دانستنیها

۱۰ کاربرد پوست پیاز در خانه داری، آشپزی و سلامت که عمرا نمیدونستی

به گزارش راه پایدار و

سایت سرگرمی روز :

پوست پیاز منبعی غنی از ویتامین های A,C,E و سرشار از آنتی اکسیدان ها است ؛ پوست پیاز خواص زیادی داره که ممکنه خیلی ها ندونن.

نکته مهم:برای استفاده بیشتر از فواید سیر و پیاز، تا جایی که ممکن است از نوع ارگانیک آن ها استفاده کنید تا از سموم آفت کش که بر روی لایه بیرونی سبزیجات استفاده می شود، دوری کنید ؛ حال به بررسی کاربردهای پوست پیاز و سیر می پردازیم.

۱۰ استفاده و کاربرد برای پوست پیاز و سیر:

پوست پیاز مواد مغذی بیشتری به سوپ و خورشت اضافه می کند:

می توانید برای اضافه کردن مواد مغذی بیشتر به سوپ ، خورشت و آب گوشت از پوست پیاز و سیر استفاده کنید. بعد از مدتی پوست کاغذی را از غذا خارج کنید.

برشته شدن بهتر سیر با نکندن پوست آن:

وقتی که سیر را کبابی می کنید، پوستش را نکنید. این لایه محافظتی، سیر را نرم نگه می دارد و مواد مغذی بیشتری به آن اضافه می کند.

برنج مغذی تربا اضافه کردن پوست پیاز :

درحین پخت برنج به آن پوست پیاز اضافه کنید تا ویتامین های آن را زیادتر کنید. اجازه دهید تا زمان پخت کامل برنج با هم بپزند و در آخر به راحتی پوست را جدا کنید.

کاربرد پوست پیاز برای پختن نان:

یک قاشق چایخوری پوست پودر شده پیاز را به خمیر نان خانگی اضافه کنید تا طعمی ملایم و مواد مغذی بیشتری به آن بدهید.

پوست پیاز گرفتگی ماهیچه را التیام می دهد:

پوست پیاز را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید تا یک دم کرده تهیه کنید. محلول را صاف کنید و قبل از خواب بنوشید تا گرفتگی ماهیچه ها بهتر شود.

دم کرده پوست پیاز خواب آور است:

به دلیل خاصیت خواب آوری، یک فنجان چای پوست پیاز دم کنید. خیلی راحت آب جوش را روی مقداری پوست پیاز بریزید و درپوش ظرف را گذاشته ، اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه همانطور بماند. چای را صاف کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

پوست سیر و پیاز به کود مواد مغذی اضافه می کند:

پوست سیر و پیاز راه خوبی برای اضافه کردن مواد مغذی به کود است که می تواند رشد گیاهان تان را سرعت ببخشد.

رنگ کردن تخم مرغ رنگی ، پشم و پارچه با پوست پیاز :

از پوست پیاز قرمز برای رنگ کردن تخم مرغ استفاده کنید. همچنین می توانید از پوست قرمز یا قهوه ای برای رنگ کردن پارچه و پشم استفاده کنید.

کاربرد پوست پیاز برای رنگ مو:

پوست پیاز به مو رنگ زیبای قهوه ای طلایی می دهد. خیلی راحت پوست پیاز را به ظرف آب اضافه کنید و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بجوشانید. اجازه دهید یک شب خنک شود و آب را صاف کرده و روی موی تمیز بریزید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی مو بماند ، سپس آب بکشید.

پوست سیر و پیاز خارش پوست را کاهش می دهد:

خاصیت ضد قارچی پوست سیر و پیاز، باعث تاثیر آن ها بر کاهش مشکلات خارش پوست ، مانند خارش پای ورزشکاران می شود.

نمی توانید در حال حاضر از آن ها استفاده کنید؟ پس آن ها را فریز کنید ؛ به این روش که به راحتی آن ها را داخل پلاستیک یا ظرف فریزر بگذارید و فریز کنید تا بعدا از آن ها استفاده کنید.

منبع: نمناک

منبع: سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *