رنو کولئوس محبوب ایرانیان، لباس چینی به تن کرد /عکس

به گزارش راه پایدار :

امیرمسعود عابدین_ ‌همان‌طور که از تناسبات و استایل رنو گرند کولئوس مشخص است، این خودرو در اصل جیلی Xingyue L است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. با این حال، به‌عنوان اولین محصول مشارکت جیلی و رنو، بیش از چند پنل بدنه باز طراحی شده است.

در نمای جلو از جلوپنجره مشبک و ورودی‌های هوای جدید همراه با چراغ‌های LED استفاده شده است. از سوی دیگر، قسمت عقب با تغییرات جزئی روی سپر و درب عقب به‌روز شده است.

این شرکت همچنین تریم Esprit Alpine، پرچم‌دار سری گرند کولئوس را به نمایش گذاشت. این تریم با ادوات آبی رنگ، نشان آلپاین روی گلگیرها و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی منحصربه‌فرد متمایز می‌شود. فضای داخل با تم تیره و دوخت آبی رنگ و آلکانترا تزئین شده است. تمام تریم‌ها دارای صفحه‌نمایش سه‌گانه ۱۲٫۳ اینچی جیلی هستند که بیشتر داشبورد را پوشش می‌دهد.

رنو گرند کولئوس دارای طول ۴۷۸۰ میلی‌متر (۱۸۸٫۲ اینچ) و فاصله بین دو محور ۲۸۲۰ میلی‌متر (۱۱۱ اینچ) است. این ابعاد باعث می‌شود که از نسل قبل کولئوس و شاسی‌بلندهای آسترال و Espace ویژه اتحادیه اروپا بزرگ‌تر شود. فضای داخلی به‌طور انحصاری در پیکربندی پنج نفره موجود است.

رنو گرند کولئوس مانند برادر چینی خود، جیلی Xingyue L، از معماری CMA استفاده می‌کند که توسط ولوو XC۴۰ و چندین مدل از جیلی و Lynk & Co نیز استفاده می‌شود. در زیر کاپوت، گزینه‌هایی برای پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی وجود دارد.

مدل هیبریدی شامل یک موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ و دو موتور الکتریکی است که در مجموع ۲۴۲ اسب بخار تولید می‌کند. همچنین یک موتور ۲٫۰ لیتری بنزینی توربوشارژ وجود دارد که ۲۰۸ اسب بخار تولید می‌کند. در هر دو مورد، نیرو به محور جلو منتقل می‌شود و مدل بنزینی نیز گزینهٔ تمام چرخ محرک را ارائه می‌دهد.

رنو گرند کولئوس از پاییز امسال در کره در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا رنو قصد دارد این مدل را به بازارهای دیگر صادر کند یا خیر.

منبع: carscoops

۵۴۳۲۲

منبع :خبر آنلاین

خروج از نسخه موبایل