کسب و کار

انواع شغل نویسندگی: ۱۳ شغل برای نویسندگان

 

مشاغل متنوعی برای نویسندگان ماهر وجود دارد. در مورد انواع مشاغل نویسندگی و مهارت هایی که برای رسیدن به یک رتبه حرفه ای نویسندگی نیاز دارید بیشتر بیاموزید.

۵ ویژگی افرادی که در موقعیت های نویسندگی موفق هستند

بسیاری از ویژگی های مختلف می تواند از یک فرد نویسنده موفقی بسازد. در اینجا چند ویژگی قابل توجه نویسندگان بزرگ وجود دارد:

  1. سازگاری: در دنیای دیجیتالی فزاینده، نویسندگانی که می توانند خود را با تغییرات تکنولوژیک تطبیق دهند، احتمال موفقیت بیشتری در حرفه خود دارند. ماندن در صدر روندهای استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا، و پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما مزیت رقابتی و درک بهتری از نحوه استفاده از نوشته خود می دهد.
  2. کنجکاوی: بسیاری از نویسندگان موفق تمایل ذاتی به یادگیری چیزهای جدید دارند. میل به یادگیری می تواند به ارائه جزئیات پیچیده داستان کوتاه، دقت یک خبر و تند کپی تبلیغات کمک کند.
  3. همدلی: صرف نظر از شغل شما، نویسندگان باید تجربه خواننده را در نظر بگیرند. در نوشتن خلاقانه، همدلی نویسنده را قادر می‌سازد تا در نظر بگیرد که یک اثر داستانی چه احساسی را در مخاطب ایجاد می‌کند. یک نویسنده تجاری بزرگ که از همدلی برای درک دیدگاه مشتریان استفاده می کند، احتمال بیشتری دارد که تبدیل به افراد شود.
  4. پشتکار: چه یک نویسنده آزاد، رمان نویس یا کپی رایتر داخلی، نویسندگان حرفه ای باید درجه قابل توجهی از وفاداری داشته باشند. نوشتن به خودی خود می‌تواند سخت باشد، اما وقتی صحبت از مشاغل نویسندگی آزاد به میان می‌آید، باید برای حفظ درآمد، منابع کاری آزاد از مشتریان بالقوه را نیز مدیریت کرد. صرف نظر از نوع شغل نویسندگی، قطعاً پستی و بلندی وجود دارد – نویسندگان موفق یاد می‌گیرند که وقتی کار سخت می‌شود، آن را حفظ کنند.
  5. دیدگاه: نویسندگان موفق چیزی بیش از دانش موضوع را ارائه می دهند. آنها همچنین یک چشم انداز منحصر به فرد ارائه می دهند. برای اطمینان از اینکه نوشته شما دارای دیدگاه است، هنگام اسکن تابلوهای شغلی به دنبال سوله های نوشتاری باشید که مورد علاقه شخصی شما هستند. به عنوان مثال، یک مهندس سابق که منتظر انتقال به حرفه نویسندگی است، ممکن است به دنبال مشاغل کپی‌نویسی در استارت‌آپ‌های فناوری باشد.

۴ مورد نیاز مهارت های رایج برای مشاغل نویسندگی

چه به صورت آزاد، چه پاره وقت یا تمام وقت، اکثر مشاغل نویسندگی به مهارت های زیر نیاز دارند:

  1. مهارت‌های ارتباطی: علاوه بر مهارت‌های نوشتاری قوی، مشاغل نوشتاری مهارت‌های ارتباط کلامی قوی را بررسی می‌کنند. نویسندگان ممکن است نیاز به انجام مصاحبه، همکاری با اعضای تیم و مشارکت در جلسات طوفان فکری داشته باشند.
  2. مهارت های تحقیق: نویسندگان حرفه ای اغلب وظایفی را خارج از چرخ خانه خود دریافت می کنند. به همین دلیل است که دانستن چگونگی تحقیق موثر و سریع در مورد یک موضوع بسیار مهم است. مخصوصا در زمینه های نوشتن مقالات رپورتاژ آگهی ، آن‌ها باید بتوانند در مورد مسائل مختلف تحقیقات جامعی انجام دهند.
  3. مهارت های نوشتاری قوی: اگرچه داشتن مدرک لیسانس به شانس شما برای دستیابی به یک شغل نویسندگی حرفه ای لطمه نمی زند (برخی ممکن است حتی به آن نیاز داشته باشند)، مهارت های نوشتاری اغلب می تواند به خودی خود صحبت کند. نویسندگان حرفه‌ای باید دانش کاملی از دستور زبان و نحو، از جمله نحوه تصحیح و ویرایش آثار خود داشته باشند.
  4. مهارت های مدیریت زمان: ضرب الاجل ها یکی از ویژگی های اساسی هر شغل نویسندگی است. نویسندگان موفق درک محکمی از مدیریت زمان دارند، می دانند چگونه وظایف را اولویت بندی کنند و می توانند در محیط های سریع کار کنند.

۱۳ نوع شغل نویسندگی

از نوشتن خلاق گرفته تا تولید محتوا و روزنامه نگاری، مشاغل زیادی برای نویسندگان ماهر وجود دارد. در اینجا چند شغل نویسندگی محبوب وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  1. بلاگر: بلاگرها مطالب خود را به صورت آنلاین منتشر می کنند. نویسندگان مبتدی می توانند از راه اندازی یک وبلاگ برای ارائه کار خود در هنگام درخواست برای مشاغل رسمی نویسندگی بهره مند شوند. اگرچه وبلاگ‌ها منحصر به نوشتن غیرداستانی نیستند، اما وبلاگ‌ها اغلب دانش مبتنی بر واقعیت را در مورد موضوعات مختلف، از جمله غذا، سفر، سرگرمی و فناوری در اختیار خوانندگان کنجکاو قرار می‌دهند. چه نویسنده ای خلاق باشید که به دنبال راهی آسان برای انتشار داستان های آنلاین هستید و چه کارآفرینی که به دنبال جذب مشتریان بالقوه است، یادگیری نحوه ایجاد یک پست وبلاگ برای رسیدن به مخاطب هدف خود یک مهارت ارزشمند است.
  2. نویسنده تجاری: بیشتر نویسندگان تجاری برای روزنامه ها یا مجلاتی کار می کنند که به عنوان کاغذهای سفید نیز شناخته می شوند و محتوایی را برای صنایع خاص منتشر می کنند. اگر در زمینه شبکه سازی و دانش عمیق از اصطلاحات و مفاهیم مرتبط با صنعت مهارت دارید، نوشتن کسب و کار می تواند گزینه خوبی باشد.
  3. ویرایشگر کپی: ویراستاران کپی درک ویژه ای از دستور زبان و نحو دارند. آنها از نزدیک با نویسندگان و سایر ویراستاران کار می کنند تا مطمئن شوند که نوشتار به سبک و صدای برند پایبند است. ویرایش کپی ممکن است شامل تهیه پیش نویس یا به روز رسانی راهنماهای سبک نیز باشد.
  4. کپی رایتر: کپی رایتینگ شامل نوشتن کپی برای اهداف بازاریابی و تبلیغات است. کپی رایترها می توانند کارمندان داخلی یک شرکت یا شرکت تبلیغاتی یا نویسندگان آزاد باشند که برای ایجاد نسخه برای کارت های تبریک، توضیحات محصول، صفحات فرود و موارد دیگر قرارداد دارند.
  5. Ghostwriter: Ghostwriters در نوشتن برای افراد دیگر تخصص دارند، که مستلزم توانایی منحصر به فرد برای قانع کننده نوشتن با لحن صدای دیگران است. نویسندگان ارواح با مشتریان خود – مانند مقامات بلندپایه دولتی و شخصیت های رسانه ای – کار می کنند تا روایتی بسازند و داستان خود را در دید اول شخص بیان کنند.
  6. روزنامه نگار: روزنامه نگاران که به عنوان نویسندگان خبر نیز شناخته می شوند، همه چیز را می نویسند، از نوشته ها گرفته تا داستان های خبری. انواع مختلفی از نوشته های روزنامه نگاری وجود دارد. به عنوان مثال، یک خبرنگار از یک سبک توضیحی برای گزارش حقایق در مورد یک خبر استفاده می کند. از سوی دیگر، یک نویسنده ویژگی یا نویسنده سرمقاله ممکن است از لحن متقاعدکننده تری استفاده کند و دیدگاه خود را برای تأثیرگذاری بر مخاطب در یک موضوع یا موضوع خاص به اشتراک بگذارد. یاد بگیرید چگونه روزنامه نگار شوید.
  7. کارشناس روابط با رسانه ها: مدیران روابط عمومی که در پوشش رسانه ای تخصص دارند، بیانیه های مطبوعاتی را به اتاق های خبر ارسال می کنند تا در روزنامه ها، مجلات و برنامه های تلویزیونی پوشش داده شوند. انتشار اخبار خوب می تواند منجر به بازاریابی رایگان برای یک محصول جدید یا افزایش آگاهی برای یک تجارت کوچک شود.
  8. نویسنده حوزه پرستاری: نویسنده حوزه پرستاری یک نویسنده پزشکی است که از تجربیات خود به عنوان یک پرستار حرفه ای برای نوشتن مقالات مرتبط با مراقبت های بهداشتی استفاده می کند. نویسندگان پرستار معمولاً نویسندگان آزاد هستند. آنها ممکن است برای رسانه های مختلف، از جمله مجلات پزشکی، وبلاگ های حرفه ای، مجلات مراقبت های بهداشتی، مقالات آکادمیک و کمیته های کمک هزینه، نوشتن پزشکی انجام دهند. آنها همچنین ممکن است به عنوان مشاور برای برنامه های تلویزیونی یا فیلم های مربوط به پرستاری خدمت کنند.
  9. فیلمنامه نویس: فیلمنامه نویسان که به عنوان فیلمنامه نویس نیز شناخته می شوند، فیلمنامه های اصلی را برای برنامه های تلویزیونی و فیلم می نویسند. هشت نکته برای فیلمنامه نویسان مشتاق از آرون سورکین دریافت کنید.
  10. سئو نویس: سئو که مخفف بهینه سازی موتور جستجو است، شامل جذب ترافیک هدفمند به یک وب سایت از طریق رتبه بندی ارگانیک (غیر پرداختی) در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است. بر خلاف نتایج پولی مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، فهرست نتایج جستجوی ارگانیک به جستجوهای پرس و جو و عبارات کلیدی بستگی دارد. این نوع نویسنده ها تبحر خاصی در تولید محتوای سئومحور دارند!
  11. نویسنده فنی: نویسندگان فنی اغلب کارمندان داخلی برای مشاغل و شرکت ها هستند. نوشتن فنی شامل تهیه نسخه برای کتابچه های آموزشی و مستندات سیستم است. این کار غالباً مستلزم آن است که نویسنده دانش فوق‌العاده‌ای از یک زمینه یا صنعت خاص داشته باشد.
  12. نویسنده محتوای وب: نوشتن محتوای وب مستلزم نوشتن انواع مختلف محتوا برای اینترنت و رسانه های اجتماعی است. برخی از مشاغل نوشتن محتوای وب تحت بازاریابی محتوا، سئو یا نوشتن تجربه کاربری قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *