باید به غیرتمان بر بخورد!

به گزارش راه پایدار :


مردم توجه کنند بدون در نظر گرفتن حب و بغض‌های سیاسی که در فضای انتخاباتی وجود دارد،‌برای تشکیل یک دولت قوی به میدان بیایند و از میان دو نامزد باقی مانده فردی را برگزینند که بتواند اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند.

به گزارش ایسنا، محمد صفری در سرمقاله سیاست روز نوشت: تأثیرگذاری یک اصل مهمی است که هر جامعه‌ای با وجود حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی باید به آن توجه ویژه داشته باشد. این تأثیرگذاری نخست باید در داخل نهادینه شود به این معنا و مفهوم که مسئولان و نظام سیاسی حاکم آنقدر باید شفاف و صادق باشند که مردم تحت تأثیر چنین رویه‌ای از سوی آنها قرار گیرند تا پشتوانه قوی برای کشور و حاکمیت باشند.
کشوری همچون ایران با انقلابی که در آن رخ داده و ۴۵ سال از آن می‌گذرد،‌ باید با تجربه و آبدیده شده باشد که درالبته در برخی مسائل و امور اینگونه است اما در برخی دیگر چنین نیست.
دلیل این که می‌گوییم نیست این است که تجربه کاهش مشارکت در انتخابات در هر دوره دیده می‌شود و در این دوره نیز مشارکت ۴۰ درصدی قابل توجه و استناد نیست، باید تعارفات را کنار گذاشت وبه طور جدی این مسئله آسیب شناسی شود که چرا چنین شرایطی پیش آمده است.
مشارکت پایین مردم برای حضور در انتخابات مسئله‌ای جدی است که قطعا زیان آن به مردم،‌ کشور و انقلاب وارد می‌شود.
با کاهش آمار مشارکت به ۴۰ درصد، کمترین میزان مشارکت در همه انتخابات‌ جمهوری اسلامی ثبت شد. این اتفاق، ناخوشایند است.
اما چنین اتفاقی را نباید به حساب دشمنی آن ۶۰ درصدی که در انتخابات مشارکت نمی‌کنند نوشت. جمعی از آنها اعتراض، انتقاد و گلایه‌هایی دارند که به حق است،‌ اگر به خواسته آنها پاسخ داده شود قطعاً پای کار خواهند آمد این طیف از آن ۶۰ درصد رأی ندهند، بیش از نصف آن جمعیت را تشکیل می‌دهد که اگر پای کار بیاید درصد مشارکت بسیار بالا خواهد رفت.
بخش دیگر از آن ۶۰ درصد را می‌توان در جمع آنهایی دانست که اعتقادی به انقلاب اسلامی و نظام سیاسی آن ندارند و برخی دیگر هم بی‌تفاوت هستند و برایشان مهم نیست که اگر پای کار نیایند چه اتفاقی خواهد افتاد.
قطعاً اگر همچنان در هر دوره شاهد کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشیم، ضعف کشور اتفاق خواهد افتاد که پدیده مطلوب و دلخواه دشمنان است.
قطعا هر ایرانی که کشور خود را دوست دارد، نمی‌خواهد خاک وطن به دست دشمن بیفتد و چند تکه شود. تبیین این هدف برای افکار عمومی می‌تواند اصل و اهمیت مشارکت در انتخابات را برای مردم روشن کند، این جرقه و تلنگر را در ذهن آنها بزند که هر نظام سیاسی غیر از نظام جمهوری اسلامی در ایران حاکم باشد باید اتفاق تلخ و ناگواری را تجربه کند.
درباره همین مسئله سخنان رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت قابل توجه و بسیار مهم است. ایشان در این دیدار گفتند؛ حرکت مدافعان حرم ایران و منطقه را نجات داد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ماهیت خشن و بی‌رحم و غیرانسانی تشکیلات داعش و گروه‌های همسو با آن که با حمایت‌های تسلیحاتی و تبلیغاتی آمریکا و غرب شکل گرفته بودند، افزودند: هدف از این تشکیلات، ناامن کردن منطقه و به‌ویژه ایران بود اما مدافعان حرم این خطر بزرگ را نیز خنثی کردند.
مسئله اهدافی که دشمنان علیه ایران دنبال می‌کنند توهم نیست،‌واقعیت است، حتی در صورت نشان دادن نرمش و مذاکره هم دشمنی‌ها پایان نمی یابد تنها راه پایان دادن به دشمنی‌ها قوی‌تر شدن است و بس.
اگر نیروی نظامی مقتدر و تأثیر گذار داریم به واسطه پشتوانه مردمی است، فرزندان مردم در نیروهای مسلح حضور دارند و با افتخار به حراست و دفاع از وطن می‌پردازند پس برای قدردانی از چنین امنیتی که به وجود آمده است تنها راه و کار ساده حضور در انتخابات و مشارکت است.
اما بخش کوتاهی را به جایگاه و پایگاه جریان‌های سیاسی و فکری اختصاص دهیم که در این انتخابات ظرفیت آنها نشان داده شد.
مردم توجه کنند بدون در نظر گرفتن حب و بغض‌های سیاسی که در فضای انتخاباتی وجود دارد،‌برای تشکیل یک دولت قوی به میدان بیایند و از میان دو نامزد باقی مانده فردی را برگزینند که بتواند اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند. رئیس جمهور با رأی ۱۰ میلیون یا ۱۲ میلیون رئیس جمهوری با پشتوانه قوی مردمی نخواهد بود. تعارفات را کنار بگذاریم حب و بغض‌ها را فرو دهیم و تنها در اندیشه سربلندی ایران اسلامی باشیم و به غیرتمان بر بخورد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

خروج از نسخه موبایل