اخبار فرهنگی و اجتماعی

آخرین جزئیات از طرح احداث تراموا در تهران

به گزارش راه پایدار و به نقل از خبر منتشرشده توسط خبرگزاری منبع

به گزارش خبرآنلاین، شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به طرح احداث تراموا در برخی نقاط تهران گفت: از ایستگاه‌هایی که در سطح منطقه احداث خواهند شد، ایستگاه تقاطعی حبیب‌اللهی با خط ۴ و سایر ایستگاه‌ها در خط ۱۱ خواهند بود و انتهای خط ۱۱ هم سه‌راه آذری است.

تسنیم در خبری نوشت: مهدی اخ‌الصنایع؛ شهردار منطقه ۱۰ در تشریح روند توسعه حمل و نقل عمومی در سطح این منطقه اظهار کرد: در بخش غربی منطقه ۴ ایستگاه مترو در خط ۱۱ و از سمت شرقی دسترسی خط مترو و در جنوب منطقه نیز مجموعه BRT فعال است و در بخش شمالی نیز مترو و BRT را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از ایستگاه‌هایی که در سطح منطقه احداث می‌شوند، ایستگاه تقاطعی حبیب‌اللهی با خط ۴ و سایر ایستگاه‌ها در خط ۱۱ خواهند بود و انتهای خط ۱۱ هم سه‌راه آذری است، افزود: برای احداث خط ۱۱ و ایستگاه‌های این خط در منطقه زمین‌هایی شناسایی شده که بخشی متعلق به مجموعه شهرداری است، یک زمین باید تملک شود که ۴ ایستگاه در محدوده منطقه ۱۰ احداث شود.

شهردار منطقه ۱۰ درباره احداث تراموا نیز گفت: چندین جلسه در ارتباط با احداث تراموا با حضور شهردار تهران تشکیل شده، کار ویژه‌ای توسط سازمان زیباسازی انجام می‌شود که البته برای کل مناطق مصوب شده و از میدان آزادی تا سه‌راه تهرانپارس اجرایی خواهد شد.

اخ‌الصنایع ادامه داد: به این ترتیب اقدامات آماده‌سازی انجام می‌شود و پس از آن موضوع واگن‌ها و خطوط فعال خواهند شد. در محور نواب، گاردریل‌ها برداشته شده است. تلاش می‌کنیم با نگاه حذف زوائد فیزیکی که نگاه مجموعه شهرداری تهران است بتوانیم ایمنی را نیز تامین کنیم.

وی تاکید کرد: حذف گاردریل اتوبان نواب با هماهنگی راهور، مجموعه معاونت فنی و عمرانی و حوزه ترافیک به صورت کار ویژه انجام شد. طرح موفقی که منطقه ۱۷ نیز در ادامه محور نواب اجرایی خواهد کرد و تصور می‌کنم این طرح برای کل مناطق شهرداری تهران مصوب شود. نگاه مناطق آماده کردن فضای لازم برای احداث منوریل با نگاه حذف زوائد فیزیکی در خیابان آزادی است.

۴۷۲۳۶

منبع : خبر آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *