آشنایی با ایمپلنت فوری دندان جلو

ایمپلنت فوری دندان جلو فرایندی است که کمک می‌کند تعویض دندان در مدت زمان کمتری انجام شود. در مورد ایمپلنت فوری بیشتر توضیح خواهیم داد.

ایمپلنت فوری چیست ؟

ایمپلنت فوری دندان جلو با ایمپلنت یک روزه کاملاً متفاوت است. شما قرار نیست تمام فرآیند ایمپلنت را در یک روز پشت سر بگذارید. ایمپلنت فوری به فرآیندی گفته می‌شود که در آن یک دندان و ریشه آن برداشته می‌شوند و ایمپلنت در همان موقعیت قرار داده می‌شود.

این فرایند به این شکل است که ابتدا دندان دائمی برداشته می‌شود و سپس بافت تمیز و آماده جایگزین می‌گردد. در نهایت ایمپلنت در استخوان قرار می‌گیرد و یک تاج موقت بالای ایمپلنت محکم می‌شود. پس از اینکه روند بهبودی چند هفته‌ای دنبال شد زمان آن می‌رسد که تاج دائمی به جای تاج موقت قرار بگیرد.

استفاده از ایمپلنت فوری برای حفظ زیبایی دهان و دندان شما بسیار موثر است. به ویژه زمانی که دندان جلو را از دست داده‌اید و قصد دارید ایمپلنت را جایگزین آن کنید، ایمپلنت فوری کمک می‌کند تا دندان شما زیبا بماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت می توانید از صفحه ( https://markazimplant.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa/ ) دیدن فرمایید.

آیا استفاده از ایمپلنت فوری دندان جلو خطر دارد؟

استفاده از ایمپلنت فوری دندان جلو بدون خطر و عوارض نیست. شما می‌خواهید فرآیند ایمپلنت را در مدت زمان کوتاه‌تری پشت سر بگذارید و قطعاً این کار می‌تواند خطراتی برای شما داشته باشد. مثلاً ممکن است دچار بیماری‌های عفونی شوید و این موضوع روند بهبودی شما را طولانی کند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که بسیاری از بیماران دستورالعمل‌های پس از جراحی را به درستی رعایت نمی‌کنند. مثلاً یکی از کارهایی که نباید بعد از ایمپلنت انجام دهند گاز گرفتن غذا یا جویدن آن است. اگر این کارها انجام شود ایمپلنت فوری با شکست مواجه می‌گردد.

دقت داشته باشید که عوارض ایمپلنت فوری در صورت شکست آن گاهی اوقات خسارات شدیدی برای شما به همراه خواهد داشت. اگر شما پس از ایمپلنت فوری دستورالعمل پزشک را رعایت نکنید احتمال از بین رفتن آن بسیار زیاد خواهد بود.

کاشت ایمپلنت فوری برای چه افرادی مناسب است؟

هر کسی نمی‌تواند اقدام به کاشت ایمپلنت فوری دندان جلو کند. استفاده از اینگونه ایمپلنت‌ها نیازمند شرایط خاصی است که تنها برخی افراد آنها را دارند. دندانپزشک باید پارامترهای گوناگونی را مورد بررسی قرار دهد تا متوجه شود بیمار امکان استفاده از این نوع ایمپلنت را دارد یا خیر. مهمترین فاکتورهایی که دندانپزشک برای این عمل جراحی باید در نظر داشته باشد عبارتند از:

فرآیند کاشت ایمپلنت فوری دندان جلو چگونه است؟

فرآیند کاشت ایمپلنت فوری دندان جلو در چند مرحله انجام می‌شود. با مراحل انجام ایمپلنت فوری بیشتر آشنا خواهیم شد:

برای کاشت ایمپلنت فوری دندان جلو سراغ دندانپزشک باتجربه بروید !

طبیعتاً برای انجام ایمپلنت فوری دندان جلو باید به سراغ یک دندانپزشک بروید. پیشنهاد می‌کنیم برای انجام این کار به سراغ متخصصی بروید که از تجربه کافی در زمینه ایمپلنت فوری برخوردار باشد. ایمپلنت فوری دندان جلو معمولاً به صورت تکی انجام می‌شود.

متاسفانه بسیاری از مردم به این نکته دقت نمی‌کنند که تعویض یک دندان در اغلب اوقات پیچیده‌تر از تعویض چند دندان به صورت همزمان است. زمانی که شما بخواهید چندین دندان را با هم تعویض کنید، ایمپلنت آنها را با هم آتل کرده و راحت‌تر در جای خود قرار می‌دهید.

در چنین شرایطی ایمن نگه داشتن ایمپلنت‌ها هم آسان خواهد بود. ضمناً به این مورد هم دقت داشته باشید که برخی دندان‌ها برای ایمپلنت شدن نیاز به ‌روش‌های ابتکاری دارند.

تنها یک دندانپزشک متخصص می‌تواند در شرایط خاص، روش‌های ابتکاری برای ایمپلنت دندان داشته باشد. البته قطعاً استفاده از دندانپزشک متخصص و با تجربه هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت اما اگر به ایمنی و طول عمر ایمپلنت دندان اهمیت دهیم، این هزینه چندان مهم نخواهد بود.

خروج از نسخه موبایل