اخبار اقتصادی

سکه و طلا ارزان شد

به گزارش راه پایدار :

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، ضمن اشاره به دو اقدام موثر عرضه سکه و واگذاری ارز توسط بانک مرکزی که سبب توقف روند صعودی سکه و طلا در بازار امروز (یکشنبه) شد، از کاهش ۱.۱ میلیون تومانی بهای سکه و کاهش ۸۵ هزار تومانی بهای طلا در بازار نسبت به روز گذشته خبر داد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز بازار جهانی تعطیل بود، قیمت اونس جهانی طلا تغییری نداشت اما قیمت سکه و طلا با توجه به کاهش یکباره‌ نرخ ارز در بازار امروز که هر دلار آمریکا حدود ۱۲۵۰ تومان کاهش داشت، سبب شد که سکه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته (شنبه) ارزان‌تر شود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، در رابطه با علت این توقف روند صعودی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا و دور زدن از مسیر صعود، گفت: علت این کاهش، دو عامل بوده است. واگذاری ارز و حراج سکه و طلا توسط بانک مرکزی سبب شد در حالیکه قیمت جهانی طلا ثابت بود، قیمت سکه و طلا در بازار داخل سیر نزولی پیدا کند.

این کارشناس بازار سکه و طلا در رابطه با آخرین قیمت‌ها در بازار امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) و تغییر آن‌ها نسبت به روز گذشته، اعلام کرد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، در آخرین معاملات امروز ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۷۰۰ هزار تومان کاهش، به ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. در قطعات کوچکتر، به‌ترتیب نیم سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه با حدود ۳۵۰ هزار تومان کاهش ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی با ۳۰۰ هزار تومان کاهش امروز (شنبه)، شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشته است.

وی افزود: هر مثفال طلای آب شده (۱۷ عیار) با حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش همراه شده و به ۱۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسیده است و هرگرم طلای ۱۸ عیار به سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده که ۸۵ هزار تومان کاهش به ازای هر گرم، اتفاق افتاده است.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه نیز امروز با حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش، امروز به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. این درحالیست که دیروز (شنبه) سکه شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارای حباب بود. این کاهش حباب سکه نیز در اثر واگذاری سکه توسط بانک مرکزی بوده است.

این کارشناس بازار سکه و طلا برای روزهای آتی پیش‌بینی کرد: با توجه به اینکه فردا بازارهای جهانی بازگشایی می‌شود و طی مدت اخیر، در بازار جهانی، نوسان اونس جهانی طلا نیز بسیار بوده است؛ لذا بایستی منتظر وضعیت اونس پس از بازگشایی بازار باشد. علاوه‌ بر مسائل داخلی، در مسائل خارجی نیز متغییرهای زیادی داریم و به‌ تبع تغییرات خواهیم داشت اما مثبت یا منفی آن قابل پیش‌بینی نیست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *