کسب و کار

جاهای دیدنی آنتالیا – جاذبه های گردشگری و تفریحات

این شهر۵ امین شهر مهم و پرجمعیت ترکیه و دومین مقصد محبوب برای سفر می باشد. دیدنی ها در آنتالیا زیاد و متنوع است و لقب مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه را یدک می کشد.

آنتالیا در غرب ترکیه واقع شده است و جنوب آن به دریای مدیترانه وصل می باشد. به علت تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی بهترین زمان برای مسافرت فصل بهار است. اگر قصر سفر به ترکیه را دارید حتما سری به تور ترک هم بزنید. پول رایج لیر ترکیه می باشد.

از جاذبه های آنتالیا می توان به کاله ایچی، هادریان کاپیسی، تونک تپه، پارک کارالی‌ اوغلو، پل آراپسو، تله کابین آنتالیا، پارک فرهنگی آتاتورک، بادام آغاجی، برج هیدیرلیک، مسجد محمد پاشا تکلی، آبشار دودن، غار موزه کارائین، دروازه هادریان، آبشار ماناوگات و آبشار کورشونلو اشاره کرد. در آنتالیا می توان از انواع تفریحات آبی نیز بهره برد.

کاله ایچی

  • غار موزه کارائین: این غار به سال های بسیار گذشته باز می گردد. قدیمی ترین اثر یافت شده که مربوط به قطعه ای از جمجمه انسان های پارینه سنگی است، به ۱۶۰ هزار سال پیش مربوط می شود. فاصله آن تا آنتالیا ۲۶ کیلومتر می باشد.
  • کاله ایچی: موارد متعددی مانند دروازه هاردیان، مناره ییولی، بندر قدیمی آنتالیا و بندر قلعه کاله‌ ایچی در این مکان وجود دارد. معروف ترین بافت تاریخی در کاله ایچی قرار گرفته است. خیابان مزیک در کاله ایجی معروف ترین خیابان می باشد. اما به عنوان مکانی آرام خیابان کلین جان سالار گزینه خوبی است. معماری رومی و عثمانی در این مکان با هم در آمیخته شده اند. دروازه هاردیان مربوط به قرن ۲ می باشد.
  • آبشار دودن: فاصله این آبشار تا شهر ۱۰ کیلومتر است. آبشار دودن دارای دو قسمت بالایی و پایینی می باشد. قسمت بالایی به آنتالیا نزدیک است. ارتفاع این آبشار تقریبا ۴۰ متر می باشد.
  • آکواریوم آنتالیا: آغاز ساخت این آکواریوم از سال ۲۰۱۱ استارت خورد و در سال ۲۰۱۲ افتاح شد. بزرگترین تونل آکواریومی جهان در این جا قرار گرفته است. طول آن ۱۳۱ متر می باشد. ۴۰ آکواریوم موضوعی در این مکان قرار گرفته است.
  • آبشار کورشونلو: این آبشار نیز در خارج از آنتالیا می باشد. فاصله آن تا شهر فقط ۲۰ کیلومتر است. شنا و ماهیگیری اکیدا ممنوع بوده و اجازه آسیب زدن به فضای اطراف وجود ندارد.
  • شهر باستانی ترمسوس: در این مکان دیوارهای شهر، جاده ی شاه، ورزشگاه بازار، معابد و آب انبارها وجود دارد. آمفی تئاتری که در این مکان قرار گرفته است مربوط به دوران هیلینیستیک می باشد. فاصله شهر باستانی ترمسوس تا آنتالیا ۲۵ کیلومتر می باشد.
  • منطقه کمر: با اینکه کمر در فاصله ۴۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته است اما بازهم جزو مناطق دیدنی آنتالیا حساب می شود. پس از ۱۹۸۰ این مکان که در ابتدا دهکده ای بود پس از گذشت چندین سال و افزوده شدن امکانات در آن از محبوبیت زیادی در بین گردشگران برخوردار شده است. سواحل در این منطقه دارای سواحلی پاک و تمیز می باشد، که به همین دلیل اتحادیه اروپا آن را ساحل پرچم آبی نامیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *