خودرو

خودروهای بدون راننده در راه خاورمیانه

بر اساس گزارش راه پایدار به نقل از فوربس، «کروز» ، شرکت روبوتاکسی مستقر در سانفرانسیسکو با حمایت جنرال موتورز ، قصد دارد فعالیت های خود را به دبی گسترش دهد و اولین واحد خود را در خارج از کشور و در خاورمیانه تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی کند.

این شرکت بنا دارد هزاران ون اتوماتیک برقی خود را تا پایان سال در آنجا مستقر کند تا در دوبی تاکسی و ون های اتوماتیک حضور داشته باشند.

اداره راه و ترابری دبی و کروز توافق نامه ای را با این شرکت آمریکایی امضا کردند تا تاکسی های مستقل در این شهر با تکنولوژی بالا کار کند. در بیانیه اعلام شده که ۴ هزار خودرو خریداری می شوند.

براساس تصمیم گرفته شده تعداد کمی از این خودروها در سال ۲۰۲۳ در دبی آغاز به کار می کنند ، هرچند مشخص نیست که چه زمانی آنها اقدام به سوار کردن مسافر خواهند گرفت.

این تاکسی ها که در ژانویه سال ۲۰۲۰ و قبل از همه گیری کووید۱۹ رونمایی شد ، فاقد فرمان ، پدال ، برف پاک کن شیشه جلو اتومبیل یا سایر ویژگی های معمول خودرو است. تنها یک کابین جادار با دو مجموعه صندلی رو به داخل برای مسافران است.

این خودرو به طور مشترک با مهندسان جنرال موتورز ، کروز و هوندا ساخته شده است.

این فناوری کروز با برنامه های دبی برای تبدیل یک چهارم سفرهای وسایل نقلیه با استفاده از خودروهای خودران تا سال ۲۰۳۰ مطابقت دارد. این شهر امیدوار است که استقرار وسایل نقلیه مستقل برقی هم هزینه های حمل و نقل و هم حوادث جاده ای را کاهش دهد.

منبع : اقتصاد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *