‌شود.»

ستاد کل نیروهای مسلح ایران: کسی نمی‌تواند جلوی نیروهای مقاومت و امت اسلامی را بگیرد
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در واکنش به رفتار غیرانسانی یهودیان صهیونیست در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، نوشت: «رژیم اشغالگر قدس که با تحمل شکست خفت بار و غیر قابل ترمیم عملیات طوفان الاقصی، در شوک مرگ‌بار فرو رفته و تارهای عنکبوتی خود را سست‌تر و لرزان‌تر از هر زمانی احساس کرده، در سلسله اقداماتی جنون آمیز، حمله هوایی و موشکی به مناطق مسکونی غزه را آغاز کرده تا شاید اقتدار پوشالی خود را بازسازی کند، اما برای ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین که کشتار وحشیانه صبرا و شتیلا را در خاطر دارند، تکرار این جنایات نخواهد توانست در عزم مجاهدان و مردم فلسطین برای پایان دادن به ٧ دهه اشغالگری خدشه ای وارد کند.
… همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کردند، اگر این وحشی گری ها تداوم یابد، امت اسلامی و نیروهای مقاومت بی تاب شده و کسی نخواهد توانست جلوی آنها را بگیرد.
وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ»

فراجا: با عاملان و دستوردهندگان این جنایت برخورد شود
فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی ضمن اعلام انزجار از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه از تمام نهادهای جهانی برخورد قاطع با عاملان و دستور دهندگان این جنایت را خواستار شد.
در بخشی از پیام فراجا آمد: «آنچه که دیشب در غزه رخ داد یک جنایت جنگی عیان بود که سندی روشن و متقن از ارتکاب جنایت علیه بشریت توسط سران این رژیم غاصب در محاکم قضائی جهانی به شمار می رود. در سوی دیگر این جنایت، ملتی بزرگ، صبور و مظلوم قرار دارند که بر ویرانه های این جنایت بر حق مشروع خود مبنی بر ایستادگی و ماندن بر خاک آبا و اجدادی خود پایمردی می کنند و از پیر و جوان، زن و مرد و حتی کودکان آن بر آرمان بزرگ رهایی قدس و حذف این غده سرطانی از جغرافیای جهانی هم پیمان و هم عهد هستند.
فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اعلام انزجار از این جنایت بزرگ و اعلام همدردی و همراهی با مردم غزه در این حماسه بزرگ و عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی، جنایت بیمارستان المعمدانی را محکوم و از تمام نهادهای جهانی برخورد قاطع با عاملان و دستوردهندگان این جنایت را خواستار است و اعلام می دارد که بنا بر فرمایش قرآن کریم به‌زودی بندگان صالح خداوند چنان عرصه را بر جنایتکاران صهیونیست تنگ خواهند کرد که برای فرار به هر گوشه ای پناه خواهند برد اما وعده خداوند محقق خواهد شد.»

شمخانی: دیر نیست که گرداب خون مظلومان نتانیاهو را غرق کند
دریادار علی شمخانی مشاور سیاسی مقام معظم رهبری هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «هیچ‌کس نباید در دست داشتن نتانیاهو در انجام جنایت نفرت‌انگیز کشتار بی‌گناهان در بیمارستان ‎المعمدانی ‎غزه تردید کند. حیات سیاسی و تداوم فساد اقتصادی این درنده انسان‌نما فقط با ادامه جنگ و خونریزی محقق می‌شود اما دیر نیست که گرداب خون مظلومان، او و حامیانش را در خود فرو ببرد.»

معاون حقوقی رییسی: کنفرانس سران اسلامی اسراییل را محاکمه کند
محمد دهقان معاون حقوقی رییس‌جمهور در واکنش به جنایت صهیونیستهای یهودی در بیمارستان المعمدانی از وزیر امور خارجه کشورمان خواست تا محاکمه سران رژیم صهیونیستی را در دادگاه بین‎‌المللی کیفری از طریق کنفرانس سران و وزرای کشورهای اسلامی پیگیری کند.
وی گفت: این دادگاه تنها مرجع کیفری بین‌المللی است که صلاحیت دارد و فلسطین هم صلاحیت آن را پذیرفته است. کاری که ما تقاضا کردیم و دیروز هم من از وزیر خارجه درخواست کردم که در کنفرانس کشورهای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند. سران و وزرای کشورهای اسلامی باید از این دادگاه بین‌المللی کیفری تقاضای مجازات سران رژیم صهیونیستی را بکنند.
همچنین از دادستان کشور هم تقاضا کردیم که این موضوع را پیگیری کند و محاکمه و مجازات سران رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهد.
البته با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، دادگاه‌های ایران نیز صلاحیت رسیدگی به جنایات سران رژیم صهیونیستی را دارند. »

نامه دبیر ستاد حقوق بشر ایران به دبیرکل سازمان ملل
کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به جنایت صهیونیستها در غزه به دبیر کل سازمان ملل متحد، رییس شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر نامه نوشت و  خواستار توقف حملات و جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و رسیدگی به جنایات این رژیم اشغالگر شد.
وی در این نامه خطاب به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، واکلاف بالک رئیس شورای حقوق بشر و وولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر نوشت: «در چنین شرایطی، از شما عالیجنابان که مسئولیت  اساسی در رابطه با مسائل مرتبط با وضعیت موجود دارید، انتظار می‌رود تا نهایت مساعی خود را، از جمله برای اتخاذ  و یا پیشبرد اقدامات زیر، بکار بگیرید:۱. برگزاری نشست اضطراری شورای حقوق بشر و صدور قطعنامه قاطع و مؤثر علیه رژیم اسرائیل؛۲. ورود قاطعانه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف توقف حملات و جنایات رژیم اسرائیل و پاسخگو نمودن آن؛
۳. تشکیل یک دادگاه بین‌المللی برای محاکمه عاملان جنایات از رژیم اسرائیل علیه مردم بی‌پناه و بی‌دفاع فلسطین؛۴. تحریم تسلیحاتی جامع علیه رژیم اسرائیل؛۵. ارسال کمک‌های بشردوستانه شامل غذا، آب، دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین فراهم نمودن سوخت و برق برای ساکنان محاصره شده نوار غزه؛۶. وادار نمودن رژیم صهیونیستی اسرائیل به پابان بخشیدن به اشغال و تجاوز و پایبندی آن به تعهدات بین‌المللی خود تحت رژیم حقوق بشر بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی.»

رییس جهاددانشگاهی: آماده پذیرش و تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های غزه‌ایم
دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز در واکنش به جنایت یهودیان صهیونیستی اسراییل، گفت: «کشتاری که در فلسطین انجام‌ شد  مشخص کرد که چه کسی طرفدار ظلم و چه کسی طرفدار حقوق بشر و صلح است.
جامعه دانشگاهی ایران اسلامی با قلبی نگران و چشمانی گریان، شاهد ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه غزه است. دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی آمادگی پذیرش و تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های غزه را دارند.»

درس ناطق‌نوری از جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری هم در واکنش به این جنایت نوشت: «قتل عام بی رحمانه مردم غیر نظامی و بی پناه فلسطین  و ویران نمودن خانه و کاشانه و حتی بیمارستان   آنهم با سلاح های غیر متعارف جنگی، دست کم  دو  پیام روشن و غیر قابل انکار دارد. اول  اینکه این رژیم پلید  به هیچ یک از اصول اخلاقی، قواعد بشری و کنوانسیون های بین المللی پایبند نیست. دوم اینکه سازوکارهای بوجود آمده پس از جنگ جهانی دوم همچون  شورای امنیت سازمان ملل متحد  در خوشبینانه ترین حالت  نظام‌هایی پوشالی  بی خاصیت و بی معنا  برای بشریتند و تنها ابزاری هستند  در دست قدرت‌های بزرگ جهان  و مدعیان دروغین حقوق بشر،  برای تامین منافع خود و لاغیر.»
سفارت ایران در سوریه: وقت تمام است
در پی جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی، سفارت کشورمان در سوریه در پیامی که به  زبان عبری در صفحه اجتماعی ایکس منتشر کرد، نوشت «وقت تمام است»
انتهای پیام

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *