کسب و کار

معرفی ۳ نهال بادام پر بارده

 

یکی از مغزیجات بسیار مفید که سلامتی انسان را تضمین می‌کند، بادام نام دارد، در این مقاله به ارقام پربارده نهال گردو می‌پردازیم. کشورهای چون ایالات متحد، آمریکا و اسپانیا در تولید بادام جزو سه کشور اول هستند و اما کشور ایران در پله‌ی پنجم تولید بادام قرار دارد.

توصیه می‌شود، برای کاشت نهال بادام مناطقی را انتخاب کنید که دارای زمستان‌های معتدل و بدون یخبندان است، زیرا سرمای بهاره شدید بسیار سریع و در کمتر از ۳۰ دقیقه می‌تواند شکوفه‌های درخت را بسوزاند.

ارقام پر بارده نهال بادام

ارقام پر بارده نهال بادام

تا کنون در ایران ۳۰ ارقام بادام یافت شده است که برخی بومی ایران هستند مانند، مامایی و آذر خوشه‌ای و برخی دیگر همچون نهال بادام تونو و نهال بادام فرانیس در کشورهای غیر ایران شناسنایی شده‌اند. برای اینکه بتوانید ارقام پربارده نهال بادام را شناسایی کنید باید از کارشناسان صاحب نام در زمینه باغداری و کشاورزی درخواست راهنمایی کنید.

ببش‌تر ارقام نهال بادام پربارده هستند و بسیاری از باغداران با وجود باغی به مساحت ۲ الی ۳ هکتار همانند باغات بزرگ بخش عمده محصولات را صادر می‌کنند و یک درآمد پرسود را برای خود رغم زده‌اند.

نهال بادام مامایی پر بارده است؟

نهال بادام مامایی جزو ارقام نهال بادام پربارده است، این نوع نهال بادام با آب و هوای نیمه خشک و کوهستانی سازگار است. در هر هکتار باغی که در آن نهال مامایی کاشت شده است به صورت تقریبی ۴ تن بادام به همراه پوست برداشت می‌شود، اگر پوست آن را حذف کنیم ۱۴۰۰ کیلو گرم مغز خام بادام به دست می‌آید.

از شکل ظاهری نهال مامایی می‌توان به میوه‌ی آن که کرکی و سبز و برگ‌های بیضی شکل آن که همانند چرم هستند و شکوفه‌های آن که همانند شکوفه‌های گیلاس به رنگ صورتی و سفید است اشاره نمود.

در هر هکتار نهال بادام فرانیس به چه مقدار بار می‌دهد؟

نهال بادام فرانیس متعلق به کشور فرانسه است، جزو نهال‌ بادام پربارده است و گل‌دهی آن طولانی مدت، به طوری که گل‌دهی این نهال در روزهای پایانی فروردین آغاز و تا روزهای میانی اسفند ماه ادامه دارد.

اگر تمامی نکات در کاشت نهال بادام فرانیس رعایت شود به راحتی پس از گذراندن سن بلوغ که هفت سال است و جاگیر شدن نهال در خاک، باردهی قابل توجه‌ی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

a44fa052 982f 46f1 83ca 77df217d760d

نهال بادام آذر خوشه ای

یکی دیگر از ارقام نهال بادام که غیر بومی است ، نهال بادام آذر خوشه‌ای است که به صورت پیوند دو رقم بادام دیگر به نام‌های نهال بادام کریسومرتو و نهال بادام فرانسوی آی به عمل می‌آید. این درخت بادام دارای طول عمر مفید ۴۰ ساله است و جزو درختان پربارده و قوی در برابر بیماری و آفات درختان است و میوه‌ این درخت تجاری‌ محسوب می‌شود.

این نهال بادام بومی کشور فرانسه است و رشد سریع‌تر نسبت به دیگر ارقام نهال بادام دارد، بنابراین در بین ارقام نهال بادام طرفدار بیش‌تری دارد.

نهال بادام تونو

نهال بادام تونو ابتدا در کشور ایتالیا شناسایی شده است و جزو نهال‌های پربارده بادام است، مغز درختان بادام تونو بسیار خوش طعم و دارای پوست سنگی است. پس از کاشت نهال بادام تونو در شرایط سازگار با نهال و مناسب باغداری به طور معمول در هر یک ‌هکتار ۵ تن محصول بار می‌دهد، البته توجه کنید که رسیدگی و آبیاری دقیق درختان در باردهی این نوع رقم نهال بادام بسیار موثر است.

دیگر ارقام نهال بادام که بسیار پربارده هستند و مقاومت بالایی در برابر آفات درختان دارند نهال بادام ربیع، نهال بادام شاهرودی ، نهال بادام سهند و نهال بادام شکوفه است. تمامی این ارقام پربارده در نهالستان برتر نهال با بالاترین کیفیت و منصفانه‌ترین قیمت ارائه می‌شود.

شرایط آب و هوایی سازگار با نهال بادام

به طور معمول ارقام نهال گردو تنوع بالایی دارد به همین علت در هر دو هوایی سرد و گرم می‌توانند رشد خوبی داشته باشد، اما عمده ارقام‌ نهال بادام هوای گرم و نیمه خشک را برای رشد و باردهی بیش‌تر ترجیح می‌دهند.

در استان‌های سیستان، بندر عباس، بوشهر و برخی از نقاط کرمان و فارس کاشت نهال بادام توصیه نمی‌شود، به طور کل در کاشت این محصول سعی کنید منطقه‌ی را انتخاب کنید که سرمای بهاره آن اندک و به ندرت اتفاق می‌افتد.

برای اینکه یک باغداری بدون ریسک و پردرآمدی را برای خود ایجاد کنید باید تمامی مراحل باغداری از جمله سمپاشی، کاشت دقیق نهال با الگوی قانونی و نحوه درست آبیاری را به دقت انجام دهید.

شرایط آب و هوایی سازگار با نهال بادام

کلام آخر

بادام یک میوه‌ی تجاری است و وجود یک‌ باغ بادام‌ به مساحت ۱ هکتار می‌تواند یک درآمد عالی و کم ریسکی را برای باغدار رقم بزند. درخت بادام در سرمای شدید تحمل ندارد، به طوری که اگر ۳۵۰ ساعت در سرمای ۷ درجه سانتیگراد قرار بگیرد جوانه‌های آن می‌شکند.

سعی کنید در زمان انتخاب نهال بادام نوع دیر گل و سازگار با آب و هوای متعدل و سردسیر را انتخاب کنید تا در سرمایه ناگهانی بهاره با ضرر و زیانی روبرو نشوید.

نهالستان برتر نهال با سابقه ۵۰ ساله اعتماد مشتریان ثابت خود را از نظر شناسنامه‌دار بودن نهال‌ها، پربارده بودن و کیفیت بی نظیر آن‌ها جلب نموده است، انتخاب نهالستان برتر نهال برای خرید نهال می‌تواند بهترین انتخاب عمر شما را رغم بزنید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

این مطلب ، یک رپورتاژ آگهی بوده و راه پایدار هیج نظری در آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *