دانستنیها

از بین بردن هر گونه لکه سفید کننده و وایتکس از روی انواع لباس ها | بیا اینجا تا آسون ترین روش خانگی رو بهت بگم

به گزارش راه پایدار و به نقل از

سایت سرگرمی روز :

وایتکس یا سفید کننده یک روش کاربردی و عالی برای از بین بردن لکه از روی لباس های سفید است. اما وقتی وایتکس با لباس های رنگی تماس پیدا می‌کند؛  رنگ آن‌ها را از بین می‌برد و این لکه در بیشتر مواقع دائمی است. این لکه در شرایطی که لباس رنگی شما تمیز باشد؛ بیشتر است. با اینحال اگر به تازگی لکه سفید کننده روی لباس شما ایجاد شده است؛ در برخی موارد روش های زیر می‌توانند تا حدودی رنگ آن را کاهش دهند.

رفع لکه ناشی از سفید کننده روی لباس

لکه سفید کننده در واقع یک لکه نیست، بلکه محلی است که رنگدانه لباس از بین رفته است، بنابراین تنها راه برای رفع این مشکل خنثی کردن سفید کننده و اضافه کردن رنگ است. زمانی که سفید کننده با لباس تماس پیدا می‌کند، رنگ را اکسید کرده و مولکول های رنگدانه را تجزیه می‌کند. در این شرایط ناحیه آسیب دیده بی رنگ خواهد شد.

چند راه مختلف برای به حداقل رساندن آسیب و برگرداندن رنگ لباس وجود دارد، چه لباس روشن باشد و چه تیره. با ما همراه باشید.

سریع لباس را بشویید و سفید کننده را خنثی کنید

قبل از اینکه به فکر حذف لکه سفید کننده باشید باید خیلی سریع مایع سفید کننده اضافه را از روی پارچه و لباس بشویید. این کار را با آب سرد انجام دهید.

 بعد باید لکه را خنثی کنید؛ زیرا تماس لکه سفید کننده با مواد شوینده شیمایی دیگر خطرناک است. بنابراین بعد از شست و شوی قسمت لکه لباس،جوش شیرین و آب را ترکیب کرده و به شکل خمیر در بیاورید.

لکه سفید شده را با خمیر بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر کامل خشک شود. سپس، از یک برس یا مسواک قدیمی برای پاک کردن خمیر خشک شده جوش شیرین استفاده کنید.

نکته: اگر لباس سفید دارای لکه زرد ناشی از سفید کننده است، پارچه را به مدت چند دقیقه آبکشی کنید، سپس سرکه سفید را روی لکه ها بریزید. سفید کننده نباید با سرکه سفید ترکیب شود، بنابراین ابتدا لباس را کاملاً بشویید تا تمام سفید کننده از بین برود. بعد از اینکه لباس با سرکه پنج دقیقه خیس شد، آن را با آب سرد بشویید.

لباس را با ترکیب آب لیمو و  آب خیس کنید

یک سطل برداشته و مقداری آب جوش و یک چهارم فنجان آب لیمو اضافه کنید. لباس لکه شده را به مدت دو ساعت در این مخلوط خیس کنید، هر ازگاهی آن را جابه جا کنید. حالا صبر کنید لباس خشک شود.

اگر هنوز لکه دار است، قبل از شستن لباس و خشک کردن آن، ترفند بعدی را انجام دهید.

الکل

یک تکه پنبه یا پد را در الکل خیس کنید. پنبه خیس را روی لکه سفید شده بمالید. الکل باید به انتقال رنگ تیره تر به بخش های سفید شده کمک کند. در نهایت صبر کنید لباس در هوا خشک شود و سپس آن را بشویید و خشک کنید.

سرکه سفید

سرکه سفید حاوی ترکیبی است که ممکن است مایع سفید کننده که روی لباس شما باقی مانده را حل کند. در این مرحله بعد از اینکه لباس را خوب شستید و خشک شد؛ از سرکه روی لکه استفاده کنید. به مقدار زیادی سرکه روی لکه سفید بریزید و  پنج دقیقه صبر کنید. سپس، لباس را با آب سرد بشویید.

مایع ظرفشویی

در این ترفند؛ ابتدا یک ظرف را با آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی پر کنید. ترکیب را خوب هم زده و لباس تمیز را به مخلوط آغشته کنید، سپس آن را روی ناحیه دارای لک سفید کننده بمالید. درنهایت، با آب سرد و تمیز لکه را بشویید. صبر کنید که لباس کاملا خشک شود.

از بین بردن لکه های سفیدکننده از روی لباس مشکی

از بین بردن لکه های سفید کننده روی لباس های مشکی ساده است. برای این کار می توانید از اسپری رنگ پارچه استفاده کنید. این اسپری های رنگ پارچه برای لباس های مشکی کاربرد دارند. زیرا پیدا کردن یک رنگ کاملا شبیه به رنگ لباس شما سخت است.

منبع: سرگرمی روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *