تغذیه

کدام میوه بهاری در پاندمی کرونا خورده نشود/پر خاصیت ترین میوه ها

 زهرا عبداللهی، گفت: مصرف میوه و سبزی به خاطر دارا بودن مواد مغذی گوناگون از جمله ویتامین‌های A ، C ، B ، املاح معدنی آهن، منیزم، پتاسیم و موادآنتی اکسیدانی همچون فلاونوئید و کارتنوئید می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی ما را در برابر بیماری‌های زیادی به خصوص کرونا بیمه کند.

وی افزود: آنتی اکسیدان‌ها از طریق ترکیب شدن با رادیکال‌های آزاد که به دنبال واکنش‌های اکسیداسیونی در بدن تولید می‌شوند از آسیب و تخریب سلول‌های بدن جلوگیری می‌کنند. در واقع مصرف سبزیجات رنگارنگ به دلیل املاح معدنی و ویتامین‌های مختلف می‌توانند بروز بیماری‌های غیر واگیر مثل بیماری‌های قلبی، فشار خون، دیابت، سرطان به خصوص سرطان‌های دستگاه گوارش و چاقی را در افراد کاهش دهند.

عبداللهی ادامه داد: همچنین مصرف میوه و سبزی می‌تواند از افزایش وزن و چاقی که احتمال ابتلاء به کرونا را در فرد افزایش می‌دهد جلوگیری کند. چاقی خود یک عامل خطر مهم ابتلاء به کرونا محسوب می‌شود. مرگ و میر ناشی از کوید ۱۹ در افراد چاق بیشتر است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: در میان میوه‌ها، مرکبات و سیب از پرخاصیت‌ترین میوه‌ها هستند. مصرف موز به دلیل داشتن کالری زیاد باید محدود شود. خیار نیز چون کالری بسیار کمی دارد و برای کسانی که اضافه وزن دارند یا دچار دیابت یا چاقی هستند، بسیار مناسب است.

عبداللهی افزود: بهتر است در ایام کرونا از توت فرنگی که میوه فصل بهاری است به دلیل بافت میوه که نمی‌توان به خوبی ضد عفونی کرد تا حد امکان از مصرف آن خودداری کنید.

این متن در خبرگزاری مهر منتشر شده و انتشار آن در راه پایدار به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *