سلامتپزشکیسالمندان

این ویتامین قاتل آلزایمر است

به گزارش راه پایدار و به نقل از تابناک باتو، مجموعه ویتامین‌های گروه ب یا ب کمپلکس، مهم‌ترین و موثرترین ویتامین‌ها برای سلامت مغز هستند و البته آثار خوب آنها سایر اندام‌ها را هم تقویت می‌کند؛ بارزترین اثر این گروه از ویتامین‌ها جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل است.

متخصصان تغذیه همواره توصیه می‌کنند که از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنیم و در این صورت است که می‌توانیم از دریافت همه ویتامین‌ها و مواد مغذی متنوعی که بدن ما به صورت روزانه به آنها احتیج دارد مطمئن شویم.

یکی از مزیت‌های مهم این سبک تغذیه‌ای این است که به جلوگیری از زوال شناختی و عقلی کمک می‌کند با این حال، به طور طبیعی خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی با افزایش سن، افزایش می‌یابد و ما با این سوال مواجه می‌شویم که «بهترین ویتامین برای محافظت از مغز پیر ما چیست؟»

پاسخ این است که یک برنامه غذایی واقعا مؤثر باید برای نیازهای منحصر به فرد یک فرد شخصی‌سازی شود. اما گروهی از ویتامین‌ها هستند که برای جوان و سالم نگه داشتن مغز بیشترین اولویت را دارند: ویتامین‌های گروه B.

یک مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی وین نشان داد که افسردگی، زوال عقل و اختلالات ذهنی اغلب با کمبود ویتامین B مرتبط هستند.

راجاپرابهاکاران راجارتینام، روانپزشک و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «کمبود ویتامین B۱۲ به عنوان یک علت مشکلات شناختی اثری بسیار بیشتر از آن چیزی دارد که ما فکر می‌کنیم، به ویژه در میان سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند و به درستی غذا نمی‌خورند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *