اخبار اقتصادی

کاهش عرضه روغن سرخ‌کردنی در بازار+پاسخ سازمان حمایت

مشاهدات حاکی از آن است که عرضه روغن سرخ‌کردنی در سطح خرده فروشی‌ها کم شده است.

به گزارش راه پایدار و به نقل از ایسنا، سال گذشته تولید و توزیع روغن مایع و جامد چالش های بسیاری را به همراه داشت و کاهش عرضه آن به بازار، بسیاری را برای خرید روغن مجبور به ایستادن در صفهای طولانی کرد. البته اقدامات صورت گرفته و تزریق چندین هزار تن روغن توسط شرکت بازرگانی دولتی توانست ثبات و آرامش نسبی در بازار برقرار کند، اما کمبود روغن جامد همچنان پابرجا ماند.

امسال نیز  عرضه کم روغن جامد همچنان ادامه دار شده است و در کنار آن  نیز براساس مشاهدات میدانی و گزارش های رسیده از خرده فروشی های سطح شهر تهران، عرضه روغن سرخ کردنی هم در مغازه ها کم شده است.

موضوعی که رییس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد که روغن سرخ کردنی به اندازه کافی در بازار وجود دارد و  علت اینکه در برخی از خرده فروشی‌ها عرضه نمی شود، کمبود روغن نیست بلکه موضوع این است که این خرده فروشی‌ها واحد خود را در سامانه جامع تجارت تعریف نکرده و کد نقش دریافت نکرده اند.

تابش در صحبت هایش همچنین به عرضه روغن جامد نیز اشاره کرد و گفت که در حال حاضر مشکل اصلی، تامین روغن جامد است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نظارت، امیدواریم تا پیش از ماه مبارک رمضان این مشکل برطرف شود.

با وجود اینکه مسئولان مربوطه از سال گذشته همواره وعده داده‌اند که مشکلات موجود در تولید و توزیع روغن جامد و مایع را حل کنند، اما به نظر می رسد که این وعده‌ها هنوز عملیاتی نشده و تنها حد حرف باقی مانده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *