بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از ایسنا

به گزارش راه پایدار :

رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از خبرگزاری ایسنا، به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های بیمه مرکزی پرداخت و گفت: اولویت اصلی ما در بیمه مرکزی موضوع نظارت است.

به گزارش ایسنا، پرویز خوش‌کلام خسروشاهی امروز (چهارشنبه) از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد و ضمن دیدار با مدیران و خبرنگاران این خبرگزاری، در گفت‌وگویی خبری با خبرنگاران این رسانه شرکت کرد.

وی در دیدار با سرپرست خبرگزاری ایسنا گفت: رویکرد جدید ما در بیمه مرکزی افزایش رضایت مردم و جامعه به صورت معنادار به صنعت بیمه است.

خوش‌کلام خسروشاهی همچنین اولویت اصلی بیمه مرکزی را نظارت عنوان و اظهار کرد: بیمه مرکزی سه محور نظارت، توسعه و بیمه‌گری را بر عهده دارد با این حال اولویت اصلی بیمه مرکزی موضوع و محور نظارت است.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما افزایش توانگری و کنترل رفتارهای شرکت‌های بیمه‌ای در بازار و صنعت بیمه است. اگر توانگری شرکت‌های بیمه‌ای افزایش یابد بدون شک این شرکت‌ها در پرداخت‌ها بازدهی مناسبی دارند. 

خسروشاهی افزود: بیمه مرکزی به دنبال افزایش رضایت اجتماعی است و شرکت‌های بیمه‌ای به دنبال کسب سود و منفعت خود هستند. با این حال، وظیفه ما ایجاد تعادل حوزه رضایت اجتماعی و جلوگیری از ضرر و زیان شرکت‌های بیمه‌ است.

وی ادامه داد: امروز باید ارتباط بیمه مرکزی با مصرف‌کنندگان صنعت بیمه کم هزینه شود ما از ظرفیت نهادهای صنعتی در این رابطه حداکثر بهره را می‌بریم. 

در ادامه ابوالقاسم رئیسی – سرپرست خبرگزاری ایسنا – ضمن تشکر از حضور رئیس کل بیمه مرکزی در خبرگزاری ایسنا در رابطه با تبیین جایگاه رسانه برای شناخت صنعت بیمه گفت: رسانه به عنوان یکی از ابزارهای بسیار موثر و مهم در جهت تبیین، تصحیح و تصویر سازی است که می‌تواند کمک شایانی در جهت آگاه سازی جامعه باشد. 

وی صنعت بیمه را یک صنعت پیچیده و حرفه‌ای دانست و گفت: عدالت اجتماعی از مهم‌ترین ارکان توسعه پایدار است و این صنعت در تحقق عدالت اجتماعی نقش بسزایی دارد.

رئیسی یکی از کارکردهای مهم صنعت بیمه را مدیریت ریسک و کاهش خسارت ناشی از رویدادهای ناگهانی دانست و گفت: این امر می‌تواند با کمک رسانه و محدودیت رفتار آحاد جامعه در پیشگیری از حوادث کمک کند.

وی افزود: در خبرگزاری ایسنا، آماده کمک و یاری به صنعت بیمه در راستای تبیین منافع همه ذینفعان اعم از شرکت‌های بیمه گذار، بیمه مرکزی و از همه مهم‌تر مردم هستیم.  

به گفته سرپرست خبرگزاری ایسنا آنچه امروز ممکن است در تصور مردم و استفاده کنندگان از بیمه‌ها وجود داشته باشد، گاهی ابعاد منفی آن به چشم می‌خورد، ماحصل عدم آگاهی بخشی و تمرکز بر فعالیت، اطلاع رسانی به موقع و شاید عملکرد برخی از بازیگران این حوزه است. 

وی اظهار کرد: در صورتی که اطمینان خاطر از دستاوردها و خدمات بیمه‌ای به درستی اطلاع رسانی شود و کنشگران این حوزه نیز در جایگاه خود به خوبی و با در نظر گرفتن انتفاع مردم عمل کنند، زحمت این عزیزان نیز به خوبی دیده می‌شود و مردم در آرامش می‌تواننداز مزیت‌های صنعت بیمه استفاده کنند و در این راستا به عنوان یک رسانه آمادگی لازم برای تبیین و تشریح جایگاه صنعت بیمه در جامعه را داریم. 

مشروح گفت‌وگوی خسروشاهی با خبرگزاری ایسنا طی روزهای آینده منتشر می‌شود.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

خروج از نسخه موبایل