چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران آغاز به کار کرد

به گزارش راه پایدار:

۱۵:۰۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۳

مراسم افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران امروز جمعه ۲۷ مهرماه در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است که در این مراسم مهدی آذرپندار، دبیر جشنواره و جمعی از داوران و فیلمسازان این رویداد حضور دارند.

آیین افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سالن ۹ پردیس سینمایی ملت با معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره عکس تهران و جشنواره «عطر خدمت» و ۲ نکوداشت همراه می‌شود.

مراسم افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اجرای محمدرضا مقدسیان و یادبود درگذشتگان مطرح سال اخیر سینمای ایران از جمله جلیل شعبانی، بیتا فرهی، مهدی خلیلی، پروانه معصومی، حسین سپهوند، زهره حمیدی، سعید راد، صدرالدین حجازی، محمد جعفر باقرنیا، ناصر طهماسب و رضا داوود نژاد ادامه یافت.

در ادامه این مراسم از نیما عباس‌پور، کارگردان مطرح سینمای فیلم کوتاه ایران تقدیر و برای یادبود لوحی به وی اهدا شد.

نیما عباس‌پور بیان کرد: بابت این بزرگداشت از شما ممنونم ولی دوستان می‌دانند که اصلا خوشحال نیستم و با کلنجار این برنامه را پذیرفتم. دلیلش هم این است که حالم خوب نیست و حال خیلی‌ها سال‌هاست که خوب نیست. کاش جای اینکه از من تقدیر می‌شد امروز داریوش مهرجویی، وحیده محمدی‌فر، کیومرث پوراحمد و … زنده بودند.

در ادامه مراسم نکوداشت جعفر باقری‌نیا، کارگردان فیلم کوتاه و مستند بخش بعدی مراسم افتتاحیه بود که لوح یادبود مراسم به همسر و دختر این فیلمساز اهداء شد.

همسر این هنرمند گفت: از دست دادن همسر هنرمند نه‌تنها یک فقدان شخصی بلکه از دست دادن یک منبع الهام است. محمدجعفر باقری‌نیا حتی در واپسین روز‌های زندگی خود برای خلق اثر تلاش کرد و بر این باورم که او اکنون کنار ما حضور دارد و عشق و علاقه او هرگز از بین نخواهد رفت.

معرفی برگزیدگان جشنواره عکس

در جریان برگزاری مراسم افتتاح رسمی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزیدگان نخستین جشنواره عکس تهران نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش تک عکس از عاطفه حقیقی و بیژن نوباوه قدردانی شد.

 برگزیده سوم در بخش تک عکس سید متین هاشمی بود که از او تقدیر و لوح افتخار اهدا شد. 

بابک کنعانی از تهران نفر دوم برگزیده بخش تک عکس معرفی شد و برگزیده اول از شهر ارومیه صمد قربان لوح افتخار و تندیس خود را گرفت.

در بخش مجموعه عکس، عرفان سامان‌فر از شیراز برای مجموعه عکس در خطر انقراض و اصغر خمسه از تهران برای مجموعه ژنتیک (نابینایان) لوح تقدیر و یک صد میلیون ریال جایزه نقد گرفتند. 

همچنین فاطمه روحانی با مجموعه خانه‌ای برای گل فیکوس به عنوان نفر اول مجموعه عکس، لوح افتخار، تندیس و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال را دریافت نمود.

برگزیدگان بخش مجموعه عکس جوان ایرانی

لوح افتخار این بخش به علیرضا عباسی‌فر برای مجموعه خوابگاه تعلق گرفت.

برگزیده این بخش سعید نیک‌پور برای مجموعه عکس «کشتی گیله مرد» بود.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل