کانسپت مخفی بوگاتی با طراحی عجیب و پیشرانه ۱۸ سیلندر!

به گزارش راه پایدار :

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال، بوگاتی ویرون نقطهٔ عطفی در صنعت خودرو بود. پس‌ از آنکه گروه فولکس‌واگن حقوق برند بوگاتی را به دست آورد، ساخت یکی از برجسته‌ترین ابرخودروهای تاریخ و سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را در دستور کار قرار داد. در این مسیر، بوگاتی چندین طراحی مختلف برای ظاهر این خودرو را بررسی کرد و پیش از رونمایی از ویرون به‌عنوان نتیجهٔ نهایی این پروژهٔ بلندپروازانه، بوگاتی چند کانسپت جذاب مثل EB۱۱۸ و شیرون ۱۸/۳ را معرفی کرد. درحالی‌که برخی از این کانسپت‌ها به نمایش عمومی درآمدند، یک پیش‌زمینه ناشناخته برای ویرون سال‌ها مخفی ماند. این کانسپت شگفت‌انگیز که توسط والتر دسیلوا طراحی شده بود، اخیراً در موزه آتواشتات آلمان، کنار کارخانه فولکس‌واگن به نمایش گذاشته شده است.

گرچه این کانسپت در سال ۱۹۹۹ طراحی شد اما تقریباً یک دهه مخفی ماند. در سال ۲۰۰۹، مجله ایتالیایی کواتروروته با انتشار تصاویری وجود آن را فاش کرد. برخلاف دیگر کانسپت‌هایی که پیش‌نمایش ویرون بودند، این نمونه هرگز به نمایشگاه‌های خودرو راه نیافت و کاملاً ناشناخته باقی ماند. اگرچه بوگاتی نهایتاً از این کانسپت به‌عنوان پایه‌ای برای تولید ویرون استفاده نکرد اما در طراحی آن نشانه‌های متعددی از بوگاتی دیده می‌شود. این خودرو دارای جلوپنجره نعل اسبی نمادین بوگاتی با شکلی بیضی مانند است و از همان خط C امضایی که در ویرون، شیرون و توربیون دیده می‌شود استفاده می‌کند.

ظاهر حشره مانند این کانسپت بحث‌برانگیز است و در مقایسه با ویرون تولیدی، چراغ‌های جلوی گرد و چراغ‌های عقب دایره‌ای معمولی، کمی بیش‌ازحد ساده به نظر می‌رسند. با این‌ حال، عناصری از بخش عقب این کانسپت مثل کاور پیشرانه و سر اگزوز مرکزی بزرگ، بر طراحی ویرون تأثیر گذاشتند؛ مانند کانسپت ۱۸/۳ شیرون که در سال ۱۹۹۹ رونمایی شد، این کانسپت هم به یک پیشرانه ۶.۳ لیتری W۱۸ مجهز شده بود که از سه ردیف شش سیلندر تشکیل می‌شد. این پیشرانه هرچند به نسخهٔ تولیدی راه پیدا نکرد و جای خود را به موتور W۱۶ چهار توربو داد اما بسیار جاه‌طلبانه بود. هیچ اطلاعاتی درباره مدت‌زمان نمایش این کانسپت ویژه بوگاتی در آلمان وجود ندارد اما قطعاً ارزش بازدید از نزدیک را خواهد داشت.

۲۲۷۳۲۲

منبع :خبر آنلاین

خروج از نسخه موبایل