اجاره خودروهای میلیاردی برای سریال های نمایش خانگی

اگر دنبال کننده سریال های نمایش خانگی باشید متوجه تغییر سبک این سریال ها در این چند سال اخیر شده اید. با گرم شدن بازار این سریال ها، زرق و برق آن ها هم بیشتر شده است. از خانه های لاکچری در محله های شمال تهران گرفته تا ماشین های لوکس و خارجی. اما بودجه ی این ولخرجی سریال ها از کجا تامین می شود و چه افرادی پشت این قضیه هستند؟

پشت پرده خودروهای فوق لاکچری

شاید اولین چیزی که توجه هر مخاطبی را جلب می کند، خودروهایی است که در این سریال ها استفاده می شود. خودروهای وارداتی که تعداد کمی از آنها در سطح شهر دیده می شود و بسیار کمیاب هستند، بازیگران زیادی با آنها رانندگی می کنند. از جدیدترین مدل های لامبورگینی و بنز گرفته تا انواع پورشه و لندکروز. اما این خودروها چگونه تامین می شود؟

شرکت های متعددی هستند که خودرو به مردم عادی و برای فیلم برداری سریال اجاره می دهند. در این صورت هم قیمت مناسب تر خواهد بود و هم از ماشین های متنوع تری می توان استفاده کرد. اجاره ماشین از این شرکت ها به صورت روزانه و یا ماهانه می تواند باشد که قطعا در این صورت به سود تهیه کنندگان خواهد بود.

سریال یاغی و قورباغه دو سریال محبوب در این چند سال اخیر هستند که خودروهای لوکس آنها به خوبی در یاد مخاطبین مانده است. عوامل این دو سریال خودروها را از شرکت معتبر صداقت رنت اجاره کرده بودند. این شرکت چندین سال سابقه ی فعالیت در این حوزه را دارد و خودرو به تمام شهرهای ایران و شهر های استانبول و دبی اجاره می دهد.

هزینه خودروهای لاکچری

حال سوالی که مطرح می شود این است که هزینه ی این ماشین های اجاره ای به چه صورت است؟ اول از همه این قیمت ها به شرکت اجاره دهنده خودرو بستگی دارد. با یک سرچ ساده با دنیایی از شرکت های رنت مواجه می شویم که قیمت های مختلفی دارند. اما باید شرایط آنها برای دریافت مدارک و ودیعه را هم در نظر گرفت. نکته ی دیگر خودروی انتخابی برای اجاره هست. خودروهای خارجی مانند لامبورگینی و لندکروز بخصوص مدل سال های جدید تر قیمت بالایی حتی برای یک روز دارند اما اگر به صورت ماهانه و یا سالانه اجاره گرفته شوند، این قیمت کمتر هم می شود.  قیمت اجاره ی این خودروهای لوکس از ۱۰ میلیون تومان روزانه شروع می شود که شاید تا آخر یک پروژه هزینه ی زیادی باشد.

نکته ی جالب دیگر در خصوص این ماشین های اجاره ای، امکان داشتن راننده است. برای عدم ریسک رانندگی با این خودروها در زمان فیلمبرداری می توان اجاره خودرو با راننده را انتخاب کرد که برای جا به جایی آسان تر هم خواهد بود. مشخص است که داشتن راننده این هزینه ها را بیشتر هم می کند.

محبوب ترین خودروهای اجاره ای

کدام خودروها برای فیلم برداری محبوب تر هستند؟ در سریال‌های ایرانی، خودروها نه تنها به عنوان وسیله نقلیه بلکه به عنوان نمادی از شخصیت و وضعیت اجتماعی افراد نیز به کار می‌روند. جالب است بدانید ۸۰ درصد سریال های ایرانی از بنز و بی ام و استفاده می کنند. اما پورشه ماکان و مازراتی هم طرفداران زیادی داشته است.
با توجه به ژانر سریال از رنگ بندی سیاه و سفید بیشتر استفاده شده است.

خانه های لوکس و رویایی چه داستانی دارند؟

شاید تا چند سال پیش، خانه های فوق لاکچری را فقط در سریال های ترکی می دیدیم اما این تجمل گرایی ها کم کم به سریال های ایرانی هم راه پیدا کرده است. خانه های ویلایی چند هزار متری در شمال تهران، لوکیشن اصلی این سریال ها شده است. همچنین برخی از این خانه ها، باغ عمارت های عروسی ها هستند که برای فیلم برداری انتخاب می شوند. رقم اجاره ی این خانه ها نجومی است و از چند هزار میلیارد در سال شروع می شود. این خانه ها هم در کنار ماشین های لوکس خودنمایی می کنند.

خروج از نسخه موبایل