کسب و کار

خرید بلیط اتوبوس آسیا سفر (راهنمای خرید)

سفر با اتوبوس می‌تواند پر از خاطره‌های تلخ و شیرین باشد. آوازخواندن، شوخی با همراهان و دوستان، خوابیدن روی صندلی‌هایی که در نهایت برایتان گردن‌درد به همراه خواهد داشت، همه و همه از خاطرات خوب و بد سفر با اتوبوس به حساب می‌آید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم در خرید بلیط اتوبوس دقت کنید. بلیط را از شرکتی تهیه کنید که مطمئن باشید اتوبوس‌هایی سالم و مجهز دارد. امروزه بحث آلودگی هوا موضوع مهمی است؛ بنابراین بسیار مهم است که اتوبوسی انتخاب کنیم که دودزا نباشد و ایمنی مناسبی نیز داشته باشد. در این راستا ما به شما شرکت آسیا سفر را پیشنهاد می‌کنیم. این شرکت سال‌ها با فعالیت حرفه‌ای در زمینه اتوبوس‌رانی، شرکتی قابل اعتماد برای خرید بلیط اتوبوس است. در ادامه با این شرکت و نحوه خرید بلیط از آن بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی شرکت مسافربری آسیا سفر

شرکت مسافربری آسیا سفر شرکتی معتبر و حرفه‌ای در زمینه حمل و نقل جاده‌ای است. در سال‌های اخیر این شرکت جدیدترین انواع اتوبوس‌ها را به وسایل نقلیه خود افزوده است. اتوبوس‌هایی مانند اسکانیا، ولوو، مان و بنز اکنون بخش قابل توجهی از بلیط‌های این شرکت را تشکیل می‌دهند. وقتی بلیط اتوبوس آسیا سفر رزرو می‌کنید، دیگر درصد نگرانی شما بابت امنیت‌تان نزدیک به صفر خواهد رسید. خوب است بدانید که در حال حاضر این شرکت اتوبوسرانی، روزانه بیش از ۵۰ سرویس به سرتاسر کشور را مدیریت می‌کند.

این شرکت در تمام روزهای سال برای تمام مقاصد محبوب بلیط دارد. بلیط مسیرهای پرترددی مانند تهران به قم، تهران به اصفهان، تهران به شیراز و… ، ازجمله بلیط‌های محبوب و در عین حال همیشه در دسترس شرکت آسیا سفر هستند. خلاصه جهت اطلاع باید بگوییم همین که روی صندلی خود در یکی از اتوبوس‌های این شرکت نشستید، فقط با خیال راحت مناظر بیرون را تماشا کنید. راحتی و امنیت شما در این اتوبوس‌های این شرکت قابل تضمین است.

نحوه خرید بلیط اتوبوس آسیا سفر

نحوه خرید بلیط اتوبوس آسیا سفر

خرید بلیط اتوبوس آسیا سفر بسیار آسان است. این شرکت کاری کرده است که خرید بلیط اتوبوس برای شما امری بی‌دغدغه و بسیار آسان باشد. شما می‌توانید برای خرید بلیط هم به‌صورت حضوری اقدام کنید وهم به سایت‌های آنلاین سر بزنید. برای خرید حضوری باید به ترمینال بروید. در ترمینال باید با توجه به شهر مقصد خود، سراغ یکی از باجه‌های فروش بروید. ممکن است زمان سفر و خرید بلیط شما طوری باشد که مجبور شوید مدت طولانی در صف‌های بلند منتظر بمانید. روش حضوری تنها زمانی روش خوبی است که به اینترنت دسترسی ندارید و یا ناگهانی تصمیم به سفر گرفته‌اید.

برای راحتی بیشتر کافی است به اینترنت متصل باشید و از خانه برای خرید بلیط اقدام کنید. در روش اینترنتی باید به سایت‌های آنلاین فروش بلیط اتوبوس مانند ره بال آسمان سر بزنید. در این سایت‌ها باید شهر مقصد و تاریخ سفر خود را وارد کنید. پس از این مرحله تمام بلیط‌های در دسترس برای شما به نمایش درمی‌آیند. کافی است بلیط مناسب خود را به تعدادی که می‌خواهید، انتخاب کنید. در مرحله بعد برای اتمام کار خرید بلیط، باید هزینه بلیط را به صورت آنلاین پرداخت کنید. در این مرحله و پس از دیدن تکمیل فرایند خرید، بدانید که توانستید بلیط خود را تهیه کنید. یک روش ساده‌تر برای خرید بلیط اتوبوس آسیا سفر، نصب برنامه خود شرکت است. برای این کار در ابتدا باید به سایت آسیا سفر مراجعه کنید. در این سایت باید اپلیکیشن شرکت را روی تلفن همراه خود نصب کنید. در این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی برای هر مقصد و هر تاریخی درست مانند هر سایت دیگری بلیط تهیه کنید.

نمایندگی های آسیا سفر

ممکن است که شما ساکن تهران نباشید و بخواهید حضوری برای خرید بلیط اتوبوس اقدام کنید. خب نیازی به نگرانی از این بابت نیست. شرکت آسیا سفر در طول سال‌های فعالیت خود توانسته است در شهرهای دیگر نیز شعب متعددی تأسیس کند. برای تهیه بلیط این شرکت کافی است به یکی از این شعب در هر شهری که باشید، ‌سر بزنید. با این وجود باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید بلیط از طریق روش‌های آنلاین اقدام کنید؛ اما اگر امکان خرید آنلاین وجود نداشت، شعبه‌های آسیا سفر ۲۴ساعته آماده خدمت‌رسانی به شما هستند. آسیا سفر در تمام ترمینال‌های تهران و چندین شهر دیگر شعبه دارند.

این شهرها عبارتند از اهواز، شیراز، اصفهان (کاوه و صفه)، مشهد، تبریز، بوشهر، یزد، ارومیه، کرج، زنجان، اردبیل، کرمان، شهرکرد، رشت، خرم آباد، اراک، همدان، ایلام، بیرجند، بجنورد، یاسوج، زاهدان، قزوین، قم، گرگان، ساری، سنندج، کرمانشاه، بندر عباس و بسیاری شهرهای دیگر. برای اینکه مطمئن شوید که آسیا سفر در شهر شما نیز شعبه دارد یا خیر، کافی است با ترمینال شهر خود تماس گرفته و این موضوع را از آن‌ها جویا شوید. روش دیگر این است که به سایت آسیا سفر و بخش نمایندگی‌ها بروید. در این بخش شماره تماس تمام نمایندگی‌ها را خواهید دید.

استرداد بلیط اتوبوس آسیا سفر

نحوه خرید بلیط اتوبوس آسیا سفر

یکی از اتفاقات و چالش‌های سفر این است که شاید به هر دلیلی نتوانید به سفر بروید. در این حالت مجبورید که بلیط خریداری‌شده را کنسل کنید. لغو بلیط و استرداد هزینه پرداخت‌شده ممکن است فرایندی دشوار و پراسترس به نظر برسد. باید بدانید که اگر بلیط‌‌تان را از آسیا سفر تهیه کرده‌اید، استرداد مبلغ بلیط کاری بسیار ساده و بی‌دردسر است. خصوصاً اگر بلیط را آنلاین خریده‌اید که دیگر هیچ نگرانی نباید داشته باشد. روند لغو بلیط و استرداد مبلغ بلیط برای زمانی که حضوری بلیط را خریده‌اید با زمانی که بلیط را آنلاین خریده‌اید، متفاوت است.

 در حالت اول باید به ترمینال مراجعه کنید. در ترمینال با مراجعه به شعبه آسیا سفر از آن‌ها می‌خواهید که بلیط‌تان را لغو کنند. در این حالت هزینه بلیط را همان جا می‌توانید پس بگیرید. اگر بلیط را آنلاین تهیه کرده باشید، روند لغو بلیط کمی متفاوت است. در این حالت باید به سایتی که بلیط را از آن تهیه کرده‌‌اید، مراجعه کنید. در سایت باید بخشی تحت عنوان لغو بلیط و استرداد مبلغ وجود داشته باشد. در این بخش باید درخواست لغو بلیط و فرم استرداد مبلغ را پر کنید. پس از این کار مبلغ بلیط خریداری‌شده به شماره حسابی که وارد سایت می‌کنید، واریز خواهد شد. خلاصه اگر به هر دلیلی نتوانسید به سفر بروید، اصلاً جای نگرانی نیست. با خیال راحت بلیط خود را لغو کنید و هزینه خود را پس بگیرید. تنها نکته این است که بسته به زمان لغو بلیط، مبلغی به عنوان جریمه از شما گرفته می‌شود که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم.

نرخ جریمه کنسلی بلیط اتوبوس آسیا سفر

همان طور که گفتیم، بابت کنسلی بلیط مبلغی به عنوان جریمه از شما گرفته می‌شود. مقدار این مبلغ نیز بستگی به این دارد که بلیط را آنلاین خریده‌اید یا حضوری. اگر بلیط را آنلاین خریده‌اید، باید نهایتاً تا ۶ ساعت قبل از حرکت بلیط خود را لغو کنید. در این حالت ۹۰درصد مبلغ بلیط به حساب شما واریز خواهد شد؛ اما در حالت خرید حضوری این زمان متفاوت است. اگر بلیط را حضوری خریده‌اید، باید تا ۱۲۰ دقیقه قبل از حرکت بلیط خود را کنسل کنید. در این حالت نیز ۹۰درصد مبلغ به شما برگردانده می‌شود. در صورتی که  بلیط خود را دیرتر کنسل کنید، تنها ۵۰درصد مبلغ را پس می‌گیرید. این نکته را نیز بدانید که تنها تا ۷ روز بعد از تاریخ بلیط زمان دارید که بلیط خود را لغو کنید. از ۱۲۰ دقیقه قبل از حرکت تا ۷ روز پس از آن اگر بلیط را کنسل کنید، ۵۰درصد هزینه به شما پس داده می‌شود.

سخن پایانی

خرید بلیط اتوبوس برای هر نوع سفر و مقصدی که باشد، باید از شرکتی معتبر و امن صورت گیرد. این حق شما است که از امنیت و راحتی خود اطمینان داشته باشید. سفر با اتوبوس نیز مزایا و معایب خود را دارد. اگر از شرکتی حرفه‌ای و خوش‌نام بلیط اتوبوس را تهیه کنید، دیگر لازم نیست نگران معایب و خطرهای سفر باشید؛ چراکه مطمئن هستید در اتوبوسی به‌روز و امن نشسته‌اید. در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم برای سفر با اتوبوس شرکت آسیا سفر را انتخاب کرده و از طریق سایت‌های آنلاین بلیط آن را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *