دانستنیها

روزانه با یک لیوان از این ترکیب گیاهی و ریز دانه ها یبوست ، کبد چرب و اسهال زمستانی را از بین ببرید

به گزارش راه پایدار و به نقل از

سایت سرگرمی روز :

 « خاکشیـــــر » را اگر در آب سرد ترکیب و میل کنید، باعث درمان اسهال و اگر در آب گرم ترکیب و میل شود درمان کننده یبوست خواهد بود !

خاکشیر قاتل کبد چرب است.

معمولاً اجابت مزاج کمتر از سه بار در هفته یبوست در نظر گرفته می‌شود. اگرچه ممکن است همه‌ی مردم‌ گاهی دچار یبوست شوند، اما بعضی از افراد یبوست مزمن را تجربه می‌کنند که می‌تواند در کارهای روزمره اختلال ایجاد کند. یبوست دلایل مختلفی دارد، اما غالباً از مصرف ناکافی فیبر و مایعات ناشی می‌شود.

به‌طور سنتی از خاکشیر برای درمان بواسیر و یبوست استفاده می‌شود. دانه‌ی خاکشی در حضور آب متورم می‌شود و به دلیل افزایش حجم و داشتن خاصیت نرم‌کنندگی به دفع راحت‌تر کمک می‌کند. معمولاً گفته می‌شود که خاکشیر برای اسهال باید با آب سرد مصرف شود و خاکشیر با آب گرم برای درمان یبوست مفید است. در یک مطالعه، محققان ایرانی با بررسی ارتباط خاکشیر و یبوست متوجه شدند که مصرف همزمان خاکشیر و آلو در پیشگیری از یبوست و درمان آن مؤثر است.

در افراد مبتلا به کبد چرب مقدار زیادی چربی در سلول‌های کبدی انباشته می‌شود. علت دقیق تجمع چربی در کبد مشخص نیست، اما چاقی، افزایش چربی‌های خون، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) و کم‌کاری تیروئید احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

در طب سنتی از خواص خاکشیر برای کبد چرب و درمان آن استفاده می‌شود. خاکشیر دشمن کبد چرب است و شما می‌توانید با ترکیب کردن این گیاه‌ی دارویی با ترنجبین از خواص ترنجبین و خاکشیر برای کبد بهره ببرید.

راه‌ی دیگر برای درمان کبد چرب با خاکشیر این است که آن را با بارهنگ یا خرفه ترکیب کنید یا جوشانده‌ی آن را بنوشید. اگر می‌خواهید از جوشانده خاکشیر برای کبد چرب استفاده کنید،  دو قاشق غذاخوری از آن را همراه با دو لیوان آب جوشانده و به‌صورت ناشتا مصرف کنید.

منبع: سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *