ضرورت حمایت دولت چهاردهم از سازمان انتقال خون با هدف ارائه خدمات بیشتر

به گزارش راه پایدار :

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون با بیان اینکه از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهم از سازمان انتقال خون حمایت کند، اظهار کرد: از دولت آتی انتظار داریم به سازمان انتقال خون کمک شایانی کند تا بتوانیم تجهیزات و نیازهای این مجموعه را با هدف ارائه خدمات بیشتر تامین کنیم. 

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در جهت تامین خون سالم و کافی، با بیان اینکه از دولت چهاردهم می‌خواهیم از  سازمان انتقال خون حمایت کند، اظهار کرد: خون، جزو حوزه پدافند غیرعامل محسوب می‌شود و سازمان انتقال خون نیز به عنوان یک دستگاه حیاتی انتخاب کرده‌اند. هرچه میزان تجهیزات سازمان انتقال خون افزایش یابد، به تبع آن نیز میزان خدماتی که به جامعه پزشکی ارائه می‌دهد، افزایش می‌یابد. 

وی درباره اعتبار تخصیص یافته به سازمان انتقال خون گفت: سال گذشته، سازمان انتقال خون از اعتبار خوبی برخوردار شد اما میزان اعتبار تخصیص‌یافته امسال در مقایسه با سال گذشته کمتر است. اگرچه بخشی از اعتبار کاهش یافته با همت مسئولان و نمایندگان مجلس تامین شد اما از دولت آتی انتظار داریم به سازمان انتقال خون کمک شایانی کند تا بتوانیم تجهیزات و نیازهای این مجموعه را با هدف ارائه خدمات بیشتر تامین کنیم. 

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ادامه داد: اگرچه بودجه سازمان انتقال خون کافی نیست اما سال گذشته توانستیم آرزوی ۲۰ ساله این سازمان را محقق کنیم؛ یعنی آزمایش مولکولی “NAT” را عملیاتی کنیم. آزمایش «نت» در استان تهران اجرا می‌شود و به زودی تمام مراکز انتقال خون از این آزمایش برخوردار می‌شوند. 

میرزایی با بیان اینکه «عدالت در حوزه تجهیزات» را در کانون توجه قرار داده‌ایم، گفت: دولت سیزدهم به موضوع عدالت توجه کرد؛ به نحوی که تمام پایگاه‌های انتقال خون کشور از تجهیزاتی برخوردار هستند که در استان تهران وجود دارد. باز هم تاکید می‌کنم سازمان انتقال خون برای اینکه برای ارائه خدمات به‌روز، به حمایت‌های دولت نیاز دارد؛ ضمن آرزوی موفقفیت برای دولت آتی از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهم از سازمان انتقال خون حمایت کند. 

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

خروج از نسخه موبایل